![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() jouset jatkoaKeula nousi inan enemmän kuin jousien kuormittamaton eromitta on. Mittanauha näytti 50 milliä. Keula nousi 55mm. Lähtötilanne 40mm ja uusilla jousilla 95mm. ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() eka softapäivitys
Nämä temput sopii tähän projektiin kuin peräkoukku Ferraariin!
Mittaristoon tuli ensimmäine softapäivitys. Tarkemmin virta- ja jännitemittareihin liukuvan keskiarvon suodattimet jotta näyttö rauhoittuisi ja olisi helpompi lukea. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Kellon korjaus
Menee nollahommien listalle. Mettäänajossa mittaristossa oleva kellokin saanut hittiä. Tutkimus paljasti, että itse kollon elektroniikka ja näyttö olivat ehjäy, mutta 2mm messinkiputkesta tehdyt mittariston sisäiset liittimet katkenneet. Mittariston purku ja kasaus vähän hankala homma. Itse korjaus helppo, pari johtoa liittimen tilalle ja purkki kasaan.
Oheisvahinkona tuli viriteltyä mittariston valot kuntoon vaikka autossa ei vielä muita valoja olekkaan. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Peltihommia
No nyt päästiin välillä oikeisiin hommiin. Sain houkuteltua reippaat peltisepät (kundit) avuksi niin rupes rautaoksidi muuttumaan pelliksi. Alla vähän sekava kuvakollaasi viikonloun tapahtumista.
Nyt on sen verran ttuoretta peltiä lattiassa, että tossut ei huku mettään. ![]() Sadekkaan ei hidastanut tekemistä. Pressuteltta päälle ja homma jatkui täydellä vauhdilla. ![]() Lokasuojien aihioiksi löytyi Maken Samuraista aikoinaan hyljätyt ruosteenpesät. Noh kun ei muuta ole niin nämä ovat hyvät. Pahvi CAD käyntiin ja kohta mulla olikin sitten lokasuojat. ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Syylari ja termostaatti
Sen enempää tutkimattakin on selvää, että prätkän jäähdytin ei riitä mettäajoon millään flektillä. Ei muuta kun mittailemaan ja sopivaa mahdollisimman suurta syylaria etsimään.
Motonetistä löytyi halpa Volkkarin alumiinijäähdytin. Bilteman 10" flekti kiinni ja kiinnikkeitä miettimään. Asettuu aikalailla eteen niin, että originaali maskin voi hylätä saman tien. Koeaennus tehty ilman termostaattia. Termostaatin asennus odottelee putkiosia. Termostaatti on oma tarinansa. Tässä setupissa termostaatti on kolmitie-venttiili. Originaali syylarissa rakennettu syylarin kylkeen. Sitkeällä hakemisella sopiva löytyi BMW E10 varaosista. Koeajojen tuloksia odotellen Mad Max valmiina metsään. Ehkä kannattaa joku ritilä rakentaa tuon alumiinipaperiviuhkan suojaksi. On nimittäin aika ohkasta lamelia. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Identiteetti
Nyt sillö on oma identiteetti.
![]() Kiitoksia taas 3D osastolle. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Se on M10 moottorin osa. Eli kaikki 4 syl Bemarit vuosina 1966-87. E10 on 2002 malli, mutta tätä osaa oli monessa muussakin. Eikä ole ensimmäinen kerta, kun BMW M10 termostaatti menee Suzukiin tällä palstalla. Noin 15 vuotta sitten, sininen turboahdettu SJ410 pick-up ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#8
|
||||
|
||||
![]() Syylari kiinikeet
Rakentelu etenee vaatimattomalla vauhdilla. Keulaan saanu vähän lisää peltejä ja syylarin kiinikkeet tehtyä.
Varastosta löytyi aikanaan Juuson valkoiseen Suzukiin putkesta tehty "hätäpuskuri". Sopi tähän projektiin bolt on. Samalla ratkesi syylarin kiinitys. Yksinkertainen on kaunista. Pari latan pätkää puskuriin ja kiinikkeet oli siinä. Samalla vauhdilla syylarin etupuolelle vielä tollanen puskasuoja. Putkien taakse tulee vielä verkko. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty BMW K100RS -86 | J0hannes | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 01.08.2015 11:29 |
M: Suzuki Samurai -88 MYYTY & Suzuki DR 650 SE -96 | COWBOY | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 19.10.2007 06:48 |