Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.08.2023, 18:40
VW Taro:n Avatar
VW Taro VW Taro ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 29.09.09
Sijainti: Sastamala "Äetsä"
Viestit: 782
Perusasetus

Mistä Hilux ln110 lämmityslaitteen vastus ja lämmityslaitteen moottori.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.08.2023, 20:25
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VW Taro Näytä viesti
Mistä Hilux ln110 lämmityslaitteen vastus ja lämmityslaitteen moottori.
Mulla pitäis olla uus tarvikemoottori ... saat jos haet raumalta
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.09.2023, 14:07
Juha1 Juha1 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 19.06.22
Sijainti: Kemistä 11km etelään..
Viestit: 29
Perusasetus

sen verran edennnyt tutkiminen, että öljysihti on puhdas. eli paineen nousua se ei ainakaan estä. pari työvuoroa valui öljypohja tyhjäksi ja sitte sinne tohki jo silmäänsä työntää.

löytyi sitten sieltä sellainen kumimainen 5cm pitkä, millin leveä ja puoli milliä paksu punaruskea härpäke. hieman näkyi se tulpan reiästä ja pihdeillä tuli ulos.

uudet öljyt sisään ja seuraavat kolme päivää öljynpainevalo sammui viiden sekunnin päästä, mikä olisi jo aika hyvä verrattuna aiempaan. ajettelin jo, että se mato on ollu siellä öljypumpn ylipaineventtiilin juuressa esteenä, ettei mene kunnolla kiinni. sitten se aika alkoikin olla taas 14sekuntia. pisin tähän mennessä, on toki jo vähemmän kuin se max 28, mitä ollut jossain vaiheessa.

eräs päivä tässä pysäköin illalla perän tallin luiskalle, että keula oli alaspäin, tuolloin kaksi sekuntia ja sammui. seuraavana päivänä uusi kokeilu samassa asennossa ja meni kahdeksan, ei vaikuta näemmä asento sittenkään.

yksi vikakohde kuitenkin positettu, jäljellä on nyt enää se pumpun ylipaineventtiili, ne alapuolella olevat öljysuihkun kuulaventtiilit taikka kulunut öljypumppu. jotenkin vaan tuntuisi, että voiko olla öljypumpun vika kun toisinaan toimii ihan justiinsa, kaipa se pumppu pumppaa samaan tyyliin koko ajan, eikä lakkoile välillä..

öljypohjan avaaminen taas on jo melkoinen savotta. nostaa konetta ilmeisesti ellei siivoa akseleita edestä pois.. alkaa tunteja kertymään, kun itsellä ei onnistu. sitten on jo sama vaihtaa se pumpun venttiili ja ne toiset samaan konkurssiin. öljypumpun voinee vaihtaa myöhemmin ilman alakerran avaamista, niin olen koittanut tutkia räjäytyskuvia.. toki koko keula sitten auki taas sen takia..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.11.2023, 22:06
sirrom sirrom ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 20.05.14
Sijainti: uusimaa
Viestit: 268
Perusasetus

Oireethan ovat ne jotka ilmenee kun laakerit ovat väljät voi olla runko-kampi-nokka tai öljypumpun rattaat eli öljy valuu välistä pois ja mitä kuumempi sitä nopeammin
Oirehan on myöskin havattavissa kun sammuttaa moottorin ja heti pistää virran päälle takaisin kuinka nopeasti öljypaineen merkkivalo syttyy mitä nopeammin sitä väljämpi.
Sama homma jos seisoo vähän aikaa niin kaikki kanavat ja väljyydet on täytettävä ennen kuin paine nousee että valo sammuu.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.11.2023, 11:41
Harri81 Harri81 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 03.10.23
Sijainti: Imatra
Viestit: 13
Perusasetus

Eli konetemontti edess��

Auton kun sammuttaa niin virrat kääntää päälle. Öljyvalo palaa niin pitkään kunnes käynnistää.
Kun käynnistää niin valo sammuu heti.

Miusta ääni on erilainen mitä hajallisesta laakerista ja öljynpaine on miusta riippuvainen kierroksista ei kuormituksesta.

Viimeksi muokannut Harri81 : 07.11.2023 12:32
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.11.2023, 16:21
ISE ISE ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.11.12
Sijainti: s-salmi
Viestit: 436
Perusasetus

Ajelin aikoinaan autolla jonka öljynpainemittari näytti nollaa lämpimänä 5.v ei loppunut paineet.oli lerpahtanut öljynpaine anturin kalvo.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.11.2023, 09:54
Kaato:n Avatar
Kaato Kaato ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.11.17
Sijainti: Finland
Viestit: 147
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Harri81 Näytä viesti
Eli konetemontti edess��

Auton kun sammuttaa niin virrat kääntää päälle. Öljyvalo palaa niin pitkään kunnes käynnistää.
Kun käynnistää niin valo sammuu heti.

Miusta ääni on erilainen mitä hajallisesta laakerista ja öljynpaine on miusta riippuvainen kierroksista ei kuormituksesta.
Kannattaisi nyt ekana mitata ne öljynpaineet mitä ne oikeasti on.
__________________
SISU SA-150 4X4
TOYOTA 4RUNNER LN130 x2
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.11.2023, 18:42
Harri81 Harri81 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 03.10.23
Sijainti: Imatra
Viestit: 13
Perusasetus

Pitää mittailla. Ääni muistuttaa dieselin ”säksätystä” mut pikkasen voimakkaampi.
Huoltokirjan mukaan 0w-30 öljyillä ajeltu, jos sinne laittas 5w-50 ni väljä kone toimis varmaan paremmin.

Tähän asti tullu kaikissa vehkeissä ajeltua jäykemmillä .
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 8 (0 jäsentä and 8 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 15:48 (GMT +2).