Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Viestiketju tiivistettynä:
ioni haluaa muuttaa autonsa D21 cabi etetoiseksi pysyvästi ja kysyy, onko helpompi vaihtoehto muuttaa suoraan 2WD:ksi vai halvaannuttaa jakolaatikko ja poistaa etuveto-osat erikseen. hcet suosittelee ottamaan voimansiirron osat etupäästä pois ja asentamaan 2WD tuen ja vaihdatikon. Veon-esso mainit, että tule muitakin osia kuten hitaan nelivedon alennusvaihteisto ja pitkä kardaani. ioni kertoo haluavansa muutoksen harrastusdrifteriä varten ja etsii tietoa kingcabin lootoista LD28 moottorille. Veijon-esso suosittelee kokeilemaan jakolaatikkoa ilman etuvetoa ja Tossavainen ehdottaa Nissan Cedricin vaihteiston käyttöä moottorin yhteydessä. hcet mainitsee, että takavetoon kytkeminen on yksi vaihtoehto, joka toimii kepin asennolla. Huolellinen suunnittelu vaaditaan voimansiirron osien kestävyydestä, kun tehopotentiaali kasvaa. lopuksi wikke kyselee, liittyykö keskustelu suosittuihin driftausharrastuksiin. Yhteenvetona keskustelu käsittelee auton muuttamista 2WD:ksi driftausharrastusta varten, ja osallistujat jakavat vinkkejä ja neuvoja voimansiirron muutokseen liittyen, kuten osien poistoon ja vaihtoehtoisiin vaihteistoihin.
 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #6  
Vanha 09.01.2024, 12:10
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ioni Näytä viesti
Nyt sit tosi tietäjille kysymys: kun moottorina on LD28, niin mitkähän kingcabin lootat siihen sopii? Tai saako jakolaatikon paikan täytettyä jollain muulla? Tai saako jakolaatikon "tyhjennettyä" siten, ettei tekisi turhaa vastusta/rikkoutuvaa himmeliä väliin mutta voisi olla paikallaan.

Jokin pitää nyt kovasti ääntä jossain vaihdelaatikon/jakolaatikon tienoilla. Jos ajaa 60+ niin aina kun veto on päällä (veto tai moottorijarru) niin kaikki hyvin, mutta ilman vetoa tai vapaalla hirveä kilinä/helinä/hankaus. Kytkimen painaminen ei vaikuta, vaihde ei vaikuta, neliveto ei vaikuta.
Ei tietoa mikä siihen suoraan kävisi, mutta onhan noita kytkinkoppia eri vaihdelaatikkoihin vaihdettu tässäkin maassa aika paljon.

Esimerkiksi ZF GS6-37dz on melko suosittu harrasteautoissa, vaatii toki että alkuperäisessä vaihdelaatikossa on alumiininen kytkinkoppa.
https://www.lensupowershop.fi/produc...li-vaihteisto/
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
 

Luokat
2wd, nissan king cab, voimansiirto


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
soa muutos petrool Tekniikka & Jutustelu 2 15.08.2009 11:34
ABS ja rengaskoon muutos? wikke Tekniikka & Jutustelu 6 04.03.2008 21:09
Tulipelti muutos!? SoSo Tekniikka & Jutustelu 0 25.09.2006 18:29
N2 muutos N2G Tekniikka & Jutustelu 0 25.08.2006 19:41


Sivu luotu: 20:04 (GMT +2).