![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Lähdetään nyt liikkeelle siitä, että auto pitäisi saada luotettavasti käyntiin. Pientä tutkimustyötä ja ajoneston voisi ohittaa DEI 455T (Directed Electronics 455T) boksilla. Sellainen löytyikin ebaysta ja nyt odotellaan paketin saapumista jenkeistä. Jos tuo toimii, niin sitten loppuu tämä kaukosäätimien kanssa pelleily ![]() Sitten voikin keskittyä muuhun rakenteluun taas välillä.
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä Volvo projektia täällä Pientila Facebook |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Sehän saapui.. jos viikonloppuna saisi viriteltyä??
![]() RED (+) constant power input: Connect to a fused source of constant 12V. - Punaiseen virta akulta ja sulake väliin tietysti. BLACK (-) chassis ground input: Connect this wire to a paint-free surface on the vehicle chassis. Use a factory bolt if possible. - Musta maadoitetaan koriin. VIOLET/BROWN (+) CCD bus output: Connect this wire to the violet/brown (+) CCD bus signal wire in the vehicle. - violetti/ruskea tulee odb portin johtoihin, josta pitäisi löytyä violetti/ruskea WHITE/BLACK (-) CCD bus output: Connect this wire to the white/black (-) CCD bus signal wire in the vehicle. - valkea/musta odb portille ja siellä on valkea/musta BLUE/WHITE (-) disarm/driver’s unlock input: If the system is being wired to unlock the driver’s door only, connect this wire to the (-) unlock output from the DEI keyless or security system. - Eli tuon kun maadoittaa, niin ajonesto lähtee pois? Eli nappi väliin ja johto runkoon?
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä Volvo projektia täällä Pientila Facebook |
#3
|
||||
|
||||
![]()
RED (+) constant power input: Connect to a fused source of constant 12V.
- Otin jatkuvan virran jarrupolkimen luota, sulkae olikin valmiiksi johtosarjassa. BLACK (-) chassis ground input: Connect this wire to a paint-free surface on the vehicle chassis. Use a factory bolt if possible. - Musta maadoitetaan koriin. Löytyi valmis paikka/ruuvi tulipellistä VIOLET/BROWN (+) CCD bus output: Connect this wire to the violet/brown (+) CCD bus signal wire in the vehicle. - violetti/ruskea tulee odb portin johtoihin. Rosvosin tämän pistokkeen takaa WHITE/BLACK (-) CCD bus output: Connect this wire to the white/black (-) CCD bus signal wire in the vehicle. - valkea/musta odb portille, Rosvosin tämän pistokkeen takaa BLUE/WHITE (-) disarm/driver’s unlock input: If the system is being wired to unlock the driver’s door only, connect this wire to the (-) unlock output from the DEI keyless or security system. - Tämä maadoituspisteeseen ja laitoin painonapin väliin. Nyt kun nappia painaa, niin kuskin oven lukko surahtaa ja ajonesto on pois. Ai että ![]() Ei enää tappelua kaukosäätimien kanssa..
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä Volvo projektia täällä Pientila Facebook |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Projektina vaihdelaatikko + jakis..
