![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() PainonvartijatJeepistä halkesi ikävästi molemmat kannet kun kävi aavistuksen lämpöisenä mutakylvyn jälkeen. Flektin ei jaksanut pyöriä ennen kuin kaivoin mudat pois, ja vahinko oli jo tapahtunut. No kuskin puolelle löytyi jo ehjä kansi, mutta vänkärin puoleiselle olisi tarvetta. Saa vinkata jos tietää ylimääräisiä. Kesällä Grandi joutui hieman painonvartijoihin. Otin vasta vähän turhaa painoa pois niin että ei vaikuta käytettävyyteen. Jos on hyviä vinkkejä miten muuten saa painoa vähennettyä niin saa kertoa. Tarkoitus on kuitenkin pitää auto mukavana myös pidemmillä reissuilla. Alla lueteltuna ja halpis vaa'alla punnittuna mitä lähti. Takapenkki niskatukineen 27,4 kg (käyttöä oli kerran vuodessa) Tekstiilimatot kumimattojen alta 1,7 kg Kumimatot takapenkiltä 1,5 kg Takakaiuttimet 1,0 kg (ei ollut käytössä) Takalasin pyyhin 1,2 kg (ei toiminut) Vaijeritalja peräkontista 5 kg (ei löytynyt käyttöä kun aina on toinen auto) Pitkä puunsuojaliina 2,5 kg (sama kuin yllä, otetaan tarvittaessa mukaan) Vinssivaijerin lyhennys 2,5 kg (ei muutenkaan meinannut mahtua kelalle) Iso sakkeli 0,5 kg (vielä jäi pienempiä pari) Puinen ramppi katolta 4,5 kg (katolle jäi toinen puulla vahvistettu alumiinen ja vain yhdelle on kerralla ollut käyttöä) Takahiekkapelti 1,7 kg (takapuskurin leikkaamisen jälkeen jouti pois) Takaa vetopisteen vahvistaminen ja pienentäminen 0,5 kg Yhteensä 50 kg Tämän lisäksi tajusin että ajopäivinä vararenkaan voi jättää auton katolta ajoalueen parkkipaikalle kun ollaan kuitenkin muutaman kilometrin etäisyydellä. Renkaan painoa en saanut mitattua kun vaaka loppui 20 kg. Näiden kevennysten jälkeen ero oli todella selkeä. Erityisesti auton keinuminen väheni. Luultavasti suurimman eron teki vararengas ja ramppi, koska paino lähti niin korkealta. Joku lajia enemmän harrastanut voisi kommentoida aihetta. Ja kuten aiemmin kirjoitin niin vinkit lisäkeventämiseen olisi tervetulleita, mielellään punnittuna.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Peinistä puroista kertyy iso virta tässäkin. Herkästi kaikenlaista pientä painavaa autoon kertyy. Omassa Rangessakin olen katsastuksissa hämmästellyt akselipainoja. Lähinnä sitä, että miten paljon sitä painoa on kertynyt tehtaan ilmoittamiin verrattuna ilman, että olisi kontti täynnä tavaraa. Vinssi, akku, panssaroinnit, isommat renkaat...
__________________
Range Rover 3.9EFI -90 Subaru Forester -00, Subaru Outback -05 ja pari Saabia |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ensiksi kiitos kun kirjoittelet tänne, laitoin ketjun tilaukseen.
33x12.5R15 Cooper STT Pro peltivanteella painaa 42kg/kpl 255/70R18 Goodyear Wrangler Duratrac alumiinivanteella n 10kg vähemmän: 285/70R17 peltivanteella (?) on varmaan jossain noiden välissä..
__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään. |
![]() |
Luokat |
jeep, wj |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
xj & yj = "Rolling Jeep ja MacGyver kioski jeep" | tare | Maasturiprojektit | 504 | 03.09.2015 06:35 |