![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Vaikuttaa, että öljypuolella joku vikaMittaa ne paineet, vaikka T-haara siihen uusittuun äljynpaineanturiin; paikallisesta hydrauliikkaliikkeestä saat T-haaran, pari metriä letkua ja nestevaimennetun mittarin muutamalla kympillä. (Tarkista sopiiko sinne anturin paikkaan t-haara, ja jos tilaa on, niin vanha anturi malliiksi kierteen takia) Minkä ikäinen auto on, ja paljonko ajettu?(löytyy aikaisemmasta viestistä, en jaksa hakea) Oliko tässä autossa aikaisemmin jotain muuta häikkää? Onko tehty mitään omia virityksiä, esim. vaihdettu suodattimen jalka tms. Noin uusista? ei kokemusta, mutta vois olla että esim. ylipaine venttiili vuotaa/on jäänyt auki. (eihän tässä ole säätyvätilavuuksinen pumppu?) Voihan se olla, että öljypumppukin on vaurioitunut jonkun epäpuhtauden takia? Muistaakseni siellä (pumpun ja suodattimen välissä) ei ole mitään takaiskua (siis ainakaan vanhemmissa) ja kun on kampiakselin päässä(siis ainakin 2L-moottorissa) niin jos vuotaa pumpun tyhjäksi, niin lähtee huonosti nostamaan, vaikka imukorkeus ei ole kuin muutama sentti. Ja Vanhoissa 2L yms. on vapaastihengittävissäkin mäntien öljyjäähdytys, ja kun öljysuihkun kiinnityspultin sisältä katkeaa jousi, niin öljynpaineet tippuu, varsinkin pienillä kierroksilla ja kuumilla öljyillä. Muistaakseni samaa venttiiliä on käytetty D4D-moottoreissakin???? ja öljyt valuu nopeammin sammuksissaolessa, ainakin öljynpaineen merkkivalo palaa pitempään.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Tässäkö syys huoltoa suorittelee niin pari kyssäriä tuli mieleen. Syyläri on laitettu taakse niin onko sillä väliä miten päin se on, nyt siis samoin päin kuin autossa normaalisti pitkittäin mutta mietin että voisiko kääntää pystykkäin vaimeneekä kierto vituiksi syylärissä ja tietenkin pitää olla syyläri missä on ristiin lähdöt että toinen pysyy alhaalla ja toinen ylhäällä.
Ja toisena kysymyksenä nuita yleis mallin ilmansuodatinkoteloita onko semmosista kokemuksia/mistä olette hankkinut |
#3
|
|||
|
|||
![]() Tunkkailusta
Talvirenkaiden vaihto lähenee ja ensimmäinen hilux talossa, tunkkauspaikat löytyykin ohjekirjasta, mutta mitenkäs jos haluaa vaikkapa tuon etupään nostaa niin että saa molemmat tassut kerralla ilmaan, onko tähän mitään oikeata kohtaa mistä hallitunkilla kärsii nostaa?
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Etupalkista, eli etuakseli linjassa olevasta palkista johon tukivarret kiinnittyvät. Jos jäykkäakselinen niin sitten itse akselista.
__________________
Harbor Cruisers |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
1998 se on, ajettu 380. en jaksa uskoa että kone nyt muuten olisi lopun edessä vielä. yksi tojotamies kyllä kovaan ääneen sanoi, että kuolema sille on tulossa... ei pitäis olla mitään ylimääräisiä virityksiä eikä asennuksia. ylipaineventtiili ja sille uusi jousi hankittuna valmiiksi, onkohan kuinka pirullinen homma vaihtaa? sen mitä tutkinut niin suodatin ainakin irti edestä ja turbokin haittana siinä, alhaaltakin ahdas paikka. kokonaista 18e maksoi osat. no leimaa ei saanut ilman työstöä, nyt takana uudet jarrut ja on aika ikävä homma vaihtaa se käsijarrun vaijeri eteen kun menee poikki. ei ainakaan sitä laatikon päällä olevaa vaijerin kiinnitysruuvia saatu paikoilleen kun paikallisella ihmeteltiin että miten perhana tuo on kiinni laitettu. eli tehtaalla varmaan ennen moottorin asennusta, kun ei se muuten onnistu alhaalta ku loota edessä ja päältä ei käsi mahu millään.. runkoakin piti perhana hitsata hieman. perinteinen kohta taka-akselin edestä. nyt on isommat reiät pohjassa että vesi tulee paremmin ulos. sivuillekin tehtiin reiät niin sieltäkin paremmin lika tulee pihalle. paineita ei vielä ole päästy mittaamaan, jossain vaiheessa sekin ottaa työn alle. jos se öljysuihkun jousi olisi kyseessä, niin sitte taitaa mennä jo niin monimutkaiseksi että varmaa saa sitte olla tyyppivikana.. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
E: taisipa vihdoin löytyä. 15605-54010 ja se ruutta pohjassa on 15708-54060. ruutta tuskin on miksikään mennyt.. ei nuo venttiilitkään kovin kalliita tunnut olevan. Viimeksi muokannut Juha1 : 18.08.2023 19:27 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Mistä Hilux ln110 lämmityslaitteen vastus ja lämmityslaitteen moottori.