Läjä osia ja öljyä.. voi että kun on halpaa taas ![]() ![]() Tuli paja siivottua ja etenkin tuo monttu oli aivan kauhea.. nyt sinne on melkein mukava mennä. ![]() ![]() Laatikon säätöä (42RE) tuli jo käytyä läpi täällä: http://www.fjdc.org/bbs/viewtopic.php?f=11&t=8255 Huomasin heti, että säätöruuvi ei olekkaan torksi, vaan tuollainen nelikulmainen ![]() ![]() No ei sinne mikään hylsy käynyt.. ei 6 tai 12 kulmainen.. Lähiliikkeistä ei mitään sopivaa löytynyt tai jos olisi ollut, niin 1/2 vääntimelle. Tuo työkalu kun on 3/8" ja muunnoskappale ei sovi väliin. Lopulta keksin sitten että minulla on alumiinisia muttereita ja 7,5mm neliöviila, jolla syntyi äkkiä sopiva mutteri. Nyt sitten voi väännellä normaalilla 17mm hylsyllä. ![]() Näillä työkaluilla sain sen etupannan säädettyä. 19mm lenkki, viilattu mutteri, Jamantin erikoistyökalu, momenttiavain ja 8mm kiinto. ![]() Eli Avataan 19mm lukkomutteri ja kiristerään ruuvia 72 lbs (8,1Nm)? Säätötuökalulla 8.1/1.5=5,4Nm Sitten löysätään ruuvia 2 ja 1/2 kierrosta. Tämän jälkeen kiristetään lukkomutteri. Sitten öljyt pois laatikosta ja eipä sieltä mitään suurempaa metallimoskaa onneksi paljastunut. ![]() ![]() Jätin öljyt valumaan, niin on hieman mukavampi sitten työskennellä. Varmaan menee ensi viikolle, että kerkeää jatkaa. ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä Volvo projektia täällä Pientila Facebook |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Projektina vaihdelaatikko + jakis..
Läjä osia ja öljyä.. voi että kun on halpaa taas ![]() ![]() Tuli paja siivottua ja etenkin tuo monttu oli aivan kauhea.. nyt sinne on melkein mukava mennä. ![]() ![]() Laatikon säätöä (42RE) tuli jo käytyä läpi täällä: http://www.fjdc.org/bbs/viewtopic.php?f=11&t=8255 Huomasin heti, että säätöruuvi ei olekkaan torksi, vaan tuollainen nelikulmainen ![]() ![]() No ei sinne mikään hylsy käynyt.. ei 6 tai 12 kulmainen.. Lähiliikkeistä ei mitään sopivaa löytynyt tai jos olisi ollut, niin 1/2 vääntimelle. Tuo työkalu kun on 3/8" ja muunnoskappale ei sovi väliin. Lopulta keksin sitten että minulla on alumiinisia muttereita ja 7,5mm neliöviila, jolla syntyi äkkiä sopiva mutteri. Nyt sitten voi väännellä normaalilla 17mm hylsyllä. ![]() Näillä työkaluilla sain sen etupannan säädettyä. 19mm lenkki, viilattu mutteri, Jamantin erikoistyökalu, momenttiavain ja 8mm kiinto. ![]() Eli Avataan 19mm lukkomutteri ja kiristerään ruuvia 72 lbs (8,1Nm)? Säätötuökalulla 8.1/1.5=5,4Nm Sitten löysätään ruuvia 2 ja 1/2 kierrosta. Tämän jälkeen kiristetään lukkomutteri. Sitten öljyt pois laatikosta ja eipä sieltä mitään suurempaa metallimoskaa onneksi paljastunut. ![]() ![]() Jätin öljyt valumaan, niin on hieman mukavampi sitten työskennellä. Varmaan menee ensi viikolle, että kerkeää jatkaa. ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä Volvo projektia täällä Pientila Facebook |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ei taas etene.. viikko meni sairaana ja hommat pysähtyi.
