![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() No joo, päivitetääs tätäkin välillä. Joskus pettää tekniikka heikkouttaan, joskus asennus / suunnitteluvirheen takia. Tuo edellisessä viestissä näkynyt öljyn mittaletku päätti irrota matkalla forssan picknickiin. No onneksi sen huomas heti kuuman atf öljyn tuoksusta ja pienen kenttäremontin jälkeen matka jatkui. Mutta ainekset tietty oli jakisvaurioon tai jopa tulipaloon kun atf:ää lens pakoputkile yms. Olin jättänyt letkun ilman klemmareita, kylmänä letku tarttuu noihin karoihin ihan sikana, ei meinaa lähteä millään ehjänä irti mutta kuumana tilanne oli toinen. No nyt on klemmarit niin luulis pysyvän. Oli kyllä vähän hankala saada klemmari tonne panssarin taakse kenttäoloissa. Sit öljyä jakikseen ja pääsin perille vorssaan. Olipahan paljon kalustoa paikalla ja blazeriakin kävi moni ihmettelemässä. Matkalla vähän mietin kun lattia lämpenee ja varsinkin apparin puoleinen putki menee myös läheltä jakista ja mitä lie jarru ja bensalinjojakin on siinä kohtuu lähellä, niin vaikka ne on ehjänä pysynytkin, niin päätin vähän lämpöeristää putkia. Biltsun eristenauha tuntui budjettiin sopivimmalta ja sitä siis molempiin putkiin kollektorilta äänenvaimentimelle asti, tossa kuva siitä "hankalamman" muotoisesta, toinen on täysin suora! Hyvin tuntuu eristävän, kädellä pystyi koskemaan putkeen ajon jälkeen. Ilman eristettä kärähtäis kyllä. Samalla reititin ehkä järkevämmin tuon öljyn mittaletkun. Jätin sen vieläkin ylipitkäksi jotta voisin sen kautta paremmin laskea öljyt siististi johonkin astiaan kun tulee öljynvaihdon aika. Ja surautin vähän panssarin kulmaa pois, oli nippa kolistellut välillä tuohon kanttiin. Sit käytiin ajamassa kulmakorvessa pitkässä ajopäivässä, pe iltana mentiin ja ajettiin puolille öin, sitte lauantaina uudestaan ja ehkä yhdeltä pois metästä. Hauskaa oli ajella, varsinkin pimeässä. Keskusteltiin just kulmassa venttiilihatuista, totesin että ei niitä mihinkään tarvii mutta ehkä tämän reissun jälkeen taas niitäkin vois harkita.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Rupes noi ruosteiset lukkokehät vaikuttaa liian kuppasilta, niin piirtelin uudet ja teetin 10mm alumiinista. Aika kätevää, ilmaisella librecad softalla tein ja lähetin piirrustuksen leikkaamoon ja hetken kuluttua oli kehät noudettavissa.
Punnitsin niin 5mm teräskehä painoi 3kg ja 10mm alukehä 2kg. Kun sitä joku kuitenkin pohtii. Vähän piti senkkailla noita reikiä ihan ulkonäkösyistä. Laippakantarosteripultteja olikin vähän vaikeampi löytää sopivan mittaisia, hyvät pulttikaupat harvenee pk seudulla. Uudemmaan pultti järvenpäässä kuitenkin pelasti tilanteen. Ankaran ruuvvaamisen jälkeen näytti tältä. En kyllä tiiä miten noi kestää talviajoa vai alkaako hapettuu ihan perkeleesti? No ainahan noikin voi päivittää rosterisiin niinkuin creepyissä on jo. Sit etuiskareiden ja niiden kiinnityksen kimppuun. Oli toi alasilmä ratkeamassa jo irti, molemmin puolin. Syy on tässä, iskarin kiinnike on melko poikittain joten ristijoustot revittää iskarin alasilmää aika tavalla. Tein uudet alakorvakkeet ja pultti tulee auton pituussuuntaisesti. Suunnilleen noin sitä hahmoteltiin eilen, tänään pitäis hitsaa kiinni. Iskari tulee siis tonne väliin, kuvassa vain ylipitkä pultti. Niin ja toinen etuiskari oli ihan jumissa, iso lommo kyljessä (ollut jo pitkään) ja varsikin vaikutti olevan mutkalla. Ei liikkunut ihmisvoimin mihinkään, en ollut huomannut ajossa mitään mutta ehkä se tuntuu uusilla iskareilla ny pehmemmältä.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
blazer 6.2d | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 27.08.2007 20:24 | |
M/V: Blazer k5 | K5 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 16.06.2007 20:32 |
O: BLAZER | O/M/V Muut | 3 | 23.01.2005 14:19 | |
M:Blazer 6,2D | ari | O/M/V Muut | 0 | 16.02.2004 19:26 |
m blazer k5 | O/M/V Muut | 0 | 11.02.2003 16:37 |