Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.04.2024, 17:27
toyovoima:n Avatar
toyovoima toyovoima ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 04.05.04
Sijainti: Porvoo, Finland.
Viestit: 1.081
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hcet Näytä viesti
Hyvän oloista hommaa!

Mitä olet tykännyt tuosta Journeystä?
Kiitos

Hyvät ensivaikutelmat Journeystä, pitää lumella, kivillä ja mudassa. Suossa kaivaa kyllä todella nopeasti pinnan rikki. 0.7bar paineilla ajettu nyt viimeajot, pystyy vetää siirtymätkin 60-70km/h vauhdilla

__________________
Paino on voimaa, ylipaino on ylivoimaa!
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.04.2024, 19:39
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.268
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyovoima Näytä viesti
Kiitos

Hyvät ensivaikutelmat Journeystä, pitää lumella, kivillä ja mudassa. Suossa kaivaa kyllä todella nopeasti pinnan rikki. 0.7bar paineilla ajettu nyt viimeajot, pystyy vetää siirtymätkin 60-70km/h vauhdilla
Mites rungon jäykkyys jos vertaa vaikka swampereihin?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.04.2024, 15:44
toyovoima:n Avatar
toyovoima toyovoima ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 04.05.04
Sijainti: Porvoo, Finland.
Viestit: 1.081
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi Näytä viesti
Mites rungon jäykkyys jos vertaa vaikka swampereihin?
Mielestäni hiukan jäykemmät kyljet kuin Boggerit, mutta toisaalta nappulat tuntuu olevan pehmeämpää kumia. Hankala verrata tarkemmin kun meidän Boggerit on kohta 20v vanhat
__________________
Paino on voimaa, ylipaino on ylivoimaa!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.11.2024, 19:25
toyovoima:n Avatar
toyovoima toyovoima ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 04.05.04
Sijainti: Porvoo, Finland.
Viestit: 1.081
Perusasetus

PäHäMa Trophy sujui ilman isompia teknisiä huolia. Ajamista hankaloitti matalempien moottorikumityynyjen aiheuttama ahtopainekellon takertelu rattiakseliin, ja toimimaton kytkimen pääsylinteri. Välikaasulla sai ohjauksen pelaamaan, mutta hieman tuskaa oli ajaa isojen kantojen seassa



Asis 24 kisaan lähettiin ilman kattoa ja uudella Runva 9.5max etuvinssillä. Pätevän oloinen vinssi jossa jarru pitää tiukoissakin pudotuksissa. Tässähän jarru on vaihteistossa oleva räikkä, ei perinteinen kiilajarru rummussa. Yli 20v Warn jäi siis yli, ja tulee myyntiin



Kisa aloitettiin kokeilemalla miten FJ pysyy suon pinnalla. No eihän se pysyny



__________________
Paino on voimaa, ylipaino on ylivoimaa!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.11.2024, 19:48
toyovoima:n Avatar
toyovoima toyovoima ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 04.05.04
Sijainti: Porvoo, Finland.
Viestit: 1.081
Perusasetus

Kisavaurioina tuli lommo/halkeama öljypohjaan ja mekaanisen takavinssin rummun päädyn katkeaminen/ irtoaminen. Taisi olla aika tiukat vinssaukset suolla. Rumpu saatiin hitsattua ja öljypohja paikattiin kemiallisella metallilla, ja loppukisa sujui ongelmitta. Tai no vaihdettu kytkintehostin toimi myös miten sattuu, välillä poljin jäi lattiaan ja ajaminen oli melkoista kytkinpommia. Turvakaarien pehmusteita arvostettiin ainakin takapenkillä



Ennen Sotkamoa tuli tehtyä mm. panssari öljypohjalle ja pienet ohjurit turvakaaren ja tuulilasinkarmin väliin. Tuohon pieneen väliin löysi usea puu, eikä viitti murjoa karmia ihan rusinaksi. Nää on auttanu kummasti nojaillessa





Kesällä safarilla Askolassa sovittiin 4Wheeling Suomi porukan kanssa että tehdään FJstä esittelyvideo heidän uudelle Suomen Maasturit kanavalleen, ja siihen pääsee tutustumaan tästä:


https://youtu.be/ZJ93qnmt_i4?feature=shared


Ennen Sotkamon kisaa hankin hieman mukavamman kärrynveturin. Nyt on kiva lähteä vähän pidemmällekin

__________________
Paino on voimaa, ylipaino on ylivoimaa!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.11.2024, 20:08
toyovoima:n Avatar
toyovoima toyovoima ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 04.05.04
Sijainti: Porvoo, Finland.
Viestit: 1.081
Perusasetus

Sotkamossa takakardaani katkesi ekoilla tunneilla, mutta onneks huoltoautossa oli mukana sopiva varakardaani. Loppukisa sujui hyvin, tuloksena meidän kauden paras sijoitus - 4sija.

Kokeiltiin takaperin houkuttelevaan suonsilmään, jossa oli 4 maksimipisterastia. Etupenkkien selkänojan kohdatessa vedenpintaan painoin jarrut pohjaan. Hyvä että pysähtyi koska pohjaa ei tainnut olla ollenkaan. Rastit jäi siis ottamatta




Sotkamossa kiusasi kankea ja hidas mekaaninen takavinssi, joten se sai lähteä. Etenkin tiukoissa vedätyksissä on hankala saada vetoa pyörille/pyöriltä pois ilman ylimääräistä säätöä. Tilalle Runva 13max, eli etuvinssiä hitaampi mutta voimakkaampi virveli



Sitten kauden päätöskisaan, Turaoffiin. Yleisöalueella tuli napalukon pinnapulttien raja kokeiltua - komean pamauksen saattelemana taisi lentää 10m päähän
Huoltoautosta varanapa ja napalukko tilalle, ja kisa jatkui. Pari kertaa pätkittiin etuvinssinarua, muuten ei isompia huolia.





Tän kauden kuvia katsoessa ei ihme että pesu-urakkaa oli tiedossa. Nyt kausi 24 on FJllä ajettu. Suunnitelmissa on tehdä parannuksia talven aikana. Lisää voimaa, lisää joustoja, paremmat jarrut ja vähän paineilmaakin
__________________
Paino on voimaa, ylipaino on ylivoimaa!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.11.2024, 10:26
lepa77:n Avatar
lepa77 lepa77 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.10
Sijainti: Salo
Viestit: 3.655
Perusasetus

Pikkusen lisää voimaa aina hyvä vaikka sitä jo valmiiksi on tässä jumala koneessa.
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 06:02 (GMT +2).