![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#251
|
|||
|
|||
|
Nyt on jousen helat rungossa.
__________________
Tatsuni on ratsuni.
|
|
#252
|
|||
|
|||
|
Hain Etrasta nylon levyä takapakkojen liukupaloiksi.
__________________
Tatsuni on ratsuni.
|
|
#253
|
|||
|
|||
|
Riiput alkaa saamaan muotoaan. Täytyy vähän pidemmät M18 pultit tosin ostaa ja tarvitaan lisää noita M16 korilaattoja, mistä voi porata M18 mallisia. Aattelin että pakko se on laittaa tuommoin kulmarauta välituki
__________________
Tatsuni on ratsuni.
|
|
#254
|
|||
|
|||
|
Takajousissa on eka kerros maalia ja venttiilikoppa on tuunattu
__________________
Tatsuni on ratsuni.
|
|
#255
|
|||
|
|||
|
Nyt takajousipakat kasassa. Nuo liukupalat ei todellakaan ole mitkään täydelliset...
, mutta ihan ok. Nuo ruuvit on hiottu niin että ei pääse raapimaan mihinkään ja nuo jouset on muutenkin niin mädäntyneet ja kuolleet, että ei ne kovin monta kymmentä vuotta enään kestä. Onpahan nyt kuitenkin jonkin aikaa ihan jees. Nuo liukupalat voi tarvittaessa sitten vaihtaa, jos ei kestä, mutta eiköhän nuo nyt jokusen vuoden mene. Kuitenkin pitää joskus nuo pakat kin vaihtaa...
__________________
Tatsuni on ratsuni.
|
|
#256
|
|||
|
|||
|
Tosin ne pidätinläpyskät joutuu vielä hitsaamaan takasin...
__________________
Tatsuni on ratsuni.
|
|
#257
|
|||
|
|||
|
Perkele kun komiasti muljahti paikalleen, nuo Bilteman (72-361) pallonivelen suojakumit
__________________
Tatsuni on ratsuni.
|
|
#258
|
|||
|
|||
|
Hain uudet pohjalevyt ja U-pultit. Pitää näihin pohjalevyihin tehä iskarin korvake. Nyt kun alusta nousee sen parikytä milliä, niin lienee ihan ok, että tuo iskari tulee myös parikyt milliä ylemmäs... yläpään kiinnikkeet tulee vielä tehdä kuitenkin, niin voi vielä hienosäätää...
__________________
Tatsuni on ratsuni.
|
|
#259
|
|||
|
|||
|
Jälkikäteen ajateltuna ei olis tarvinnu leikata tuota reikää isommaksi, mutta eipähän nyt varmasti osu tuo sikari tuohon alustaan ja toisessa levyssä oli reiän ympärystä muutenkin ruostunut sen verran pahasti, että ei olisi ollut hyvä jättää semmoseks
__________________
Tatsuni on ratsuni.
|
|
#260
|
|||
|
|||
|
Tuossa näkyy, kuin oli ruostunut reiän reunat
__________________
Tatsuni on ratsuni.
|
|
#261
|
|||
|
|||
|
Nyt tuli pyöränlaakerin mutteri ja lukituslevy haettua marmoritiskiltä. Yhteensä 38€...
__________________
Tatsuni on ratsuni.
|
|
#262
|
|||
|
|||
|
Laakerin mutterit olis nyt kiinni. Uusi mutteri olikin 55mm, eikä 58, kuten vanha, elikkä sen uuden sai kiinni ihan Bilteman 29€ lenkkiavaimella ja moskalla. Vanhan mallin mutterille piti tehä erikoisavain auran kulutusterästä ja jostain vanhasta raktorin ykkös-kategorian vetovarren pätkästä. Oli aika perkeleen työläs homma viilata tuo avain muotoonsa, mutta tuli onneksi oikein toimiva kampe.
On nimittäin kohtuu kovaa metallia tuommoin kulutusterä. En kerinnyt nyt asennella vetareita yms paikalleen kun piti tuon 7v serkkupojan perään katella tässä, mutta huomenna jos kerkeis. Kohta saa sitten taka-akselin runkoon kiinni...
__________________
Tatsuni on ratsuni.
|
|
#263
|
|||
|
|||
|
Jäi akselin kasaus muutamasta mutterista kiinni... pitänee semmosia käydä hakemassa.
__________________
Tatsuni on ratsuni.
|
|
#264
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]()
|
|
#265
|
|||
|
|||
|
Ei sitä laakeria kiristetä/säädetä tuolla mutterilla. Se mutteri on vain lukitus/varmistus, ettei laakerin sisäkooli liiku akselin päällä. Laakeri säädetään niillä simmilevyillä vetareiden asennuksen yhteydessä. Muoks: Sitä paitsi korjaamokäsikirjan mukaan se kiristysmomentin tarkkuus on noin 50Nm (440-490), niin ei ole niin justiinsa, kunhan on kiinni.
__________________
Tatsuni on ratsuni.
