![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Marraskuussa tuli tilanne, että vihreän ovaalin fleettiä pitää alkaa pajottaa, kun ajossa olevasta loppuu leima helmikuun 3. ja toinen joka seisonnassa ja kesänakit alla leima riittää toukokuulle, että josko joku kauppa-auto pidemmällä leimalla, niin pääsee rauhassa pajottamaan. ![]() No siihen rakoon tuli sitten sattumalta Possu, Panamera 4 (neliveto), jossa oli kyllä tulossa isompi huolto, mutta pirun siisti pienillä kilsoilla. Juniori kun sattuu olemaan kyseisellä merkillä töissä, niin uskalsi ottaa riskin ![]() Panskuun tuli sitten tehtyä isompi huolto, moottoriölpät, suodatin, automaagin öljypohja suodattimineen + öljyt, etu- ja takaperän ölpät, uudet proput tietysti prikkoineen, tulpat, sytytyspuolat, ilmanputsari, sisäilman suodatin ja muut tarkistukset huolto-ohjelman mukaan. Tossa oli mielenkiintoista, että moottorin ilmanputsarin vaihto vaati lamppujen ja etupuskurin irroituksen ![]() No, moottoriölpät ja suodatin taas alapuolelta suojamuovien ja yhden tukibracketin irroituksen ja lootan pannu taas vaati muutaman kannattimen ja lämpösuojan purkamisen ja tuennan, eikä tulppien ja yhtä monen puolan irroittaminenkaan ollut ihan puistossa kävelyä, varsinkaan takimmaisten, ja tokihan ensin piti purkaa moottoristakin muovikuorrutusta pois edestä ![]() Ja tonne isoon talliin, jossa pieni nousu ei tällasta matalalattia-autoa saanu ilman ramppirataa, kun meinas keulasta ja mahasta ottaa kiinni. Homma paketissa ja maitokaupassakin käyty jo muutaman kerran. ![]() (Kuva Marraskuulta ennen lumia ja tallihommia)
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 18.01.2024 00:06 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
No ei ihme että noissa jo perushuollot suh´t "hintavia"... ![]()
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Kesäautoa kuntoon
Bemariin, 2002 vuosimallia 1974, alkoi olla tarve vaihtaa ilmansuodattimet. Tässä yksilössä alkuperäinen 1 kurkkuinen solex on vaihettu 2 x 2 kurk Dellorto 40 DHLA. Kaasareiden perässä on kääntökaaret, toimivat samalla kiihdytystorvina, ja niiden päällä Sprint Filter 6000 ilmansuodattimet. Nämä kaikki rakentelin iloisin mielin pitkin 90-lukua.
Kuva kesältä 2006. Silloin muistakseni vaihdoin vauhtipyörän kevyemmäksi sorvaamaani yksilöön ja ajoitin viri-nokan paremmin. Sen jäljiltä konepelti puuttuu kuvasta. Mutta minne hävisi ihana 90-luku? Sprint Filter suodattimiin sai ennen vaihtoelementtejä pikkurahalla, muttei enää. Halvin mitä löysin, oli Misab ruotsista. Putsareita pari + kulut = 123e kiitos. Ei saatana, ei se näin kallista aina voi olla? Tunnen huonosti japsiautoja, mutta sain jonkun vinkin, että niissä on käytetty ovaaleita putsareita suht paljon. Kollasin Asahin ja Japanpartsin online katalookeja, ja lopputulos on tuo. Kympin maksanut Subaru Leonen suodatin..! Trodoon tilausta, ja JAPKO 20700 saapui. Pohjalevy kolmen millin alumiinistä ja kansi vähän ohuemmasta. Tuplakaasari miehille kuuma vinkki: Nissan 280 ZX suodatin on hieman kapeampi ja pidempi, voisi olla vielä parempi? Vanhempi Datsun 240/260Z on oma mallinsa, sekä välimalli 280Z.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Meikäläisenkin pajassa jotain ihan oikeaa autonkotteron remonttia ollut. Pikkuautoon piti talven aikana vaihtaa kytkin, mutta sydäntalvella ei saanut mitään aikaiseksi ja lopulta homma pärkkelöityi koko vaihteiston remonttiin koska jo pitkään silppua työntänyt loota piti tässä yhteydessä laakeroida nopeasti.
