Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #25  
Vanha 10.09.2024, 10:53
hitsaa hitsaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.12
Sijainti: Stadi
Viestit: 420
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Säätäjä_setä Näytä viesti
Hyvä lähestymistapa on koittaa selvittää mikä toimii ja mikä ei. Koittaa löytää itse vika ja sen juurisyy. Jos juurisyy jää löytymättä niin voi olla, että komponentteja saa vaihtaa useampaan kertaan ja ne menevät saman tien uudestaan paskaksi.
Kiitti, kun tämä elektroniikka on melkein taikuutta niin olen käynyt läpi tyypilliset skenaariot: murtuneet juotokset liittimissä, vuotaneet konkat, syöpymät edellisen seurauksena ja nyt sitten mennään näihin enemmän mysteereihin.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Säätäjä_setä Näytä viesti
Katso esimerkiksi VFD näytön tyyppi etsi sille datalehti ja mittaa katodin hehkujännite. Kuvissa katodi (hehkulangat) näyttävät pelottavan kirkkaanpunaisilta. Normaalisti CFD näytön hehkut ei näy ollenkaan.
Jep ilmeisesti hehku tulee liian kovasta jännitteestä joka näkyy ulospäin kovana n 5x virran kulutuksena? Kaaviossa "FILAMENT" 1 & 2 ? Ehkä tätä vois tutkia yleismittarilla, tuleeko invertteriosioon +25V sisään. T2 tietoja tuskin löytyy.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Säätäjä_setä Näytä viesti
Viitaten noihin linkin piirikaavioihin. Irroita vaikka transistori Q2 ja katso putoaako virrankulutus.
Q2 irroitettuna tutki skoopilla tuleeko geitille mitään signaalia kontrolleripiiriltä.
Ei ole näin hienoja välineitä käytössä Venäläiseltä sivustolta löytyi suppeasti ohjeistusta virrankulutuksesta mutta ei sen isompaa suuntaa, ne on vaihdelleet Q2 ja Q1 lähinnä. Q2 vaikuttaa potentiaalisimmalta, kun ohjaa korkeamman jännitteen (VFD) puolta.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Säätäjä_setä Näytä viesti
Seuraavaksi kannattaa tutkia tapahtuuko prossun U5 I/O pinneissä mitään. Samoin kannattaa tutkia värähteleekö prossun kide X1.
Ainakin prossu osaa levätä ja herättää näytön ja palata lepotilaan.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Säätäjä_setä Näytä viesti
Jos on lämpökamera niin sillä saa hyvän kuvan mitkä komponentit kortilla lämpenee. Mainitsemasi 3.9A on jo niin paljon, että sauhuakin voi näkyä.

Tutkimukset kannattaa tehdä labrapowerilla eikä auton akkusähköllä. Akkusähköllä yksi sopiva vika voi aiheuttaa täystuhon.
Tallilla taitaa itseasiassa olla tuommoinen poweri, niin voisi tehdä tutkimusta vähän helpommin. Palailen asiaan..
__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään.

Viimeksi muokannut hitsaa : 10.09.2024 11:12
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Jeep zj 96- ECM ja taka-akseli JEEPV8 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 09.07.2018 12:54
Myyty Jeep ZJ GrandCherokee -96, diesel Jeep-Ukko O/M/V Ajoneuvot 0 10.11.2015 21:20
GC ZJ-96 sähkökaavio? pfihlman Tekniikka & Jutustelu 0 04.11.2012 07:53
Ostettu Jeep Grand Cherokee ZJ V8 -93-96 etujouset Kepu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 26.10.2010 22:42
Annetaan Jeep ZJ kori vm -96 rhm O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 9 28.12.2009 22:23


Sivu luotu: 01:15 (GMT +2).