|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
Löytyykö ulkomuistista vinkkiä 2.8l moottorille? Tehdasturbojen etsintä on hieman haastavaa kun ei löydy taulukkoa mistä voisi katsoa kompura- ja turbiinikartat yhdellä vilkaisulla.
Omaan makuun tuo Mitsun 4D56-moottorin TD04-09B herää hiukan myöhään, voi toki johtua pumpun säädöistäkin. Tämä ahdin voisi muuten olla sopiva kandidaatti hp-ahtimeksi isompaan Mitsun moottoriin. 2.8-moottorissa on pakosarjassa pieni reikä egr-venttiilille, siitä saisi pienen hukkaportin ohittamaan hp-ahtimen turbiinin jos tarve vaatii, mahdollisesti ilman ahtimen kyykkäämistä? Viimeksi muokannut Samikoo : 26.08.2023 20:48 Perustelu: typo |
#27
|
||||
|
||||
Jos laittais vaan yksinkertaisesti pikku holsetin He221w ja säästäisi aikaa ja energiaa autojen muuhun rakenteluun, esim. välitysten tihentämiseeen jos kerran isoja pyöriä tulee alle...?
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#28
|
||||
|
||||
Kyllä noita muutenkin rakennetaan ja välitykset muutetaan kun sen aika koittaa.
Tuo on todettu moneen kertaan että helpoin olisi laittaa sopiva yksi ahdin. |
#29
|
||||
|
||||
Lainaus:
Pumppuun laittaisin ite enemmän panostusta kuin monimutkaiseen ahtamiseen, ahdin kuin ahdin, kyl se vaatii sopivasti soppaa että sysää. Ei sillä tukkeeseen asti kiinni käännetyllä VNT:lläkään saa potkua jos ei syöttö oo tarpeeks iso, lyhyt ja oikea-aikainen. |
#30
|
||||
|
||||
Tuo pumppuasia on tiedostettu, Mitsun 2.8-koneeseen on jo "sähkötön" pumppu haalittu. Toki tuota moottoria en ole päässyt kokeilemaan, eli sen käytöksestä ei ole tietoa. Moottori taitaakin tulla kiinni keveimpään autoon kun on valmis voimansiirtopaketti sen perään.
Asia varmistuu kun saan paketit vierekkäin tallin lattialle vertailuun. Nyt on ajatuksena kokeilla compoundina tuota, ihan vaan mielenkiinnon vuoksi. Muutama vakioahdin on hyllyssä hp-ahtimeksi, pitää tutkia käykö joku niistä prototyypiksi. Teen sovituslaipan pakosarjan jatkeeksi. Lp-ahtimeksi edelleen on suunnitteilla gt35. Pyrin välttämään tuota kokeilemalla onneen-metodia, laskemalla pitää päästä ainakin samalle seinälle oletusten kanssa ennen kuin lähden käytännössä kokeilemaan. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Squirrellin ahtimen mitoitustaulukko | armas | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 16.06.2014 21:21 |
mitä öljyä käytät isosssa dieselmoottorissa voiteluaineena? | Jari | Tekniikka & Jutustelu | 27 | 25.03.2014 16:26 |
Katti/hiukkaskiihdytin dieselmoottorissa | Arska-tehtaalta | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 27.10.2013 10:07 |
Ostettu CT-26 ahtimen pakoputken laippa | Waalsku | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 11.10.2009 10:52 |
O: Lj:n ahtimen osia | Jeeper | O/M/V Muut | 0 | 31.01.2004 13:06 |