![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Näpertelyä / wiipparitVäliin jälleen nollahommia. Sain lahjaksi 410:n pyyhkijänsulat niin pitihän muutkin osat kunnostaa asennusvalmiiksi. Moottori saanu vähän kipeetä taivasalla seisomisesta. Ollut jossain vaiheessa näköjään vettä täynnä. No putsaamisella ja rasvaamisella tästä selvittiin. Tässä moottorissa kaksi nopeusporrasta on toteutettu komutaatiokulman muutoksella. Siksi kolme hiiltä. Alin on maa, ylin on hidas nopeus ja vähän sivussa oleva on täysi teho. Yksinkertainen ja toimiva ratkaisu. Vaihteistossa on lisäksi "pyörivä kytkin" millä hoidetaan kotiinajo ja jarrutus kytkennät. Tästä ei vaan tullut otettua kuvaa. Tuli myös pieni virkistävä sorvausharjoitus kun toisesta akselista oli väännetty kiinitysmutterin kierteet paskaksi.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Jouset / iskarit
Juusolta löytyi solmuun ajetut korottavat jouset. Pienellä korjailulla niistä syntyi tähän projektiin käypäset pakat. Investoin myös uusiin pusliin. Tähänkin sai tehdä pienen sorvaushomman kun ison pään puslista puuttui sisäholkit.
Varsinainen vika näissä oli toisen jousen ison pään silmukka mikä oli vääntynyt auki. Aika lujaa sai painaa, että meni takasin muotoonsa. Yksi panta oli myös poikki. En jaksanut purkaa pakkaa ja tehdä kokonaan uutta. Katsotaan kestääkö tällainen pikafiksi. Jousta paikoilleen ja mittailemaan. U-pultit jäi vähän lyhkäsen puolelle. Iskareissa saisi näköjään olla noin 50mm lisää pituutta. Tästä kohta lisää. Oleellisinta juttua eli ottaako etubanjo edelleen öljypohjaan kiinni ei päässyt tutkimaan kun alkoi satamaan ja aika loppui. Toisen jousen vaihto jäi tulevaisuuteen. Hurjalla hakemisella Motonetistä löytyi hyvältä näyttävä ehdokas KYB #343186 Motonetin numero 33-02289. Taitaa olla Daihatsu Rocky:n iskarit? https://www.motonet.fi/tuote/iskunva...oduct=33-02289 Motonetin ja monen muunkin haun ongelma näyttää olevan, että iskareista ei ilmoiteta mittoja. Hain tänään tilaiksen ja näytti arvaukset osuneen kohdalleen. Pitkänä noin 55mm pidemmät ja kasassa noin 30mm lisää mittaa. Sopivuus selviää kunhan pääsen taas pohjolan tallille duunaamaan. Tässä vielä linkki KYB partfinder sivulle. Täältä löytyy mittoja. ![]() https://www.kyb.com.au/partfinder-by-dimensions/ |
#3
|
||||
|
||||
![]() taas terapia nollahomma väliin
Oikeitakin hommia projektin edistämiseksi olisi, mutta kun tuli korjattua tuo pyyhkijänmoottori niin näpertelin wiipparit K100:seen. En kyllä tiedä tarvitaanko niitä koskaan.
![]() Tässäkin raadossa oli tuo Suzukin tyyppivika. Keskimmäinen laakeripukki murtuu irti pellistä. |
#4
|
||||
|
||||
![]() jouset jatkoa
Keula nousi inan enemmän kuin jousien kuormittamaton eromitta on. Mittanauha näytti 50 milliä. Keula nousi 55mm.
Lähtötilanne 40mm ja uusilla jousilla 95mm. ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() eka softapäivitys
Nämä temput sopii tähän projektiin kuin peräkoukku Ferraariin!
Mittaristoon tuli ensimmäine softapäivitys. Tarkemmin virta- ja jännitemittareihin liukuvan keskiarvon suodattimet jotta näyttö rauhoittuisi ja olisi helpompi lukea. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Kellon korjaus
Menee nollahommien listalle. Mettäänajossa mittaristossa oleva kellokin saanut hittiä. Tutkimus paljasti, että itse kollon elektroniikka ja näyttö olivat ehjäy, mutta 2mm messinkiputkesta tehdyt mittariston sisäiset liittimet katkenneet. Mittariston purku ja kasaus vähän hankala homma. Itse korjaus helppo, pari johtoa liittimen tilalle ja purkki kasaan.
Oheisvahinkona tuli viriteltyä mittariston valot kuntoon vaikka autossa ei vielä muita valoja olekkaan. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Peltihommia
No nyt päästiin välillä oikeisiin hommiin. Sain houkuteltua reippaat peltisepät (kundit) avuksi niin rupes rautaoksidi muuttumaan pelliksi. Alla vähän sekava kuvakollaasi viikonloun tapahtumista.
Nyt on sen verran ttuoretta peltiä lattiassa, että tossut ei huku mettään. ![]() Sadekkaan ei hidastanut tekemistä. Pressuteltta päälle ja homma jatkui täydellä vauhdilla. ![]() Lokasuojien aihioiksi löytyi Maken Samuraista aikoinaan hyljätyt ruosteenpesät. Noh kun ei muuta ole niin nämä ovat hyvät. Pahvi CAD käyntiin ja kohta mulla olikin sitten lokasuojat. ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty BMW K100RS -86 | J0hannes | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 01.08.2015 11:29 |
M: Suzuki Samurai -88 MYYTY & Suzuki DR 650 SE -96 | COWBOY | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 19.10.2007 06:48 |