![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#251
|
|||
|
|||
![]()
Nyt on jousen helat rungossa.
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
#252
|
|||
|
|||
![]()
Hain Etrasta nylon levyä takapakkojen liukupaloiksi.
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
#253
|
|||
|
|||
![]()
Riiput alkaa saamaan muotoaan. Täytyy vähän pidemmät M18 pultit tosin ostaa ja tarvitaan lisää noita M16 korilaattoja, mistä voi porata M18 mallisia. Aattelin että pakko se on laittaa tuommoin kulmarauta välituki
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
#254
|
|||
|
|||
![]()
Takajousissa on eka kerros maalia ja venttiilikoppa on tuunattu
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
#255
|
|||
|
|||
![]()
Nyt takajousipakat kasassa. Nuo liukupalat ei todellakaan ole mitkään täydelliset...
![]()
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
#256
|
|||
|
|||
![]()
Tosin ne pidätinläpyskät joutuu vielä hitsaamaan takasin...
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
#257
|
|||
|
|||
![]()
Perkele kun komiasti muljahti paikalleen, nuo Bilteman (72-361) pallonivelen suojakumit
![]()
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
#258
|
|||
|
|||
![]()
Hain uudet pohjalevyt ja U-pultit. Pitää näihin pohjalevyihin tehä iskarin korvake. Nyt kun alusta nousee sen parikytä milliä, niin lienee ihan ok, että tuo iskari tulee myös parikyt milliä ylemmäs... yläpään kiinnikkeet tulee vielä tehdä kuitenkin, niin voi vielä hienosäätää...
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
#259
|
|||
|
|||
![]()
Jälkikäteen ajateltuna ei olis tarvinnu leikata tuota reikää isommaksi, mutta eipähän nyt varmasti osu tuo sikari tuohon alustaan ja toisessa levyssä oli reiän ympärystä muutenkin ruostunut sen verran pahasti, että ei olisi ollut hyvä jättää semmoseks
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
#260
|
|||
|
|||
![]()
Tuossa näkyy, kuin oli ruostunut reiän reunat
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
#261
|
|||
|
|||
![]()
Nyt tuli pyöränlaakerin mutteri ja lukituslevy haettua marmoritiskiltä. Yhteensä 38€...
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
#262
|
|||
|
|||
![]()
Laakerin mutterit olis nyt kiinni. Uusi mutteri olikin 55mm, eikä 58, kuten vanha, elikkä sen uuden sai kiinni ihan Bilteman 29€ lenkkiavaimella ja moskalla. Vanhan mallin mutterille piti tehä erikoisavain auran kulutusterästä ja jostain vanhasta raktorin ykkös-kategorian vetovarren pätkästä. Oli aika perkeleen työläs homma viilata tuo avain muotoonsa, mutta tuli onneksi oikein toimiva kampe.
![]() ![]()
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
#263
|
|||
|
|||
![]()
Jäi akselin kasaus muutamasta mutterista kiinni... pitänee semmosia käydä hakemassa.
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
#264
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#265
|
|||
|
|||
![]()
Ei sitä laakeria kiristetä/säädetä tuolla mutterilla. Se mutteri on vain lukitus/varmistus, ettei laakerin sisäkooli liiku akselin päällä. Laakeri säädetään niillä simmilevyillä vetareiden asennuksen yhteydessä. Muoks: Sitä paitsi korjaamokäsikirjan mukaan se kiristysmomentin tarkkuus on noin 50Nm (440-490), niin ei ole niin justiinsa, kunhan on kiinni.
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() Viimeksi muokannut Ukri : 01.08.2025 17:37 |
#266
|
|||
|
|||
![]()
Nyt on vetarit kiinni ja laakerit summattu. Vaati Yllättävän paljon niitä levyjä että sen pienen rasvavälyksen sai... Tuo pinjonin steeffani on kyllä taas haettava marmoritiskiltä. Kaksi stefaa mitä hyllystä löytyi, sopii nimittäin etuperään ja pieneen takaperään...
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
#267
|
||||
|
||||
![]()
Ok. Oudon näköinen setuppi kaikkiaan tojotalasien läpi katsottuna.
P.S. Hommaa orkkisosat Amayamasta, tollanen stefa tojotan marmoritiskillä 50€, tuolla just se sama orkkis 5€. Kestää tietysti pari viikkoa tulla, en tosin tiedä tuosta Latvian varastosta joka nykyään myös. |
#268
|
|||
|
|||
![]()
P.S. Hommaa orkkisosat Amayamasta, tollanen stefa tojotan marmoritiskillä 50€, tuolla just se sama orkkis 5€.
Ei nuo minun kokemuksen mukaan ole noin paljoa maksanu. Ihan saman verran kun mitkä vaan stefat... toki se hinta selviää vasta kun kysyy. Nuo pikkuakselin stefat ei ainakaan maksa kovin paljoa
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
#269
|
|||
|
|||
![]()
Pajerossa on aikalailla sama systeemi kun näissä datsuneiden akseleissa. Ei ole mikään maailman paras systeemi, mutta onhan tuo aika kestävä...
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Datsun Patrol pätkä | hutikka | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 22.02.2017 19:47 |
Myydään Patrol 1982 Pätkä | 260z | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 06.03.2015 22:18 |
Myyty Datsun Patrol pätkä | Tikanpoika | O/M/V Ajoneuvot | 9 | 22.09.2014 18:16 |
Myydään Datsun Patrol 82 Pätkä | gasman | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 07.02.2013 18:37 |
Myyty Datsun Patrol Pätkä | ajelija | O/M/V Ajoneuvot | 10 | 02.08.2012 12:00 |