Lainaus:
quote:
Ei saa vm-90, ainakaan paikallisen katsastussedän mukaan. Joku määräys nro sejase sanoo, että jos auton moottori vaihdetaan, niin...
Joo, eikä auttanut vaikka selitin, että enhän minä moottoria ole vaihtamassa vaan poistamassa kattia... Katin poisto kuulemma "rinnastetaan" moottorin vaihtoon tässä tapauksessa.
Eikä asiaan vaikuta sekään onko auto maasturi vai ei. Eikä sekään ettei tuolloin uusiin maastureihin kattia vaadittu.
Niin ja soittamalla sen vielä varmisti. Sitä en sitten tiijä minne/kelle soitti.
Joten kiinnostaisi minuakin jos löytyy toisenlaisia sovellutuksia asiasta.
|
Itse kysyin juuri myös tuon KATin poistosta ja katsuri lueskeli rekisteriotetta ja totesi, että ei tässä KATia mainita, niin silloin saa poistaa jos huvittaa. Eli jos sinulla lukee rekisteriotteessa nimenomaan KATALYSAATTORI, niin et voi poistaa. Jos taas sitä ei tosiaan lue, niin veks vaan!
Ite en vielä poistanut, senverran ruosteisen näköistä, että en tiedä kuinka pitkä pätkä menisi uusiksi. Ja sitten sitä taka-akselin edessä alhaalla olevaa pönttöäkin pitäisi siirtää...liian paljon hommaa, tehdään sitten joskus. Jos tuohon ryhtyisi, niin sitten sen EGR:nkin voisi samalla poistaa käytöstä...ei sitäkään mihinkään siellä tarvitse, päästöt säilyy rajoissa kuitenkin.
--
T: Pasi & Pajero -89 3.0V6 LWB
Edited by - Pasi on 30/08/2005 08:57:05