Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.05.2025, 22:59
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 707
Perusasetus

jouset jatkoa


Keula nousi inan enemmän kuin jousien kuormittamaton eromitta on. Mittanauha näytti 50 milliä. Keula nousi 55mm.
Lähtötilanne 40mm ja uusilla jousilla 95mm.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	ero_uusi_vanha.jpg‎
Views:	1158
Size:	137,0 Kt
ID:	109482   Click image for larger version

Name:	tila_lahtotilanne.jpg‎
Views:	35
Size:	179,6 Kt
ID:	109483   Click image for larger version

Name:	tila_uudet_jouset.jpg‎
Views:	33
Size:	84,9 Kt
ID:	109484  
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.05.2025, 23:05
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 707
Perusasetus

eka softapäivitys


Nämä temput sopii tähän projektiin kuin peräkoukku Ferraariin!
Mittaristoon tuli ensimmäine softapäivitys. Tarkemmin virta- ja jännitemittareihin liukuvan keskiarvon suodattimet jotta näyttö rauhoittuisi ja olisi helpompi lukea.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	softapaivitys_1.jpg‎
Views:	59
Size:	100,3 Kt
ID:	109485   Click image for larger version

Name:	softapaivitys_2.jpg‎
Views:	1164
Size:	155,3 Kt
ID:	109486  
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.06.2025, 23:26
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 707
Perusasetus

Kellon korjaus


Menee nollahommien listalle. Mettäänajossa mittaristossa oleva kellokin saanut hittiä. Tutkimus paljasti, että itse kollon elektroniikka ja näyttö olivat ehjäy, mutta 2mm messinkiputkesta tehdyt mittariston sisäiset liittimet katkenneet. Mittariston purku ja kasaus vähän hankala homma. Itse korjaus helppo, pari johtoa liittimen tilalle ja purkki kasaan.



Oheisvahinkona tuli viriteltyä mittariston valot kuntoon vaikka autossa ei vielä muita valoja olekkaan.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	kello_korjattu.jpg‎
Views:	976
Size:	67,5 Kt
ID:	109595   Click image for larger version

Name:	katkenneet_kontaktit.jpg‎
Views:	24
Size:	141,1 Kt
ID:	109596   Click image for larger version

Name:	ehjä_kello.jpg‎
Views:	29
Size:	78,5 Kt
ID:	109597   Click image for larger version

Name:	mittarivalot.jpg‎
Views:	970
Size:	44,0 Kt
ID:	109598  
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.06.2025, 00:08
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 707
Perusasetus

Peltihommia


No nyt päästiin välillä oikeisiin hommiin. Sain houkuteltua reippaat peltisepät (kundit) avuksi niin rupes rautaoksidi muuttumaan pelliksi. Alla vähän sekava kuvakollaasi viikonloun tapahtumista.



Nyt on sen verran ttuoretta peltiä lattiassa, että tossut ei huku mettään.



Sadekkaan ei hidastanut tekemistä. Pressuteltta päälle ja homma jatkui täydellä vauhdilla.



Lokasuojien aihioiksi löytyi Maken Samuraista aikoinaan hyljätyt ruosteenpesät. Noh kun ei muuta ole niin nämä ovat hyvät.



Pahvi CAD käyntiin ja kohta mulla olikin sitten lokasuojat.



Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	reippaat_peltisepat.jpg‎
Views:	992
Size:	302,7 Kt
ID:	109599   Click image for larger version

Name:	reippaat_peltisepat2.jpg‎
Views:	32
Size:	317,7 Kt
ID:	109600   Click image for larger version

Name:	reippaat_peltisepat3.jpg‎
Views:	23
Size:	217,6 Kt
ID:	109601   Click image for larger version

Name:	peltiseppa1.jpg‎
Views:	37
Size:	187,5 Kt
ID:	109602   Click image for larger version

Name:	Hitachiointia.jpg‎
Views:	32
Size:	269,2 Kt
ID:	109603  

Click image for larger version

Name:	lattia_vasen.jpg‎
Views:	34
Size:	282,6 Kt
ID:	109604   Click image for larger version

Name:	lattia_oikea.jpg‎
Views:	29
Size:	180,9 Kt
ID:	109605   Click image for larger version

Name:	Fe3O4_poistoa.jpg‎
Views:	32
Size:	261,9 Kt
ID:	109606   Click image for larger version

Name:	Fe3O4_poistoa_2.jpg‎
Views:	32
Size:	216,8 Kt
ID:	109607   Click image for larger version

Name:	tuoretta_peltia.jpg‎
Views:	34
Size:	228,2 Kt
ID:	109608  

Click image for larger version

Name:	tuoretta_peltia2.jpg‎
Views:	993
Size:	179,8 Kt
ID:	109609   Click image for larger version

Name:	sade_yllatti1.jpg‎
Views:	23
Size:	291,8 Kt
ID:	109610   Click image for larger version

Name:	sade_yllatti2.jpg‎
Views:	978
Size:	256,2 Kt
ID:	109611   Click image for larger version

Name:	lokasuojat.jpg‎
Views:	997
Size:	303,8 Kt
ID:	109612   Click image for larger version

Name:	lokasuojat_card_board_CAD.jpg‎
Views:	984
Size:	263,7 Kt
ID:	109613  

Click image for larger version

Name:	pahvi_muuttuu_pelliksi.jpg‎
Views:	34
Size:	306,0 Kt
ID:	109614   Click image for larger version

Name:	mulla_on_lokasuojat.jpg‎
Views:	993
Size:	179,3 Kt
ID:	109615  
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.06.2025, 01:29
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 707
Perusasetus

Syylari ja termostaatti


Sen enempää tutkimattakin on selvää, että prätkän jäähdytin ei riitä mettäajoon millään flektillä. Ei muuta kun mittailemaan ja sopivaa mahdollisimman suurta syylaria etsimään.



