![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Siirtyminen sähkötrukkiin voisi lähteä ehkä yksi testitrukki ensin. Kun on testejä tehty, osaa ostaa paremmin. Trukki on yleensä painava, akut sopii sen puolesta. Mahtaako kylmissä oloissa lataus toimia parhaalla mahdollisella tavalla.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä viestejä tuli katsottua, meinasin jos kokemusta pitää kerätä käytännössä todellisissa olosuhteissa ennen isoja hankintoja.
Itse en luota, että sähkövehkeet kävisi luontevasti joka tilanteeseen ja heti. Tietenkin on parempi jos huomio on aiheeton. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Luulen ettei tule toimimaan sähkötrukit teillä. Jos käyttö, säilytys ja lataus pitäisi tehdä pakkasessa.
Meillä on töissä Still ja CAT akkutrukkeja. Omia ja vuokrattuja. 2.5t tai 3t. Catti on isompi, ehkä jo 4t. Tekevät töitä sisällä, talvellakin melko lämmin halli, minimi noin +10-15. Välillä ulkona ajoa, muttei edes joka päivä. Trukeilla tehdään tavaran siirtoa ja lastausta muutama tunti päivässä. Noiden kahden merkin välillä on mennyt mielipiteet ristiin, että kumpi istuu käteen paremmin. Kuinkahan lithium akku pärjää pakkasessa? Sellainen oli yhdessä esittely-vuokra Stillissä. Nyt on vain lyijyakuilla olevia.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#5
|
|||
|
|||
![]()
On trukkeja ja sitten linde...
En tiiä miten merkin akkukoneet nykyään toimii mutta aikoinaan kohtuu hyviä olivat toimimaan monissa hommissa, akkujen huonopuoli on aina latausaika. Siihen oli silloin pikalatureita jotka sitten teki ongelmaksi sen että akkujen vesitilannetta piti säännöllisesti pitää yllä. Sekä se mikä oli mun mielestä erittäin ärsyttävää että akkuvehkeen nopeus oli rajoitettu 8km tunnissa eikä se sopinut pariin firmaan ollenkaan, sen sai nostettua maksimissaan 11kmh. Ei se nopeus ollut heillä isoin kriteeri muussa kuin rekkojen purussa, kohtuu pitkä kuljetusmatka pihalla ja tavarat sellasia ettei nopeudesta tule lisäongelmaa. Polttomoottorilla laittoivat sitten tuplakatin joka puhallettiin sitten pihalla puhtaaksi. Dieselillä jatkoivat sitten ulkoota sisälle ajoa ja kaasukoneella sitten sisällä enemmän. Liian pieneksi osottautui kääntöpihtien kanssa asetin puomiin nähden kun paperirullia pyörittivät junanvaunuihin. Simmauksesta huolimatta asetin laakerit meinas 2kk kohdalla lähteä puomin urista pois. Piti sitten vahvistaa erikseen uusi asetin jotta kesti. Kaikkea sitä on tullutkin tehtyä |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Kannattaa vaikka vuokrata sähkötrukki ja testata omissa olosuhteissa, koska akun kestot riippuu täysin miten sillä ajetaan ja missä. Säkäriä pystyy käyttää ja ladata pakkasessa. Täysi akku ei jäädy(lyijyhappo).
Latauskin onnistuu pakkasessa. Sähkökoneen talvinen ulkona liikkuminen on aina oma haasteensa, mutta talvimallin umpikumirenkaita saa nyt paremmin kuin ennen ja pito on kyllä uskomattoman hyvä. Ruuvinastoja ei tarvi kun ne vaan sitten raapii lattiat kun ajaa sisälle. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() No, omien kokemuksin pohjalta kaksimoottorinen patterikampe ei todellakaan jää niin helposti kiinni tai sudittelemaan, kuin dieseli tasauspyörästöineen. Umpikumeilla nyt ei aja ulkona pirukaan, jos on kuljetettava/kuljettava matka vaikka sen kilsan suuntaansa, ja sitä joutuu toistamaan...
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. Viimeksi muokannut wikke : 10.05.2025 15:38 |