Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.01.2024, 21:24
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
No joo, säätö on ihan liiankin tiukilla, painelaakeri nojaa kokoajan asetelmaan, jotain on väärin joo, mutta en älyä mitä se vois olla, työsylinterin liikematka ei riitä, mutta kun toisen palstalaisen hj:ssa se liikematka on toimivalla kytkimellä alta puolet tosta. periaattessa kytkin toimii kun sitä rekkaraudalla auttaa haarukasta menemään tarpeeksi, ja se myös pysyy pohjassa kun sen sinne auttaa. kytkin on kovin uusi ja auton omistaja ei vielä ole halukas että aletaan lootaa purkimaan ja sitä uusimaan.
Pää- ja työsylintereitä löytyy erikokoisilla männän halkaisijoilla ja "iskunpituudella".
Myös työsylinterin työntötangon pituudella on merkitystä.
Liian pitkä tanko painaa painelaakeria kokoajan ja lyhyt ei jaksa irrottaa, koska se ei lähde heti liikkeelle poljinta painettaessa.
Onko joku edellinen omistaja vaihtanut tietämättään väärällä iskulla/erikokoisella männällä olevan/t sylinterin/t.
Yhteen vaihdossa tulleeseen maasturiin joskus taannoin valkkasin kasan erikokoisia sylintereitä purkuautoistani ja sain kytkimen toimimaan ihan kunnolla.
Siinäkin oli kytkinpaketin vaihdon jälkeen alkanut kytkimen irroitus temppuilemaan. Ilmeisesti koko kytkinpaketti oli muutaman millin ohuempi kuin vanha paketti.
Työntötankoakin piti jatkaa sentillä.
Homma on tutkittava ajatuksen kanssa.

__________________
Musta vyö romujen rassaamisesta...
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.02.2024, 09:45
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kartse1 Näytä viesti
Pää- ja työsylintereitä löytyy erikokoisilla männän halkaisijoilla ja "iskunpituudella".
Myös työsylinterin työntötangon pituudella on merkitystä.
Liian pitkä tanko painaa painelaakeria kokoajan ja lyhyt ei jaksa irrottaa, koska se ei lähde heti liikkeelle poljinta painettaessa.
Onko joku edellinen omistaja vaihtanut tietämättään väärällä iskulla/erikokoisella männällä olevan/t sylinterin/t.
Yhteen vaihdossa tulleeseen maasturiin joskus taannoin valkkasin kasan erikokoisia sylintereitä purkuautoistani ja sain kytkimen toimimaan ihan kunnolla.
Siinäkin oli kytkinpaketin vaihdon jälkeen alkanut kytkimen irroitus temppuilemaan. Ilmeisesti koko kytkinpaketti oli muutaman millin ohuempi kuin vanha paketti.
Työntötankoakin piti jatkaa sentillä.
Homma on tutkittava ajatuksen kanssa.
mistäs sen noin vanhassa tietää mitä on vaihdettu, mutta vika on tullut ihan yhtäkkiä ns. kesken ajon eli tuskin vauhdissa on kukaan osia vaihtanut.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.02.2024, 16:52
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
mistäs sen noin vanhassa tietää mitä on vaihdettu, mutta vika on tullut ihan yhtäkkiä ns. kesken ajon eli tuskin vauhdissa on kukaan osia vaihtanut.
Lennossa tulleet oireet viittaa kyllä siihen, että sylinterien toiminta ja ilmavaivat pitää tarkistaa.
Omassa autossa alkoi pääsylinterin kumi valskaamaan lattiamaton alle ja vaivan huomasi vasta sitten, kun nesteet alkoi olla lopussa ja hori ilmaa.
Ei sitten enää korjaantunut ilmaamalla, vaan ostin suosilla uudet sylinterit ja sen kumiletkun työsylinterille.
Toi kumiletkukin alkaa vanhemmiten pullistelemaan ja se vie työsylinterin liikeradasta pois monta milliä.
__________________
Musta vyö romujen rassaamisesta...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.02.2024, 18:11
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.948
Perusasetus

Ilpeistä vielä, niin uusimmissa Mitsuissa voi laittaa asetuslämpötilaksi 12 astetta eli todellinen tallissa jotain 10 paikkeilla, vanhoissa alin raja oli 16 ja sillä ainakin itellä oli todellinen lämpö 18 paikkeilla.

Jotkut väittää että 12 liian matala asetus kun sillä voi ulkoyksikkö jäätyä, mutta en ole ite sellaista kahdessa kohteessa huomannut 2 talven aikana.
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.02.2024, 18:40
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Ilpeistä vielä, niin uusimmissa Mitsuissa voi laittaa asetuslämpötilaksi 12 astetta eli todellinen tallissa jotain 10 paikkeilla, vanhoissa alin raja oli 16 ja sillä ainakin itellä oli todellinen lämpö 18 paikkeilla.

