![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() K100RS Motti paikallaanMotti paikoillaan tai ainakin v1.0 oletetulla paikalla. Jakolaatikko on vielä tuollaisten mitoituskannakkeiden varassa eli sitä voi siirrellä vapaasti. Tiukkaahan tuo tekee ja vähän jänskättää miten moottorin ja vaihteiston kytkentä tulee toimimaan yhdellä nivelellä. Lisäksi on keksittävä miten vaihteiston vääntötuenta kannattaa tehdä.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Teillä hienoja projekteja👍
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
https://alanmiehet.com/Vaihteisto Hiluxissa oli aikoinaan kaksi päävaihteistoa peräkkäin ja linjaus tehty niin suoraan kuin mahdollista. Yhdellä nivelellä oleva välikardaani vatkasi ja ravisti vaikka kuinka tasapainotti. Sillä kun ei ajettu maantiellä, niin eipä tullut muutettua. Jälkiviisaana laittaisin nivelen molempiin päihin kardaania. Hieno projekti, ei aina ole pakko rakentaa ihan samanlaista kuin muilla.
__________________
www.alanmiehet.com #1 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Eikös tuossa prätkän vaihteiston lähdössä ole kuitenkin nivel, joka sallii alkuperäissovelluksessa takahaarukan liikkeen? Ja jos nivel tulee alkuperäisen kytkimen liitäntään, niin siinähän sitten on kaksi niveltä...
Toimisiko sellainen, että tekisi niin lyhyen kuin mahdollista, vaihteistojen kiinnityksestä, siis kiinnittäisi toisiinsa niin nivelten liike pysyisi vakiona ja samalla tulisi vaihteisto väännönhallintaa kun olisi kiinteästi toisissaan ne? Olisi voimapaketti yhtenä yksikkönä, eikä erillisinä..? |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Hieno projekti.
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
https://forums.offipalsta.com/pictur...ictureid=17360 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Väliakseli / nivelet
Ei tullut ennen pätkimistä otettua kuvaa K100:n kardaanista, Aikaisemmassa kuvassa rakenne kuitenkin näkyy jollain tarkkuudella. Kardaanissa on vain yksi nivel mikä on asemoitu aika tarkkaan svingin laakeripisteiden linjaan. Ei se ainakaan tuossa konfiguraatiossa ravistellut. Ehkä pitää vaan kitrraa yhden nivelen rakennetta ja miettiä lisää sitten kun ongelmat on käsissä.
Viimeksi muokannut Säätäjä_setä : 31.07.2024 00:01 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Koekäytön valmistelua
edistyy aika hitaasti. Välillä terapianäpertelyä eli johtosarjan perkausta ja koekäytön valmistelua, Kone kun on seissy 10v kylmässä niin pitää tutkia onko kerännyt ongelmia.
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Paskaa potkuriin
Onneksi tuli katsottua tankkiin ennen asennusta/koekäyttöä. Nykymaailman bensa tehnyt täystuhon. Tankissa olevan pumpun ripustuskumi muuttunut mustaksi limaksi ja kokkareiksi. Pumppu pudonnut pohjalle ja rikkonut oman imusihtinsä. Musta tavara (entinen kumi) on kuin sulaa bitumia, Tarttuu kaikkialle, mutta ei lähde millään pois. Kokeilin kaikkia tallin kemikaaleja tuloksetta. Pitää vielä hommata pirtua, asetoonia, xyleeniä ja tinneriä. Hyvä opetus nykybensan vaaroista.
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lisää paskaa potkuriin
Kun tankki ja pumppu jäi odottamaan ratkaisua niin päätin kokeilla toimiiko startti ja sähköt yleensä. No mykkä paskahan laitos on, Bensapumpun/päävirta rele vetää, mutta starttia ei tule.. Tuntikausien selvittelyn jälkeen diagnoosi on seuraava:
Laitteessa on kaksi ohjainyksikköä. Ruiskua ohjaa analoginen ECU Bosch 0 280 000 313. Sytytystä ohjaa oma purkki Bosch 0227 401001. Sytytyspurkki antaa myös starttiluvan. Tätä starttilupaa ei vaan koskaan tule. Koitin purkaakin boxin, mutta ei aukea kuin elektroniikkaverstaalla. Tässä illalla surffatessa löytyi hyödyllinen Ranskalaisen nettisivu missä selvitetty purkin sielunelämää oikein urakalla. http://fp.div.free.fr/electro/all_k100/all_k100.html Sitten tiedustelu. Sattuuko kenelläkään olemaan nurkissa tai tietoa kellä olisi tällainen Bosch 0227 401001 sytytysmoduli. Myös vara ECM Bosch 0 280 000 313 kiinnostaa. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Bosch 0227 401001 vianhakua
Bosch 0227 401001 purkkihan aukesi pienen askartelun jälkeen. Liitin ja transistorit piti juottaa irti ennen kuin piirilevyn sai irti. Ymmärrettävää 80-luvun tekniikkaa. Ensimmäinen vikakin näkyi heti. Kellertävät Rifa-merkkiset konkat ovat tunnettuja siitä, että kuori murtuu ajan kanssa, kosteus pääsee sisään ja sitten alkaa tapahtumaan. Nämä kon ovat aikanaan olleet parhaan maineessa niin myös hp, Tektronix sun muut mittalaitevalmistajat ovat aikanaan käyttäeet näitä verkkofilttereissä. Seuraus vaan on, että räjähtelevät pahan hajun ha hirveän siivon kera. Jos kiinostaa niin hakuun vaan "rifa capacitor explosion" niin lukemista ja katseltavaa riittää.
Ranskalaisen piirtämän piirikaavion avulla debuggaus löhti hyvin käyntiin. Prossukin tuli tunnistettua. Philipsin tekemä, mutta arkkitehtuuriltaan Intel MCS-48 sarjan vehje. Tarkemmin 8021 variantti. Useamman tunnin istumisen jälkeen oli pakko luovuttaa ja todeta, että itse prosessori piiri on risa. Tälle vialle ei sitten voikkaan mitään. Vaikka tollasen menneen maailman prossun EPROM versiona jostain löytäisikin niin sisälle tulevaa Bosch softaa ei tietenkään saa mistään eikä mitenkään. Diagnoosiksi tuli: Prossun oskillaattori ei värähtele, kidekin tuli testattua. Vien noin 60mA virtaa ja lämpenee poikkeuksellisen paljon. Käytetty purkki tilattu maailmalta. Katsotaan mitä sieltä tulee. Todennäköisesti Rifa konkkavika ainakin mukana. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty BMW K100RS -86 | J0hannes | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 01.08.2015 11:29 |
M: Suzuki Samurai -88 MYYTY & Suzuki DR 650 SE -96 | COWBOY | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 19.10.2007 06:48 |