Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.04.2005, 18:02
jjtp jjtp ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.04
Sijainti: hamina, Finland.
Viestit: 2.172
Perusasetus

tossa kitkalukkon asennuksessa puolikevennettyyn akseliin käy niin että vetarin päittäisvälys akselinsuunnassa elää kitkan ehdoilla,"klappi" ei tietenkään ole suuri mutta kiusaa nähdäksemi kitkan toimintaa.
eli jos esim ajetaan auto mahdollisimman kupeelleen rengasvanteineen painaa vetaria sisäänpäin jolloin kitkalevyihin kohdistuu kitkaa vapauttava paine sille pyörälle mikä on alempana.
kun taas kitkalukko on asennettu täysikevennetylle takaakselille,eteen tai hiluxin takaakselille kitkalevyihin ei kohdistu mitään sivuttain painavaa voimaa koska vetarin liike on "kelluva" siihen poskirattaaseen nähden.
edellä mainitulla tavalla se kitkan oma jousi toimii oikein ja puristaa niitä poskirattaita lujemmin akselin päitä kohti jokatoinen kitkalevy on lukittu siihen poskirattaaseen ja joka toinen taas siihen kitka murikkaan.
loppukevennyksenä vois sanoa että on lapinmiesten "legendaa" että kitkalukko toimisi oikein puolikevennetyssä takaakselissa.

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mikä mättää Patrollin etuperässä? SKO Tekniikka & Jutustelu 13 28.06.2006 09:07
Rangen etuperässä väljää. Tekniikka & Jutustelu 1 27.06.2005 16:56
mikä runnerin etuperässä toimii sähköllä? Tekniikka & Jutustelu 7 25.01.2005 08:01
Toimiiko 4 veto vai ei Ex_inkkari Tekniikka & Jutustelu 12 08.09.2004 13:26
Minkälaiset stefat lj70:n etuperässä Samppa79 Tekniikka & Jutustelu 2 11.08.2004 10:31


Sivu luotu: 04:24 (GMT +2).