Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.10.2023, 16:25
JasuT:n Avatar
JasuT JasuT ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.10.17
Sijainti: Korpilahti
Viestit: 565
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Hyvin on silikoni hävinnyt tuosta välistä kun loota on pikkasen päässyt liikkumaan. Nyt on kasattu uudestaa oikean tiivisteen kanssa, saapa nähä kestääkö paremmin.
Aikanaan kun opeteltiin touhuamaan automaattiaskien kanssa, varoiteltiin että "harvassa on ne tiivisteliimat mitä ei ATF sulata", ja siihen perään sitten ehdoton kielto liimalla tiivistää...

Paperitiiviste toimii uskomattoman hyvin, joskus kun oli yhteen malliin hieman työläs löytää tiivistettä, kasattiin omaan käyttöön mennyt aski kokeeksi puuvillalangalla, eli ATF:ään kostutettua lankaa liitokseen ja ruuvit kiinni. Tämä konsti tuli apinoitua lentokoneen moottoreita korjaavan kautta, ihmettelin puuvillalangalla tiivistämistä kun tuli oltua yksi kesä semmoisissakin hommissa... Ja kyllä sekin aski tiiviinä pysyi, sen mitä muuten kesti, tuppasi siinä ajossa/olosuhteissa ZF:n aski haluamaan aukiottoa yleensä alle satkun välein...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.10.2023, 17:12
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.541
Perusasetus

Tuo silikoni näyttää kestävän kyllä atf:ää, sehän ei ole mennyt tuolla öljykylvyssä miksikään mutta alumiinipintojen välistä se on hiertynyt pois.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.10.2023, 17:59
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.637
Perusasetus

Mulle on joskus opetettu ettei koskaan laitetta tiivistesilikonia sellaisiin pintoihin jotka tekemisissä joko vaihteisto- tai peräöljyjen kanssa. Pitää laittaa joko tiiviste tai sitten sellaista kovaa liimaa. Voi tietysti olla että tämä on täysin väärä opetus mutta ongelmia ei ole ollut.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.10.2023, 19:51
Macke Macke ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.18
Sijainti: Porvoo
Viestit: 197
Perusasetus

Kyllä mun Jeepin perät ainakin pysyy tiiviinä ihan tiivistesilkkarin kanssa. Ja automaattiaskin öljypohjaan samat laulut, eli en menettäisi yöuniani aiheesta.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.10.2023, 20:05
JasuT:n Avatar
JasuT JasuT ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.10.17
Sijainti: Korpilahti
Viestit: 565
Perusasetus

Voi toki olla liimamassatkin kehittyneet, kuluneen kolmen vuosikymmenen aikana. Kesällä -92 kun noiden kanssa aloteltiin, opastajana Atoy:n entinen automaattiaskiasentaja, ikää oli jossain 90 korvilla tuolloin. Ei ollut oikein googlea tms mistä kysyä, muutenkaan ZF:ään ei saanut oikein mistään mitään tietoa, niin kyllä sitä kloppina aika tarkkaan kuunteli ikänsä vaihteistojen kanssa tusannutta sälliä...

Oli siinä toinenkin syy, eli jos yhtään tursottaa liikaa, niin mistäpä muualtakaan se massa sitten löytyy kuin öljykanavista sielussa...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.10.2023, 21:02
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.541
Perusasetus

blazerin perät on vuotanu aina silloin tällöin kun tarpeeksi rymyttää kivikossa niin silikoni on jotenkin irronnu. Tosin ei oo ollu ehkä mitää parasta silikonia toi punainen bilsu. Nyt on permatex mustaa, pitäis olla parempaa.

Toi lootan vuotaminen menee mielestäni pulttien löystymisen piikkiin, mutta saapa nähdä kauanko pysyy nyt tiiviinä, löystyykö pultit jne.. Onhan nää laitteet välillä aika kovilla kun tuolla ryskää. Huomenna jos jaksais taas muutaman tunnin nakertaa kohti talvikuntoa, öljyt lootiin, glygolit koneeseen ja sit ovia ja kattoa paikalleen.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.10.2023, 13:07
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.541
Perusasetus

No juu, jakiksen kun sai paikalleen niin piti hieman tutkia oven tarkareunan kohdilla olevaa korinkiinnikettä joka oli helman vierestä revennyt hitsisauman vierestä. No mutaahan se oli täynnä ja pehmentynyt, samoin kuin B-pilarin alaosa. No pilari on jo korjattu, siitä ei tietokone anna nyt siirtää kuvia jostain syystä mutta korinkiinneen irroittelusta sentään sai tämän kuvan siirrettyä:


Mutteri lähti tietysti pyörimään palkin sisällä, joten yläkautta reikää lattiaan jotta pääsi kaivamaan mutterin pois. Näköjään tämäkin homma vähän laajenee, nuo pitää varmaan kaikki avata apparin puolelta että koria saa tunkattua ylöspäin sen verran että pääsis korjaamaan edes kohtuudella. Ja veikkaampa ettei noista pulteista monikaan lähde irti kuin palasina.. hieman syksyksi ohjelmaa, no onneksi tohon ei tarvita mitään kalliita osia tms, pelkää työtä lähinnä.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.11.2023, 11:02
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.541
Perusasetus

Se voikin olla ettei tää korinkiinnikkeiden korjaus olekkaan mun mielihommaa, kun se on edennyt näin hitaasti.. Nyt sain kuitenkin auki kaikki apukuskin puoleiset pultit. Oli aika tiukassa, mutta uusi paineilma pulttipyssy ja remontoitu kompura että sai painetta kunnolla, niin alkoi napsahtelemaan auki niinkuin ei ois kiinni ollutkaan. Eikä hajonnut ykskään.





Nyt siis sai vähän rakoa korin ja rungon väliin että sai ne puslat pois ja pääs näkemään mitä siellä on meneillään ja miten lähtis korjaamaan.
Rungon puolelta kaikki on kunnossa, korin puolella ongelma noissa kahdessa ohjaamon lattian alla olevissa.
Tommonen pikku palikka piti laittaa pukin alle että yltää helmaan, onkohan jossain myytävänä maasturikäyttöön sopivia korkeita pukkeja mitkä ei maksais miljoonia?
Rungon ja korin väliin pitää kyllä tukkia puutavaraa yms lisävarmistukseksi ennenkuin rupean tuota korjausta tekemään ja laittamaan käsiä tuonne väliin.


Tämmönen kämmenen kokoinen räjähdys löytyi apparinpuolen etujalkatilasta, joku tuplapellitys tuossa ja välissä muhinut. Ylempi pelti näyttää ottaneen kipeää paljon enempi kuin alempi, mutta eiköhän tuo kannata korjata raapimalla kaikki pois ja yhdellä vähän paksummalla pellillä kuin rakennella mitään tehdastyylisiä kerroksia.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
blazer 6.2d Tekniikka & Jutustelu 6 27.08.2007 20:24
M/V: Blazer k5 K5 O/M/V Ajoneuvot 1 16.06.2007 20:32
O: BLAZER O/M/V Muut 3 23.01.2005 14:19
M:Blazer 6,2D ari O/M/V Muut 0 16.02.2004 19:26
m blazer k5 O/M/V Muut 0 11.02.2003 16:37


Sivu luotu: 21:25 (GMT +2).