![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mistä Hilux ln110 lämmityslaitteen vastus ja lämmityslaitteen moottori.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#3
|
|||
|
|||
![]()
sen verran edennnyt tutkiminen, että öljysihti on puhdas. eli paineen nousua se ei ainakaan estä. pari työvuoroa valui öljypohja tyhjäksi ja sitte sinne tohki jo silmäänsä työntää.
löytyi sitten sieltä sellainen kumimainen 5cm pitkä, millin leveä ja puoli milliä paksu punaruskea härpäke. hieman näkyi se tulpan reiästä ja pihdeillä tuli ulos. uudet öljyt sisään ja seuraavat kolme päivää öljynpainevalo sammui viiden sekunnin päästä, mikä olisi jo aika hyvä verrattuna aiempaan. ajettelin jo, että se mato on ollu siellä öljypumpn ylipaineventtiilin juuressa esteenä, ettei mene kunnolla kiinni. sitten se aika alkoikin olla taas 14sekuntia. pisin tähän mennessä, on toki jo vähemmän kuin se max 28, mitä ollut jossain vaiheessa. eräs päivä tässä pysäköin illalla perän tallin luiskalle, että keula oli alaspäin, tuolloin kaksi sekuntia ja sammui. seuraavana päivänä uusi kokeilu samassa asennossa ja meni kahdeksan, ei vaikuta näemmä asento sittenkään. ![]() yksi vikakohde kuitenkin positettu, jäljellä on nyt enää se pumpun ylipaineventtiili, ne alapuolella olevat öljysuihkun kuulaventtiilit taikka kulunut öljypumppu. jotenkin vaan tuntuisi, että voiko olla öljypumpun vika kun toisinaan toimii ihan justiinsa, kaipa se pumppu pumppaa samaan tyyliin koko ajan, eikä lakkoile välillä.. öljypohjan avaaminen taas on jo melkoinen savotta. nostaa konetta ilmeisesti ellei siivoa akseleita edestä pois.. alkaa tunteja kertymään, kun itsellä ei onnistu. sitten on jo sama vaihtaa se pumpun venttiili ja ne toiset samaan konkurssiin. öljypumpun voinee vaihtaa myöhemmin ilman alakerran avaamista, niin olen koittanut tutkia räjäytyskuvia.. toki koko keula sitten auki taas sen takia.. ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Oireethan ovat ne jotka ilmenee kun laakerit ovat väljät voi olla runko-kampi-nokka tai öljypumpun rattaat eli öljy valuu välistä pois ja mitä kuumempi sitä nopeammin
Oirehan on myöskin havattavissa kun sammuttaa moottorin ja heti pistää virran päälle takaisin kuinka nopeasti öljypaineen merkkivalo syttyy mitä nopeammin sitä väljämpi. Sama homma jos seisoo vähän aikaa niin kaikki kanavat ja väljyydet on täytettävä ennen kuin paine nousee että valo sammuu. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Eli konetemontti edess��
Auton kun sammuttaa niin virrat kääntää päälle. Öljyvalo palaa niin pitkään kunnes käynnistää. Kun käynnistää niin valo sammuu heti. Miusta ääni on erilainen mitä hajallisesta laakerista ja öljynpaine on miusta riippuvainen kierroksista ei kuormituksesta. Viimeksi muokannut Harri81 : 07.11.2023 12:32 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Ajelin aikoinaan autolla jonka öljynpainemittari näytti nollaa lämpimänä 5.v ei loppunut paineet.oli lerpahtanut öljynpaine anturin kalvo.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
SISU SA-150 4X4 TOYOTA 4RUNNER LN130 x2 |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Pitää mittailla. Ääni muistuttaa dieselin ”säksätystä” mut pikkasen voimakkaampi.
Huoltokirjan mukaan 0w-30 öljyillä ajeltu, jos sinne laittas 5w-50 ni väljä kone toimis varmaan paremmin. Tähän asti tullu kaikissa vehkeissä ajeltua jäykemmillä . |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 8 (0 jäsentä and 8 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? | henteri | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 02.03.2008 20:02 |
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? | -Ville- | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.02.2008 21:15 |
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? | Jari_M | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.05.2007 20:24 |
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! | A45 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 25.04.2006 18:14 |
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.12.2004 21:34 |