![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|||
|
|||
![]() Joo, handsfree avainkortista nimenomaan kyse. Ja ovien sulkemisesta kortin nappia painamalla. Huomenna menee autoliikkeen pajalle koodattavaksi. Ohjelmat uusiksi, ja päivitykset myös. Kerron sitten lisää.
|
|
|||
|
|||
![]()
Joo, neljä tuntia koodattiin ja ohjelmoitiin. Ei muutosta. Lähettävät tulokset Ranskaan, ja kolmen viikon päästä uusiksi. Onneksi on takuu.
Olen edelleen hyvin tyytyväinen Dusteriini. |
|
|||
|
|||
![]()
Joo, taas koodattiin ja tutkittiin. Nyt 9 tuntia . Kolmasti ollut jo tutkittavana, 3 tuntia, 4 tuntia ja nyt siis 9 tuntia. Ensimmäiset 3 ja 4 tuntia notkuin korjaamolla odottamassa. Nyt välillä kotiin taksilla, ja taksilla takaisin, 45 € ja 40 €. Ne menee omasta pussista takuista huolimatta. Hiukan korpeaa. Julkisilla menisi 2 tuntia sivu kävelyineen päivineen. Ja taas lähetetään Ranskaan paperia ja kyselyä, ja luvataan taas ”ottaa yhteyttä” kun tiedetään jotakin.
Dusterin kanssa pärjään, kun painan nappuloita vain varttisekunnin, puoli sekuntia saa edelleen tietokoneen sekoilemaan. |
|
|||
|
|||
![]()
Mä kyllä nillittäisin sieltä jonkun auton huollon piikkiin kun eivät ekalla kerralla kuntoo saa. Antavat vaikka sitten jonkun koeajo auton päiväksi. Itse alkaisin myös jo hissukseen vaatia jotain korvauksia siitä kun pitää huollossa kokoajan ravata kun eivät saa sitä kuntoon. Takuusta ole yhtään mitään hyötyä jos sä koko ajan siellä ravaat ja ongelmaa ei saada korjattua.
|
|
||||
|
||||
![]()
Käytetyn kaluston - ja etenkin jonkun muutaman tonnin ritsojen - yhteydessä vingutuista "takuiden" epäkohdista en yleensä paljon perusta, mutta koska nyt on uusi auto kyseessä ja olen itsekin vastaavassa tilanteessa niin tiedoksi että.
Lainaus:
Ja sieltä kohta 4. Toki voidaan vääntää siitä että onko kohtuullista edellyttää kuluttajan odottavan paikan päällä koko päivä. Omassa tapauksessa on takuukorjaus reilun 100 kilsan päässä ja kun sinne seuraavan kerran tulee asiaa niin aijon ottaa tuon puheeksi.
|
|||
|
|||
![]()
Joo, päivitystä avainkortin takuuhuollosta !
Nyt 2 tunnin korjaus, jonka aikana torkuin odotussalissa. Ei tulosta. Taas yhteyttä ja neuvoja Ranskasta. Sitten 8 tunnin korjaus. Taksikuluihin 90 euroo, pistää jo hiukan vituttamaan. Sitemmin huomasin vaihdekepin juuresta irtoavan pussinsuojuksen ja muut hilavikuttimet. Ajelin huoltoon, ja kyselin syytä moiseen. Ilmeisesti usiasti avattu konsoli siitä kohtaa, ja muoviset pienet pidikkeet rikkoutuneet. Tilaavat uudet (Ranskasta). Soitin 9 päivän päästä, ehkä JO parin päivän päästä Helsingissä. Eli nyt odottelen soittoa PC:n ohjelmoinnista ja vaihdekepin juuren ylösnousemuksesta. Mutta toivossa eletään, vasta 4 kuukautta on mennyt. Ja niin kuin tarinan alussa kerroin, Jimnyn lämmitettävät peilitkin kestivät 6 kuukautta. Joten 2 kuukauden päästä vasta ehkä menetän uskoni asiaan. Eniten harmittaa, kun vihdoin löysin itselleni sopivan hyvän auton, johon olen muuten todella tyytyväinen. Ja nyt saa tapella moisten pikkuasioiden takia. Autoliikkeen henkilökunta on minua kohtaan fiksua, ja asiallista. Mutta liikkeen systeemeissä täytyy olla jotain todella perseestä. |
|
|||
|
|||
![]()
Joo, nyt riitti ! kuukauden kesti vaihdekepin juurisysteemien uusiminen. Nyt pelittää. Enää niitä ei availla, kun sulkeminen kestää kotvasen kauan. Ilmoitin myös, jotta pärjään sen varttisekunnin avaamisen ja sulkemisen kanssa, kun ei siihen kerran löydy ohjelmointiapua. Kaksi vikaa sentään kolmesta korjaantui 5 kuukauden ajalta. Lupasivat kertoa, jos joskus löytyy päivitys, joka korjaa ko. vian. Mutta muuten, pitää vielä kerran sanoa, jotta olen pirun tyytyväinen Dacia Duster Extremeen. Hyvä ajettava maantiellä, ja menee metsässä ja lumessa ainakin omiksi tarpeiksi. Huollossa toivomisen varaa, henkilökunta fiksua.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Dacia Duster maastouttaminen | Borg | Tekniikka & Jutustelu | 50 | 22.07.2025 19:59 |
Dacia Duster 2020 neliveto | Jimny2010 | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 21.03.2020 16:38 |
Myyty Dacia Duster mk1 kulmavaihde/jakovaihteisto | kenppi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 05.09.2019 10:40 |
Myyty BF Goodrich Mud Terrain KM2 + vanteet (dacia duster) myyty | Juischi | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 03.12.2018 21:07 |
Myydään Dacia Duster moottoritilan tiiviste | Heguli | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 07.11.2017 05:39 |