Jotkut väittää että 12 liian matala asetus kun sillä voi ulkoyksikkö jäätyä, mutta en ole ite sellaista kahdessa kohteessa huomannut 2 talven aikana.
Joo. Jossain vanhoissa tuota jäätymistä on varmaan ollut, mutta tuo halpis innova on jo pari talvea hönkiny 8 asteen lämpöä talliin ja kyllä se osaa sulatella itsensä ihan hyvin.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.02.2024, 20:46
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kartse1 Näytä viesti
Lennossa tulleet oireet viittaa kyllä siihen, että sylinterien toiminta ja ilmavaivat pitää tarkistaa.
Omassa autossa alkoi pääsylinterin kumi valskaamaan lattiamaton alle ja vaivan huomasi vasta sitten, kun nesteet alkoi olla lopussa ja hori ilmaa.
Ei sitten enää korjaantunut ilmaamalla, vaan ostin suosilla uudet sylinterit ja sen kumiletkun työsylinterille.
Toi kumiletkukin alkaa vanhemmiten pullistelemaan ja se vie työsylinterin liikeradasta pois monta milliä.
sylintereistä ja letkusta me aloitettiin ja ne uusittiin ekana
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.02.2024, 15:36
vepele:n Avatar
vepele vepele ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 27.08.05
Sijainti: Suomi neidon asshole
Viestit: 2.248
Perusasetus

Kevytkuorma-auto,pakuksi?


Retkeilyauto mikä rekattu kevytkuorkiksi,muutos pakettiautoksi retkeily varusteilla.Onko mahdollinen muutos ja mitähän kustantas.
Tulee tietty käyttömaksut ja verotus muuttuu?Vissiin.
Kortin takia muutos
__________________
Parempi haluta sellast,mitä eivoi saada,kuin saada sellasta mitä eihalua.

Istun tai kävelen,
Pylly päästää sävelen!

RRC Vakiona Ajomukavuus ja Maasto-ominaisuudet

LA CH 31 TT eli Tupla TEE




www.wuoksioffroad.com
montenegro offroad club #98
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.02.2024, 12:08
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.910
Perusasetus

C1 kortti maksaa muutaman satasen, sillä kuittaa vuoden pakuverot ja loppu olis pelkkää säästöä
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.02.2024, 15:15
J-J J-J on kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.12.20
Sijainti: Heinola
Viestit: 44
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lerssinen Näytä viesti
C1 kortti maksaa muutaman satasen, sillä kuittaa vuoden pakuverot ja loppu olis pelkkää säästöä
Voipa se ajokortti muuttua toiseenkin suuntaan, joko vapaaehtoisesti tai tahtomatta.. Jos siis vaikkapa C-karsitaan aakkosista pois, mutta auton haluaisi pitää.

Varsinaiseen kysymykseen en osaa auttaa muutakuin sen ilmiselvän osan, että onhan omamassa riittävän pieni, että saa vielä vähän kuormaakin jos kokonaismassa pudotetaan 3500 kiloon. Ja tietysti matkustajien määrän ja sijoittelun osalta on eroa onko kyseessä kevytkuorma- vai pakettiauto, jos kyseessä siis ei ole puhtaasti matkailuauto.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 05.02.2024, 15:53
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vepele Näytä viesti
Retkeilyauto mikä rekattu kevytkuorkiksi,muutos pakettiautoksi retkeily varusteilla.Onko mahdollinen muutos ja mitähän kustantas.
Tulee tietty käyttömaksut ja verotus muuttuu?Vissiin.
Kortin takia muutos
Valmistajalta jos saat todistuksen pakuluokan kokonaismassasta niin sit on toiveita. Maksaa varmaan n. 100-200€ riipuen katsastuspaikasta + toi todistus samaa luokkaa. Henkilöauto/matkailuautohan siitä kannattaa tehdä, pakusta joutusit maksamaan autoveron. Tietty verovapaan matkailuauton tilavaatimukset pitää täyttyä.

Kaupanpäälle tulee n. 750€ luokkaa oleva Trafin ajoneuvovero, joka kuorkkina alle satasen.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 05.02.2024, 23:17
JasuT:n Avatar
JasuT JasuT ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.10.17
Sijainti: Korpilahti
Viestit: 553
Perusasetus

Tuohon pari-muutama viesti ylempänä olevaan ajokorttipohdintaan liittyen. Mitenkäs se menee tämmösellä tapauksella, joka on saanut C-kirjaimen korttiin, ennen viimeistä ajokorttiuudistusta? Silloin muistelin olleen, että viiskymppisenä pitäisi lääkärintarkastuksen kautta lähteä varmistamaan että on oikeutettu kortin haltijaksi? Tämähän muuttui siten että 45 -vuotiaat on ekaa kertaa syynissä, vaan sen muutoksen aikaan (oliko 2019?) oli jo tuo ikä saavutettu tai jotain semmoista..?

