Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.09.2025, 09:27
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.533
Perusasetus

Ja koeajolle päästiin siis kulmakorpeen. Tuossa vielä lähtöruudussa alumiinikehät kiiltävänä!


Äkkiä kurat pintaan ettei näytä niin oudolle.






Koeajo lasketaan onnistuneeksi, auto oli tosi nätti ajaa kadulla ei ravistellu eikä äännelly mitään ylimääräistä, töyssyissä pehmeä ja mukava. Ikinä en oo oikein huomannut iskarien huonontumista ja nyt oli jo ihan jumissa mutta en oikein tajunnut silti. Ja joka kerta kun oon mihinkään autoon vaihtanu iskaria, niin parantunut reilusti ja nyt parani vielä reilummin kun oli tollanen vika päällä. Tästä innostuneena tilasin taaksekkin samanlaiset säädettävät ranchot, nykyiset on ihan ok mutta etuiskareihin verrattuna löysät. Samalla muutan sitten iskarien kiinnikkeet samalla tavalla kun eteenkin. Takanahan ne kiinnikkeet on täysin poikittain eli ristijoustoissa vielä huonompi tilanne kuin edessä oli.

__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.09.2025, 09:26
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.533
Perusasetus

Taas olikin pitkästä aikaa bensapumppuremonttia. Mutta onneksi pääsi aika hyvään paikkaan rullaamaan tekemään diagnoosia ja korjausta. Olikin aika jännä kun pumppu vaan hiljaa surisi, mutta ei tehny painetta. Toimiessaan oli ollut aika äänekäs, ehkä se yritti varotella tulevasta. Onneksi oli vanha pumppu varalla ja sen avulla matka jatkui. Varapumppu pumppu olikin tosi hiljainen hajonneeseen verrattuna.


Tallille päästyä piti vanha pumppu purkaa ja tutkia. Ilmeisesti akseli oli leikannut kiinni ulostulopäädyn laakeroinnista. Moottori kuitenkin pyöri, siis tuo roottori tai ankkuri, miksi sitä nyt kutsutaankaan. Mutta sen läpi menevä akseli joka pyörittää pumppua oli siis paikallaan! :-) Ja akseli oli siis ehjä ennen purkua, katkesi sitten purkaessa.


Hommasin vielä yhen "044" bosch kopion varalle, mutta tähänhän on jonku aikaa sitten jo hommattu kahdelle "040" malliselle uppopumpulle sopiva välisäiliö. Se pitäis vaan ehtiä asentaa. Pitäis varmaan kohta ottaa joku syystauko ja ruveta asentelee hyllyihin ostettuja aarteita eikä kokoajan vaan ajella.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
blazer 6.2d Tekniikka & Jutustelu 6 27.08.2007 20:24
M/V: Blazer k5 K5 O/M/V Ajoneuvot 1 16.06.2007 20:32
O: BLAZER O/M/V Muut 3 23.01.2005 14:19
M:Blazer 6,2D ari O/M/V Muut 0 16.02.2004 19:26
m blazer k5 O/M/V Muut 0 11.02.2003 16:37


Sivu luotu: 21:49 (GMT +2).