Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Viestiketju tiivistettynä:
ioni haluaa muuttaa autonsa D21 cabi etetoiseksi pysyvästi ja kysyy, onko helpompi vaihtoehto muuttaa suoraan 2WD:ksi vai halvaannuttaa jakolaatikko ja poistaa etuveto-osat erikseen. hcet suosittelee ottamaan voimansiirron osat etupäästä pois ja asentamaan 2WD tuen ja vaihdatikon. Veon-esso mainit, että tule muitakin osia kuten hitaan nelivedon alennusvaihteisto ja pitkä kardaani. ioni kertoo haluavansa muutoksen harrastusdrifteriä varten ja etsii tietoa kingcabin lootoista LD28 moottorille. Veijon-esso suosittelee kokeilemaan jakolaatikkoa ilman etuvetoa ja Tossavainen ehdottaa Nissan Cedricin vaihteiston käyttöä moottorin yhteydessä. hcet mainitsee, että takavetoon kytkeminen on yksi vaihtoehto, joka toimii kepin asennolla. Huolellinen suunnittelu vaaditaan voimansiirron osien kestävyydestä, kun tehopotentiaali kasvaa. lopuksi wikke kyselee, liittyykö keskustelu suosittuihin driftausharrastuksiin. Yhteenvetona keskustelu käsittelee auton muuttamista 2WD:ksi driftausharrastusta varten, ja osallistujat jakavat vinkkejä ja neuvoja voimansiirron muutokseen liittyen, kuten osien poistoon ja vaihtoehtoisiin vaihteistoihin.
Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.01.2024, 14:15
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 739
Perusasetus

Jos hyvän haluaa niin etupäästä voimansiirron osat pois ja 2wd tuenta sekä vaihdelaatikko.

Kardaanin pois otto on nopein ja helpoin

Välimallin ratkaisuna ottaa vetarit,etuperän,kardaanin pois ja jättää vetarin ulkopäät napoihin.

Nykyään tuo muutos on mahdollistakin kun vetotavan saa muuttaa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.01.2024, 14:20
ioni ioni ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 03.10.23
Sijainti: Nokia, Suomi
Viestit: 11
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hcet Näytä viesti
Jos hyvän haluaa niin etupäästä voimansiirron osat pois ja 2wd tuenta sekä vaihdelaatikko.

Kardaanin pois otto on nopein ja helpoin

Välimallin ratkaisuna ottaa vetarit,etuperän,kardaanin pois ja jättää vetarin ulkopäät napoihin.

Nykyään tuo muutos on mahdollistakin kun vetotavan saa muuttaa.
Nyt sit tosi tietäjille kysymys: kun moottorina on LD28, niin mitkähän kingcabin lootat siihen sopii? Tai saako jakolaatikon paikan täytettyä jollain muulla? Tai saako jakolaatikon "tyhjennettyä" siten, ettei tekisi turhaa vastusta/rikkoutuvaa himmeliä väliin mutta voisi olla paikallaan.

Jokin pitää nyt kovasti ääntä jossain vaihdelaatikon/jakolaatikon tienoilla. Jos ajaa 60+ niin aina kun veto on päällä (veto tai moottorijarru) niin kaikki hyvin, mutta ilman vetoa tai vapaalla hirveä kilinä/helinä/hankaus. Kytkimen painaminen ei vaikuta, vaihde ei vaikuta, neliveto ei vaikuta.

Viimeksi muokannut ioni : 08.01.2024 14:23
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.01.2024, 12:10
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ioni Näytä viesti
Nyt sit tosi tietäjille kysymys: kun moottorina on LD28, niin mitkähän kingcabin lootat siihen sopii? Tai saako jakolaatikon paikan täytettyä jollain muulla? Tai saako jakolaatikon "tyhjennettyä" siten, ettei tekisi turhaa vastusta/rikkoutuvaa himmeliä väliin mutta voisi olla paikallaan.

Jokin pitää nyt kovasti ääntä jossain vaihdelaatikon/jakolaatikon tienoilla. Jos ajaa 60+ niin aina kun veto on päällä (veto tai moottorijarru) niin kaikki hyvin, mutta ilman vetoa tai vapaalla hirveä kilinä/helinä/hankaus. Kytkimen painaminen ei vaikuta, vaihde ei vaikuta, neliveto ei vaikuta.
Ei tietoa mikä siihen suoraan kävisi, mutta onhan noita kytkinkoppia eri vaihdelaatikkoihin vaihdettu tässäkin maassa aika paljon.

Esimerkiksi ZF GS6-37dz on melko suosittu harrasteautoissa, vaatii toki että alkuperäisessä vaihdelaatikossa on alumiininen kytkinkoppa.
https://www.lensupowershop.fi/produc...li-vaihteisto/
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.01.2024, 17:01
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Perusasetus

Ei kai vaan ole kyseessä: https://www.youtube.com/watch?v=LyAqhGcs2O8
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.01.2024, 12:29
ioni ioni ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 03.10.23
Sijainti: Nokia, Suomi
Viestit: 11
Perusasetus

en usko...taitaa olla mulla vanhempi ja muutenkin aika paljon rujompi ulkoasu. veikkaisin, että alunperin sini-harmaa kaksivärinen. nyttemmin varmaan kännissä ja silmät kiinni maalattu vihreä
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.01.2024, 08:20
ioni ioni ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 03.10.23
Sijainti: Nokia, Suomi
Viestit: 11
Perusasetus

Mutta mutta...kun en koskaan tuollaista jakolaatikkoa ole avannut, niin onko sen "ohittamiseen" jotain vinkkiä? Onnistuuko, jos nappaa kardaanin ensin pois, ja sit takakansi auki, ketju pois ja kardaani takas? Onko sen jälkeen vain suora linkki eteenpäin vai pyöriikö vielä paljonkin turhaa rojua tiellä verrattuna 2wd laatikkoon?

Onnistuuko etuperän pudotus pois ihan ottamalla, vai onko siinä paljonkin rojua tiellä (etukardaani tietysti, mutta joutuuko esim. eturipustukset purkamaan, että saisi vetarit irti ja purettua ulkopäät irti?). Tarttis huomenna tehdä, mutta pohdin vain homman suuruutta.

kiitokset vinkeistä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.01.2024, 08:27
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.521
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ioni Näytä viesti
Onnistuuko, jos nappaa kardaanin ensin pois, ja sit takakansi auki, ketju pois ja kardaani takas? Onko sen jälkeen vain suora linkki eteenpäin vai pyöriikö vielä paljonkin turhaa rojua tiellä verrattuna 2wd laatikkoon?
Ei oo "suoraa linkkiä eteenpäin" vaan siellä etuvedon ketjun jälkeen täytyis olla se hitaan nelivedon alennusvaihteisto. En mä tiedä paljonko se haittais jos se pyörii mukana, sais ainakin kikkailtua lyhyen takavedon päälle halutessaan.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
2wd, nissan king cab, voimansiirto


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
soa muutos petrool Tekniikka & Jutustelu 2 15.08.2009 11:34
ABS ja rengaskoon muutos? wikke Tekniikka & Jutustelu 6 04.03.2008 21:09
Tulipelti muutos!? SoSo Tekniikka & Jutustelu 0 25.09.2006 18:29
N2 muutos N2G Tekniikka & Jutustelu 0 25.08.2006 19:41


Sivu luotu: 13:12 (GMT +2).