Motonetistä löytyi halpa Volkkarin alumiinijäähdytin.



Bilteman 10" flekti kiinni ja kiinnikkeitä miettimään.



Asettuu aikalailla eteen niin, että originaali maskin voi hylätä saman tien. Koeaennus tehty ilman termostaattia. Termostaatin asennus odottelee putkiosia.





Termostaatti on oma tarinansa. Tässä setupissa termostaatti on kolmitie-venttiili. Originaali syylarissa rakennettu syylarin kylkeen. Sitkeällä hakemisella sopiva löytyi BMW E10 varaosista.



Koeajojen tuloksia odotellen Mad Max valmiina metsään. Ehkä kannattaa joku ritilä rakentaa tuon alumiinipaperiviuhkan suojaksi. On nimittäin aika ohkasta lamelia.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	syylari.jpg‎
Views:	965
Size:	137,8 Kt
ID:	109616   Click image for larger version

Name:	mittailua.jpg‎
Views:	981
Size:	168,3 Kt
ID:	109617   Click image for larger version

Name:	syylarin_kiinikkeet.jpg‎
Views:	984
Size:	176,5 Kt
ID:	109618   Click image for larger version

Name:	flektin_kiinitys.jpg‎
Views:	21
Size:	131,3 Kt
ID:	109619   Click image for larger version

Name:	koeasennus_ei_termostaattia.jpg‎
Views:	995
Size:	217,4 Kt
ID:	109620  

Click image for larger version

Name:	termostaatti.jpg‎
Views:	962
Size:	92,5 Kt
ID:	109621   Click image for larger version

Name:	termostaatti_2.jpg‎
Views:	19
Size:	75,4 Kt
ID:	109622   Click image for larger version

Name:	termostaattisoppaa.jpg‎
Views:	969
Size:	95,8 Kt
ID:	109623   Click image for larger version

Name:	letkumittoja.jpg‎
Views:	16
Size:	261,7 Kt
ID:	109624   Click image for larger version

Name:	koeajovalmis.jpg‎
Views:	976
Size:	283,6 Kt
ID:	109625  

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.06.2025, 23:09
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 707
Perusasetus

Identiteetti


Nyt sillö on oma identiteetti.
Kiitoksia taas 3D osastolle.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	identiteetti.jpg‎
Views:	881
Size:	208,8 Kt
ID:	109633  
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.06.2025, 20:15
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Säätäjä_setä Näytä viesti


Termostaatti on oma tarinansa. Tässä setupissa termostaatti on kolmitie-venttiili. Originaali syylarissa rakennettu syylarin kylkeen. Sitkeällä hakemisella sopiva löytyi BMW E10 varaosista.
Tarkennusta termostaattiin....

Se on M10 moottorin osa. Eli kaikki 4 syl Bemarit vuosina 1966-87. E10 on 2002 malli, mutta tätä osaa oli monessa muussakin.

Eikä ole ensimmäinen kerta, kun BMW M10 termostaatti menee Suzukiin tällä palstalla. Noin 15 vuotta sitten, sininen turboahdettu SJ410 pick-up
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.06.2025, 21:19
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 707
Perusasetus

Syylari kiinikeet


Rakentelu etenee vaatimattomalla vauhdilla. Keulaan saanu vähän lisää peltejä ja syylarin kiinikkeet tehtyä.
Varastosta löytyi aikanaan Juuson valkoiseen Suzukiin putkesta tehty "hätäpuskuri". Sopi tähän projektiin bolt on. Samalla ratkesi syylarin kiinitys. Yksinkertainen on kaunista. Pari latan pätkää puskuriin ja kiinikkeet oli siinä.

Samalla vauhdilla syylarin etupuolelle vielä tollanen puskasuoja. Putkien taakse tulee vielä verkko.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	syylari_puskasuoja.jpg‎
Views:	687
Size:	184,9 Kt
ID:	109687   Click image for larger version

Name:	syylari_kiinikkeet_tekoa.jpg‎
Views:	60
Size:	200,3 Kt
ID:	109688   Click image for larger version

Name:	syylari_kiinikkeet.jpg‎
Views:	60
Size:	163,4 Kt
ID:	109689  
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty BMW K100RS -86 J0hannes O/M/V Ajoneuvot 0 01.08.2015 11:29
M: Suzuki Samurai -88 MYYTY & Suzuki DR 650 SE -96 COWBOY O/M/V Ajoneuvot 4 19.10.2007 06:48


Sivu luotu: 05:50 (GMT +2).