Eihän se niin mene koska prinssin elämässä pitää olla vaikeuksia. Laakerit todettu kuluneiksi, fine, mutta sen lisäksi rattaat ovat sproing. Näistähän se magneettiin tarttuva silppu tulee. Lootan korjaaminen rupesi vaikuttamaan kalliilta, ja joidenkin osien saaminen näin vanhaan lootaan vähintäänkin kyseenalaista. Uudempiin löytyy paremmin osaa, eikä tommonen manuaali aiheuta niin paljoa kiimaa että jaksaisi rypeä kaikki maailman nettisivut läpi selvittääkseen miten eri suffixien osat käyvät päikseen. Korjatut vaihtolootat maksaa jo sen verran ettei oikein huvita könttäostoksena, ja nekin useimmat varusteltu 4WD vehkeisiin. Suunnitelma B, joka on nyt muuttunut suunnitelmaksi A niinkuin Automaatti, perusvarmaa ZF4HP lootaa näihin on laitettu ilman valtavia muutoksia itse autoon. Kombinaatio on jo selvillä ja homma jatkuu kun saan ostettua takaveto/sähkötön ZF-loodan, vetolevy ja turbiini Roverin kasin perään jo löytyykin joten sekin vaikutti päätökseen. Muutenkin automaatti pyörinyt mietintämyssyssä joka kesä kun ajelee, vaikka kasi jaksaa viedä kevyttä koppaa vaivatta niin silti niitä rattaita saa hämmennellä kyllästymiseen asti.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Taisi olla ihan hyvä aika kaivaa tuo pois? Tai oikeastaan olisi ollut jo aikaa sitten... Perhekuljettimen etujousen yläpää, jonka sisältä näkyy jo kääntölaakeri. Antoi pikkusen periksi heti pari sataa metriä katsastuksen jälkeen, kaupan parkkiin ajaessa ei vielä oireillut, poistuessa oli jäykempi ohjaus joka narisi ohjatessa ja vähäinenkin suuntavakavuus oli kateissa... Onneksi oli vähän ehjempi varalle olemassa, mutta uusia tuo kyllä näkyy kaipaavan. Osanmetsästys on alkanut, monessa paikkaa näkyy listattuna mutta saldoja vain toiselle puolelle. Molemmat meinasin kyllä haalia, kun tuskin se toisenpuoleinenkaan on paljoakaan tuota parempi... On vaan vähän hinnat pompanneet viidessä vuodessa, yli kaksin- melkein kolminkertaiseksi... |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Eilen tuli Disco II:sta purettua takajarrut, liukutappien putsaus ja voitelu sekä jarrusatulan ja sen kiinnitysrungon osalta putsattua ja tasoiteltua jarrupalojen osumakohdista, että liikkuvat hyvin. Samalla tuli kesänakit alle, kun auto oli seisonnassa ja talvirenkaat alla. Tänään oli viimeinen katsastuspäivä nääs
![]() Etujarrut ei olekaan jumitelleet, mutta pitää niille tehdä sama ennakkohuoltona, niin onpa sitten nekin kondizionissa.
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Vähän "hyvänhajuisia" hommia, ei tallissa vaan takapihalla kun kelit on tuommoset vallan kivat...
Serieksen perien purku akseleista irti, C-kasista tekniikkapaketti ulos (yläkautta, ei kuulemma mahdu poistumaan, tuli silti), ja päivänä jonakin tuon kakkos-Discon nykäisy moottorinvaihtoa varten... Perät levälleen, jos saisi ennen lumen tuloa Torsenin asennettua Pätkän taka-akselille. Löytyi yllätykset noista, taka-akselin pinionpyörästä puuttui puolet parista hampaasta, etuakselin rataspari näytti likipitäen ajamattomilta. Eiköhän noista nyt yhden murikan saa kasattua..? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
parturissa tapahtuu | SAMROCK | Chit-Chat | 9 | 10.09.2007 18:10 |
kärkölässä tapahtuu.. | toyota4x4 | Chit-Chat | 15 | 15.04.2007 11:11 |
Kilvetön mopo tallissa? Oonko rikollinen? | kokkolanpoika | Chit-Chat | 14 | 12.12.2006 20:42 |
NHL:ssä tapahtuu.. | SamppaFIN | Jääkiekko | 3 | 05.05.2004 14:56 |
NHL:ssä tapahtuu | SamppaFIN | Jääkiekko | 4 | 12.05.2003 12:27 |