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#9
|
|||
|
|||
![]()
sen verran edennnyt tutkiminen, että öljysihti on puhdas. eli paineen nousua se ei ainakaan estä. pari työvuoroa valui öljypohja tyhjäksi ja sitte sinne tohki jo silmäänsä työntää.
löytyi sitten sieltä sellainen kumimainen 5cm pitkä, millin leveä ja puoli milliä paksu punaruskea härpäke. hieman näkyi se tulpan reiästä ja pihdeillä tuli ulos. uudet öljyt sisään ja seuraavat kolme päivää öljynpainevalo sammui viiden sekunnin päästä, mikä olisi jo aika hyvä verrattuna aiempaan. ajettelin jo, että se mato on ollu siellä öljypumpn ylipaineventtiilin juuressa esteenä, ettei mene kunnolla kiinni. sitten se aika alkoikin olla taas 14sekuntia. pisin tähän mennessä, on toki jo vähemmän kuin se max 28, mitä ollut jossain vaiheessa. eräs päivä tässä pysäköin illalla perän tallin luiskalle, että keula oli alaspäin, tuolloin kaksi sekuntia ja sammui. seuraavana päivänä uusi kokeilu samassa asennossa ja meni kahdeksan, ei vaikuta näemmä asento sittenkään. ![]() yksi vikakohde kuitenkin positettu, jäljellä on nyt enää se pumpun ylipaineventtiili, ne alapuolella olevat öljysuihkun kuulaventtiilit taikka kulunut öljypumppu. jotenkin vaan tuntuisi, että voiko olla öljypumpun vika kun toisinaan toimii ihan justiinsa, kaipa se pumppu pumppaa samaan tyyliin koko ajan, eikä lakkoile välillä.. öljypohjan avaaminen taas on jo melkoinen savotta. nostaa konetta ilmeisesti ellei siivoa akseleita edestä pois.. alkaa tunteja kertymään, kun itsellä ei onnistu. sitten on jo sama vaihtaa se pumpun venttiili ja ne toiset samaan konkurssiin. öljypumpun voinee vaihtaa myöhemmin ilman alakerran avaamista, niin olen koittanut tutkia räjäytyskuvia.. toki koko keula sitten auki taas sen takia.. ![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Oireethan ovat ne jotka ilmenee kun laakerit ovat väljät voi olla runko-kampi-nokka tai öljypumpun rattaat eli öljy valuu välistä pois ja mitä kuumempi sitä nopeammin
Oirehan on myöskin havattavissa kun sammuttaa moottorin ja heti pistää virran päälle takaisin kuinka nopeasti öljypaineen merkkivalo syttyy mitä nopeammin sitä väljämpi. Sama homma jos seisoo vähän aikaa niin kaikki kanavat ja väljyydet on täytettävä ennen kuin paine nousee että valo sammuu. |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Eli konetemontti edess��
Auton kun sammuttaa niin virrat kääntää päälle. Öljyvalo palaa niin pitkään kunnes käynnistää. Kun käynnistää niin valo sammuu heti. Miusta ääni on erilainen mitä hajallisesta laakerista ja öljynpaine on miusta riippuvainen kierroksista ei kuormituksesta. Viimeksi muokannut Harri81 : 07.11.2023 12:32 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? | henteri | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 02.03.2008 20:02 |
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? | -Ville- | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.02.2008 21:15 |
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? | Jari_M | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.05.2007 20:24 |
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! | A45 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 25.04.2006 18:14 |
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.12.2004 21:34 |