Viimeksi muokannut Ukri : 01.08.2025 17:37 |
|
#266
|
|||
|
|||
|
Nyt on vetarit kiinni ja laakerit summattu. Vaati Yllättävän paljon niitä levyjä että sen pienen rasvavälyksen sai... Tuo pinjonin steeffani on kyllä taas haettava marmoritiskiltä. Kaksi stefaa mitä hyllystä löytyi, sopii nimittäin etuperään ja pieneen takaperään...
__________________
Tatsuni on ratsuni.
|
|
#267
|
||||
|
||||
|
Ok. Oudon näköinen setuppi kaikkiaan tojotalasien läpi katsottuna.
P.S. Hommaa orkkisosat Amayamasta, tollanen stefa tojotan marmoritiskillä 50€, tuolla just se sama orkkis 5€. Kestää tietysti pari viikkoa tulla, en tosin tiedä tuosta Latvian varastosta joka nykyään myös. |
|
#268
|
|||
|
|||
|
P.S. Hommaa orkkisosat Amayamasta, tollanen stefa tojotan marmoritiskillä 50€, tuolla just se sama orkkis 5€.
Ei nuo minun kokemuksen mukaan ole noin paljoa maksanu. Ihan saman verran kun mitkä vaan stefat... toki se hinta selviää vasta kun kysyy. Nuo pikkuakselin stefat ei ainakaan maksa kovin paljoa
__________________
Tatsuni on ratsuni.
|
|
#269
|
|||
|
|||
|
Pajerossa on aikalailla sama systeemi kun näissä datsuneiden akseleissa. Ei ole mikään maailman paras systeemi, mutta onhan tuo aika kestävä...
__________________
Tatsuni on ratsuni.
|
|
#270
|
|||
|
|||
|
Nyt on tullu aika vähän tänne päiviteltyä, eikä sitä Patrolliakaan ihan hirveästi ole nyt tullu tehtyä, kun on nämä sadonkorjuuajan viljan kuivaamiset on teettänyt hommaa kun kokoajan on töissä tullu oltua. On tässä vielä noita opiskelujuttujakin ollut... Jospa nyt tässä tulisi taas jotain saatua aikaseksi Patrollin suhteen. Ensin täytyy pientä leimaremonttia tehdä, kun hairahduin taas Pajeroon
. Onneksi sentään gen2 2,8 TDI malliin, eikä mihinkään 4D56 paskaan . Täytyy nimittäin joku käyttöauto olla, eikä tuo Pajero ollu kovin kallis. On vieläpä 5 paikkanen pakettiauto ja on siinä kytkettävä perän lukko taka-akselilla. Onhan nuo kakkos Pajerot myös helvetin hyviä ajaa, niin kaipa se on ihan ok käyttöauto, kun minulle ei kerry kilometrejä juurikaan, kun koulutkin on etänä suurimmaksi osaksi... Niin ja sehän ei valitettavasti ole super select, mutta ei se nyt niin haittaa...
__________________
Tatsuni on ratsuni.
Viimeksi muokannut Ukri : 17.09.2025 08:59 |
|
#271
|
|||
|
|||
|
Patrollissa on nyt taka-akseli kiinni. On ollu taas kaikennäköstä kiirettä, niin ei nyt ihan mahdottomasti ole kerinny tekemään, mutta jospa tuo nyt tosta etenee. Kyllä mie tuon laitan ajoon vielä. On tuo kyllä nimittäin semmoin helvetin kiihottava ja muutenki hieno peli. Nyt kun on tuo runkkari käyttöautona, niin tuota Patrollia voisi tehdä vähän enempi vielä maastokäyttöön sopivaksi, kum mitä olin alunperin suunnitellut...
Voisi olla hyvä jos 33" renkaat pistäs ja jos sen verran on ylimääräistä rahaa, niin tekisi kovasti mieli jakolaatikko välittää
__________________
Tatsuni on ratsuni.
|
|
#272
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
ja vaihteistoksi homma 3.3turbon perässä olevan 5-lovisen pääaskin missä se tiheämpi ykkös vaihde niin pärjää kyllä hyvin välitysten puolesta mettässsä sen jälkeen. |
|
#273
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
__________________
Tatsuni on ratsuni.
|
|
#274
|
|||
|
|||
|
4,87 perät on 33" pyörillä varmaan kohtuu lähellä näitä 4,10 (vai mikä nyt olikaan) 31" renkailla?
__________________
Tatsuni on ratsuni.
|
|
#275
|
|||
|
|||
|
Nyt on perässä uus pinjonin stefa ja öljytkii pistin jo sisään...
__________________
Tatsuni on ratsuni.
|
![]() |
|
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään Datsun Patrol pätkä | hutikka | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 22.02.2017 19:47 |
| Myydään Patrol 1982 Pätkä | 260z | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 06.03.2015 22:18 |
| Myyty Datsun Patrol pätkä | Tikanpoika | O/M/V Ajoneuvot | 9 | 22.09.2014 18:16 |
| Myydään Datsun Patrol 82 Pätkä | gasman | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 07.02.2013 18:37 |
| Myyty Datsun Patrol Pätkä | ajelija | O/M/V Ajoneuvot | 10 | 02.08.2012 12:00 |