![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Taas safaroitiin ja kokeiltiin miten mekaaninen takavinssi toimii Ja uudestaan Luumäelle trialiin HS luokkaan. Kivenylitys ei mennyt ihan putkeen, panssari painui kasaan ja PTOn öljyroppu kuorineen irtos. Kisa loppui siihen Takaisin talliin ja vahvempaa panssaria 23 loppukesästä Asis suunnistuskisaan isopyöräisten luokkaan, FJ toimi hienosti ja voitto tuli Takaisin talliin ja pidempää takajousta. Taisi olla OMEn jotkut Patrolliin tarkoitetut korotusjouset
__________________
Paino on voimaa, ylipaino on ylivoimaa! |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Uutta tassua alle, 37x12.5R16 Journey Clawit Jormalaisen 2,5" leviteteyille HJn vanteille beadlockeilla. Pulteiksi vielä keltapassivoidut JIS M10 pultit. Keskinppulat saipattu ja ulkonapoulat nastoitettu. Nastoja ei enää montaa jäljellä ole. Olisi pitäny liimata, ja ehkä sisäänajokin olis voinu olla jotain muuta kun kalliolla sudittelua
![]() Ennen Luumäen suunnistuskisoja pikkupäivityksiä, tärkeimpänä pitävämpi kytkin Kisa loppui alkutunneilla kun upottiin suohon. Vinssinaru, etuvetari ja lapio katkesi, takavinssin liukukita vääntyi rajusti. Ennen sitä tuli ojanylityksessä kans vähän osumaa ledibaariin ja etuvinssiin. Varavetaria ei ollut matkassa, joten jatkettiin katselijoina Vetari meni siististi poikki. Aidot Longfieldin murrokset on siis Toyotan vetareita kestävämmät Vaivaan löytyy onneksi lääke, RCV. Nyt FJ taas nipussa, huomenna nokka kohti PäHäMa Trophya
__________________
Paino on voimaa, ylipaino on ylivoimaa! |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Hyvän oloista hommaa!
Mitä olet tykännyt tuosta Journeystä? |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Kiitos
![]() Hyvät ensivaikutelmat Journeystä, pitää lumella, kivillä ja mudassa. Suossa kaivaa kyllä todella nopeasti pinnan rikki. 0.7bar paineilla ajettu nyt viimeajot, pystyy vetää siirtymätkin 60-70km/h vauhdilla
__________________
Paino on voimaa, ylipaino on ylivoimaa! |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Mites rungon jäykkyys jos vertaa vaikka swampereihin?
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Mielestäni hiukan jäykemmät kyljet kuin Boggerit, mutta toisaalta nappulat tuntuu olevan pehmeämpää kumia. Hankala verrata tarkemmin kun meidän Boggerit on kohta 20v vanhat
__________________
Paino on voimaa, ylipaino on ylivoimaa! |
|
#7
|
||||
|
||||
|
PäHäMa Trophy sujui ilman isompia teknisiä huolia. Ajamista hankaloitti matalempien moottorikumityynyjen aiheuttama ahtopainekellon takertelu rattiakseliin, ja toimimaton kytkimen pääsylinteri. Välikaasulla sai ohjauksen pelaamaan, mutta hieman tuskaa oli ajaa isojen kantojen seassa
![]() Asis 24 kisaan lähettiin ilman kattoa ja uudella Runva 9.5max etuvinssillä. Pätevän oloinen vinssi jossa jarru pitää tiukoissakin pudotuksissa. Tässähän jarru on vaihteistossa oleva räikkä, ei perinteinen kiilajarru rummussa. Yli 20v Warn jäi siis yli, ja tulee myyntiin Kisa aloitettiin kokeilemalla miten FJ pysyy suon pinnalla. No eihän se pysyny
__________________
Paino on voimaa, ylipaino on ylivoimaa! |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Luulen että sulake on jatkossa välitys tai kardaani. Vetari ja murros pitäisi nyt olla tasavahvoja
__________________
Paino on voimaa, ylipaino on ylivoimaa! |