Tätä yritin selvittää, googlella sen jälkeen kun tragicomin sivuilta en löytänyt selkokielistä kertomusta että missäkö mentäisiin. Jossain tuli vastaan, että ko. laitos lähestyisi kirjeellä n. 4kk ennen 50v synttäreitä, vaan se aika meni jo tammikuun alkupuolella. Siis se 4kk ennakko, lähellä on että on enää 3kk synttäreihin...

Osaisiko joku kerto yksiselitteisesti missä mennään, virka-aikaan puhelimella tavoittelu on tietysti yksi mahdollisuus, tai kun kaupunkikierroksella taas käy niin jostakin ajovarman tai polliisin konttorista kävisi kyselemässä..?

Ei sillä, ettäkö olisi vielä kiire, mutta kun tietää miten helposti saa kiireettömiä aikoja tervauskeskuksesta, niin alkaa kohta olla niillä rajoilla ettäkö ehtiikö ja milloin...

Tietenkin voisi käydä poistattamassa sen yhden kirjaimen, vaan senhän sit tietää että heti tulisi joku kiva kevytkuorma-auto tms halavalla tyrkylle ja tarviis heti sitä lisenssiä. Se tosin olisi jo toinen kerta autokoulun jälkeen, kerran on tullut näille vuosille ajettua C-korttia vaativaa, ja sekin meni kuitenkin luvattoman puolelle kun oli kuulassa kolmisen tonnia kyytiä. Ei käynyt mielessäkään reissuun lähtiessä, kaverin haalimaan kalustoon tutustua tuota vertaa, ennenkuin paluumatkalla, taivaanrannan ollessa täynnä sinivilkkua kun ratsasivat kaikki, onneksi älyttiin ennen tilannetta käydä tarkistamassa liinojen kireys ja vaihdettiin sitten kuskia jolla oli vähän enemmän kirjaimia sekä lentolupakirja lisänä... Vaan kun siitä kirjaimesta tuli maksettua, ja opeteltua selviämään Scanialla kaupunkiliikenteessäkin, niin ihan helppoon en siitä olisi luopumassa, ainakaan vielä...
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 17.07.2025, 18:04
Luzzuki Luzzuki ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.04.13
Sijainti: Pori
Viestit: 32
Perusasetus

Täältäkun löytyy monen alan harrastajia, niin miten on toimiiko 2prosenttinen pienkonepensa pitkässäjuoksussa pappa tunturissa vai pitäskö hiukan "terästää" synteettisellä kaksitahtiöljyllä.
Lähinnä hiertää nyky bensan huono säilyvyys harvoin käytettävissä koneissa, tekee epämääräistä sakkaa ja tappintuu pienempiin kanaviin.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 18.07.2025, 10:21
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.394
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luzzuki Näytä viesti
Täältäkun löytyy monen alan harrastajia, niin miten on toimiiko 2prosenttinen pienkonepensa pitkässäjuoksussa pappa tunturissa vai pitäskö hiukan "terästää" synteettisellä kaksitahtiöljyllä.
Lähinnä hiertää nyky bensan huono säilyvyys harvoin käytettävissä koneissa, tekee epämääräistä sakkaa ja tappintuu pienempiin kanaviin.
Tästä on aika kauan ku pappatunalla tullu ajettua

https://forums.offipalsta.com/album....ctureid=147579

muistelen et siinä ois ollu 4%:sta siihen Puchin myllyyn, mutta voi olla, että se oli vaan kun sellasta niistä käsipumpuista silloin sai.

Mutta joo, ite terästäisin pikkasen, kun kuulostaa toi 2% vähän laihalta, nykymotit varmaan kestää, ja kävihän ne Jammun perämoottoritkin vaan 1%:lla. Mut pappaan pistäisin enempi ku 2, voitelee ainakin paremmin.
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 02.08.2025, 17:41
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.048
Perusasetus

Onko vinkkejä aaltopeltisen katon (mekaaniseen) irtoruosteen poistoon? Sinkattu maalaamaton siis kyseessä, ja maalata pitäisi. Ruoste on satunnaisissa paikoissa aallon pohjissa, tosin paikoin suh´t runsaastikkin

Porakone ja vähän aallon pohjaa suuremmalla R:llä oleva nyloninen lautasharja? Kuppi mallinen rälläkällä?

Nöyränä ja kiitollisena otan varsinkin kokemuspohjaisia vinkkejä vastaan...
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kysy mitä vaan, vastataan kun jaksetaan 2022 Catrik Chit-Chat 106 22.01.2023 00:05
Kysy mitä vaan, vastataan kun jaksetaan 2021 33SD Chit-Chat 280 15.01.2022 19:21
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2018 Mika_T Chit-Chat 441 02.01.2019 14:32
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2017 Nikuzai Chit-Chat 680 31.12.2017 23:06
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan ! SuurSyömäri Chit-Chat 2358 31.08.2012 20:55


Sivu luotu: 11:56 (GMT +2).