Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #24  
Vanha 10.07.2005, 12:22
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Olin itsekin yhteydessä maahantuojaan.

Tämä sinun kysymäsi malli on SJ419 ja muistaakseni moottorin valmistaja on
Peugeot, Citroen linjaa.
Tätä mallia ei ole maahantuotu Suomeen, joten tiedot mallista on niukat.
Alusta tekniikka on samalainen, kuin SJ413 mallissa.
Tehoa on 46 KW. Moottorin painosta valitettavasti ei ole tietoa, mutta
vertailun vuoksi auton painot on
seuraavat:
SJ419 1105kg ja SJ413 975kg

Tämä Samurai nimi on vain myyntimiesten keksimä nimi. Oikea auton tekninen
nimi on SJ410, SJ413 tai SJ419.

Jos on jotain lisäkysymyksia , vastaan mielelläni.
Jään kyllä nyt lomalle ja paikalla olen 01.08.2005 jälkeen.

Terv. Pauli Keskinen - huoltopäällikkö

-------------------------------

Tämä siis viittaisi siihen että 413:n jarruilla 410:aan voi laittaa 2.3l koneen, tehon ja painon rajoissa. Antaako tuo td moottori myös mahdollisuuden turbottaa koneita ilman lupia? (en tiedä turbosäännöistä mitään)

**************
Jussi ja Suzuki
Periaatteessa joo:
-iskutilavuushan saa muuttua max. 25 % suurimman vertailumoottorin iskutilavuudesta
-teho saa muuttua max. 20 % tehokkaimmasta vertailumoottorista
-paino saa muuttua max. 20 % painavimmasta vertailumoottorista, jos yli 10 % tulee massaa kompensoida siirtämällä varusteita tai keventämällä korin osia
-> vertailumoottoreita voi siis käsittääkseni olla vaikka 3 kpl

Ja:
-ahtamattoman moottorin teho on se mitä siinä sen teknisten tietojen perusteella on (moottorin koodi), imukonetta siis on turha penkittää
-turbotettu moottori ei vaadi sen kummempia lupia, tehosta tehonmittaustodistus jos moottori ei ole alkuperäinen (esim. turbotettu jälkeenpäin tai cuuleri tai turbo vaihdettu erilaiseksi)
-dieselissä päästötason selvittämiseksi riittää käytönaikainen mittaus, bensamoottorin vaihdossa tarvitaan selvitys päästötasosta 1.7.87 jälkeen käyttöönotetussa tai asennettava katalysaattori.

Ongelmia:
-akselimassa edessä ylittyy, esim. SJ410:ssa käytetään sen massoja = menee helposti yli isommalla moottorilla. Valmistajan sallimia massoja ei saa ylittää.
-AKEn mielestä SJ413 ja Samurai eivät ole samaa mallisarjaa (eri tyyppikoodi) = tarvitaan selvitys maahantuojalta että ne ovat (näyttäisi P. Keskinen jo tuumanneenkin tuossa aiemmin)


Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M Suzukin osia. HRD O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 04.06.2008 21:16
m:suzukin takapenkki vertti O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 09.12.2007 19:54
Myyty Suzukin rättikatto Norrena O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 09.10.2007 18:42
Suzukin räjäytyskuvia Jukkapoika Tekniikka & Jutustelu 3 04.10.2007 21:17
o: suzukin luke_L O/M/V Muut 0 14.11.2004 21:52


Sivu luotu: 11:53 (GMT +2).