No eilen meinasin että "nyt se automaatti kasaan ja jakiksen kimppuun!".. eipä taas menny oikein hyvin ![]() Suodatin oli erilainen ja vaikka uusi kävi paikalleen ei öljypohja mahtunut kiinni No eiku uutta tilaukseen.. ![]() Sitten joku sentäs sattu oikeaan. 3-4 vaihteen "accumulator spring", mikä se nyt lieneekään suomeksi, oli poikki. Onneksi osasin tähän jo varautua. Tämän luukun alta se siis löytyy: ![]() Ensin ihmettelin, että miksi siellä on kaksi jousta sisäkkäin, vaan ne olikin ne puolikkaat pyörineet sisäkkäin sinne. ![]() ![]() No uusi jousi paikallaan, joten jospa se ylivaihde löytyisi nyt nopeammin (käsittääkseni vaikuttaa ylivaihteen toimintaan tämä myös) Sitten säätöjen kimppuun ja taas tökkäsi. ruuvi oli tosiaan 1/4" ja ei sellaista hylsyä löytynyt. Kaupan kautta siis, että saa momenttiin tuon. lukitus oli 14mm ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä Volvo projektia täällä Pientila Facebook |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Jos tuo 3-4 accu on samaan tapaan suunniteltu mikä löytyy ZF:n 4HP -sarjasta, niin jousen katkeaminen tekee nelosen kytkeytymisestä pintakaasulla aika jännää. Toisinaan terävästi heti kiinni, toisinaan piiiiitkällä viiveellä luistattaen oikein huolella. Ja sama joskus reilummalla kaasulla, kun pitäisi nelosen kytkeä mieluummin heti, niin jätti luistamaan pitemmäksi aikaa. Se oli ainakin 4HP14 askissa yleisin pikkuvika mitä korjattiin, ehkä se jakeluajo oli tuon(kin) osalta normiperuskäyttöä raskaampaa, missä näitä askihommia tuli sitten opeteltua..?
Eli jos en ihan väärässä ole, niin tuon accumulaattorin pitäisi pehmentää nelosen kytkeytymistä kevyellä kaasulla, eli valtaosassa ajotilanteita... Luulisin että olisi löytynyt. Varmaan lähes joka taloudesta löytyy jopa. Ne sekalaiset pienet ruuvauskärjet, bitseistäkin puhutaan, on 1/4" kokoisia ja niille sopiva hylsy on tosiaan 1/4" kokoinen... On varmaan monelle yllätys, niin oli itsellenikin kun tuon havaitsin, kakarana helpotti kummasti amerikkalaisen RC-auton kanssa puljatessa, siinä kun iso osa muttereista oli varttituuman kannalla. Toinen mihin tuommoisen bitsivääntimen pitkä hylsy käy kivasti, on vanhat Koneen hissit ja niiden oven turvalukitus. Kun piti hissikuiluun päästä pelastamaan sinne pudonnut polkupyöränavain, eikä kustannusten pelossa arvannut edes ajatella soittavansa hissin huoltofirman numeroon, toistaalta eipä meillä ollut puhelintakaan tuolloin millä soittaa... |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Tässä tosiaan oireina ollut se venytys ja osaltaan töksähtävä vaihto.
OD ei kylmällä laatikolla oikein halunnut toimia, vaan vaatii pakkasella lämmittelyä aika pitkään. Aikaisemmin laatikko on saanut kehuja kaikilta kun toiminut niin nätisti. Öljyt oli vaihdettu silloin kun auton ostin, eli 8-9vuotta? sitten. Kilometrejä tullut tosin aika maltillisesti. Silloin ei tietenkään säätöä tehty. Katotaan tuleeko tästä nyt parempi vai pahempi ![]() Ei mene remonttiakaan, että eikö tarviis joku avain ostaa. ![]() Piti olla tuollainen hylsy, vaan ku ei ollu ei. Lähin kauppa (offroadtarvike) 20km päässä ja se on aina ilta kun näitä teen -> odota seuraavaan päivään ja yritä keretä hakemaan. No siellä se hylsy kuitenkin nyt odottaa ![]() ja ainahan niitä vois askarrella sopivia, mutta kun ei vaan aika ja innostus riitä. Mieluummin ostan sopivat työkalut, niin onpahan jatkossa sitten hyllyssä.
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä Volvo projektia täällä Pientila Facebook |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Jeep Grand Cherokee | Alabamajamppi | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 03.12.2016 23:08 |
Ostetaan Jeep grand cherokee | Venom | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 23.09.2016 16:50 |
Ostettu Bensa Jeep. Cherokee/Grand cherokee | vturpeinen | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 29.07.2016 06:42 |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 | |
M: Jeep Grand Cherokee | O/M/V Muut | 1 | 01.11.2005 19:27 |