![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kiitos ![]() Hyvät ensivaikutelmat Journeystä, pitää lumella, kivillä ja mudassa. Suossa kaivaa kyllä todella nopeasti pinnan rikki. 0.7bar paineilla ajettu nyt viimeajot, pystyy vetää siirtymätkin 60-70km/h vauhdilla
__________________
Paino on voimaa, ylipaino on ylivoimaa! |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mites rungon jäykkyys jos vertaa vaikka swampereihin?
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mielestäni hiukan jäykemmät kyljet kuin Boggerit, mutta toisaalta nappulat tuntuu olevan pehmeämpää kumia. Hankala verrata tarkemmin kun meidän Boggerit on kohta 20v vanhat
__________________
Paino on voimaa, ylipaino on ylivoimaa! |
#4
|
||||
|
||||
![]()
PäHäMa Trophy sujui ilman isompia teknisiä huolia. Ajamista hankaloitti matalempien moottorikumityynyjen aiheuttama ahtopainekellon takertelu rattiakseliin, ja toimimaton kytkimen pääsylinteri. Välikaasulla sai ohjauksen pelaamaan, mutta hieman tuskaa oli ajaa isojen kantojen seassa
![]() Asis 24 kisaan lähettiin ilman kattoa ja uudella Runva 9.5max etuvinssillä. Pätevän oloinen vinssi jossa jarru pitää tiukoissakin pudotuksissa. Tässähän jarru on vaihteistossa oleva räikkä, ei perinteinen kiilajarru rummussa. Yli 20v Warn jäi siis yli, ja tulee myyntiin Kisa aloitettiin kokeilemalla miten FJ pysyy suon pinnalla. No eihän se pysyny
__________________
Paino on voimaa, ylipaino on ylivoimaa! |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kisavaurioina tuli lommo/halkeama öljypohjaan ja mekaanisen takavinssin rummun päädyn katkeaminen/ irtoaminen. Taisi olla aika tiukat vinssaukset suolla. Rumpu saatiin hitsattua ja öljypohja paikattiin kemiallisella metallilla, ja loppukisa sujui ongelmitta. Tai no vaihdettu kytkintehostin toimi myös miten sattuu, välillä poljin jäi lattiaan ja ajaminen oli melkoista kytkinpommia. Turvakaarien pehmusteita arvostettiin ainakin takapenkillä
Ennen Sotkamoa tuli tehtyä mm. panssari öljypohjalle ja pienet ohjurit turvakaaren ja tuulilasinkarmin väliin. Tuohon pieneen väliin löysi usea puu, eikä viitti murjoa karmia ihan rusinaksi. Nää on auttanu kummasti nojaillessa Kesällä safarilla Askolassa sovittiin 4Wheeling Suomi porukan kanssa että tehdään FJstä esittelyvideo heidän uudelle Suomen Maasturit kanavalleen, ja siihen pääsee tutustumaan tästä: https://youtu.be/ZJ93qnmt_i4?feature=shared Ennen Sotkamon kisaa hankin hieman mukavamman kärrynveturin. Nyt on kiva lähteä vähän pidemmällekin
__________________
Paino on voimaa, ylipaino on ylivoimaa! |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Sotkamossa takakardaani katkesi ekoilla tunneilla, mutta onneks huoltoautossa oli mukana sopiva varakardaani. Loppukisa sujui hyvin, tuloksena meidän kauden paras sijoitus - 4sija.
Kokeiltiin takaperin houkuttelevaan suonsilmään, jossa oli 4 maksimipisterastia. Etupenkkien selkänojan kohdatessa vedenpintaan painoin jarrut pohjaan. Hyvä että pysähtyi koska pohjaa ei tainnut olla ollenkaan. Rastit jäi siis ottamatta Sotkamossa kiusasi kankea ja hidas mekaaninen takavinssi, joten se sai lähteä. Etenkin tiukoissa vedätyksissä on hankala saada vetoa pyörille/pyöriltä pois ilman ylimääräistä säätöä. Tilalle Runva 13max, eli etuvinssiä hitaampi mutta voimakkaampi virveli Sitten kauden päätöskisaan, Turaoffiin. Yleisöalueella tuli napalukon pinnapulttien raja kokeiltua - komean pamauksen saattelemana taisi lentää 10m päähän ![]() Huoltoautosta varanapa ja napalukko tilalle, ja kisa jatkui. Pari kertaa pätkittiin etuvinssinarua, muuten ei isompia huolia. Tän kauden kuvia katsoessa ei ihme että pesu-urakkaa oli tiedossa. Nyt kausi 24 on FJllä ajettu. Suunnitelmissa on tehdä parannuksia talven aikana. Lisää voimaa, lisää joustoja, paremmat jarrut ja vähän paineilmaakin ![]()
__________________
Paino on voimaa, ylipaino on ylivoimaa! |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Pikkusen lisää voimaa aina hyvä vaikka sitä jo valmiiksi on tässä jumala koneessa.
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |