![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tuo suodatin olisi hyvä olla. Mikä numero siinä om kun kuvasta ei oikein näe ja mistä hommasit sitä. Kiitos etukäteen
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
WIX 58964, ostin southwesttradesta, varmaan saa ainakin tilattua muistakin jenkkiosaputiikeista. Ja ehkä myös hydrauliikkakaupoista voi saada hankittua vastaavia. Sanoisin tällä kokemuksella että orkkis filsua ei tartte enää vaihdella jos on tollanen linjasuodatin käytössä. Eli jos öljypohjassa on poistoproppu niin homma on aika siistiä. Tai sitten letkusta pumppaa öljyt pihalle, ite huuhtelin lootaa noin 4l kerrallaan ja sitten aina lisäsin yhden kannun tilalle.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#3
|
||||
|
||||
![]()
kannattaa olla tarkkana näiden kanssa ettei turbiiniin tule liika painetta. saattaa tyontää kampuran päittäis laakerin silpuks. ja tietysti kun se on samalla voitelu piiri lootan sisä osille voi tulla tuhoa jos ei virtaa kunnolla......
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Joo täysin totta, todennäköisesti kumiletkut ja muovinen filsu kyllä hajois paineesta ensin. Nyt jälkiviisaana voin sanoa että letkuliitokset piti vuosia hyvin, sitten ilmeisesti suodattimen tukkeutuessa alkoi tihkumaan ja kiristelyn jälkeen alkoi taas uudelleen tihkumaan. Tuohan on ollut selkeä merkki paineen kasvusta.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Nyt harrastetaan syylärin vaihtoa. Sitäpä en ollut vielä vaihtanut tähän autoon, eli aika vanha jo tuo jos ei sentään orkkis. Uudessa on päätytankit jaettu väliseinillä niin että vesi menee kolme kertaa kennon läpi. Pitäis parantaa jäähdytystehoa verrattuna avoimiin päätyihin ja muutenkin pitäis olla tehokkaampi, enempi jäähdytyspinta-alaa kuin vanhassa.
Pientä tihkumista oli vanhassa tuosta lootajäähyn liitosten juurelta. Uudessa syylärissä ei oo lootajäähyä, mielenkiintoista seurata miten lämmöt käyttäytyy ilman sitä, keulallahan on kyllä iso erillinen jäähy lootalle. Sillähän aina pelotellaan että lootajäähyn hajotessa menee myös loota remonttiin kun vesi päätyy öljyn sekaan, nyt ei sitä pääse sit ainakaan tapahtumaan.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Syyläriä testailtiin kadulla hetki ja todettiin todella tehokkaaksi, maastossa en tainnut ehtiä käydä kertaakaan mutta oletan sen pelaavan sielläkin. Lootaöljyt kävi viileämpänä kun öljyä ei lämmitetty syylärin päädyssä enää. Saa nähä tarvitseeko talvella laittaa joku pahvi automaattijäähyn eteen, ehkei sentään.
Uutena ongelmana bensapumppu halusi pitää kokoajan jonkinlaista mekkalaa. Välisäiliöön kun kurkisti, niin sinne tuli kokoajan siirtopumpulta kuplia. No kaikki kumiletkuthan siirtopumpun imupuolella oli vanhoja ja kovettuneita/halkeilleita, vaihtamalla yksi kerrallaan kuplat väheni kunnes loppui. Silti painepumppu halusi vinkua ja ulista, ehkä se oli ottanu itteensä ilmasta tai muuten vaan tiensä päässä. Aika kuumanakin tuntui käyvän. Kokeilin eristää bensalinjoja ja tunnustella missä se lämpö muodostuu, niin kyllä se ite pumppu oli varmaan suurin lämmönlähde. Hommasin lensu power shopista paremman välisäiliön johon voi upottaa pumput. Nyt saa varapumpunkin valmiiks paikalleen, ei tartte kuin siirtää sähköt ja letku jos pumppu kämähtää reissussa. Pumpun pitäis käydä viileämpänä kun se on tuolla säiliössä uimassa. Mutta tämä on vielä asentamatta ja kokeilematta, rupesin irroittelemaan jakolaatikkoa kun se alkoi vuotamaan adapterin välistä, ruuvit oli löystyneet. Hyvin on silikoni hävinnyt tuosta välistä kun loota on pikkasen päässyt liikkumaan. Nyt on kasattu uudestaa oikean tiivisteen kanssa, saapa nähä kestääkö paremmin. Loota taas paikallaan. Lootan nostelussa hallitunkin päällä käytetty vaneri/puu hirvitys pääs eläkkeelle ja tein pellistä paremman, loota pysyy tuossa uudessa tosi nätisti, ei oo enää pelkoa että pääsee putoamaan. Jos vaikkapa joutuu vielä joskus lootan irroittamaan..!
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Paperitiiviste toimii uskomattoman hyvin, joskus kun oli yhteen malliin hieman työläs löytää tiivistettä, kasattiin omaan käyttöön mennyt aski kokeeksi puuvillalangalla, eli ATF:ään kostutettua lankaa liitokseen ja ruuvit kiinni. Tämä konsti tuli apinoitua lentokoneen moottoreita korjaavan kautta, ihmettelin puuvillalangalla tiivistämistä kun tuli oltua yksi kesä semmoisissakin hommissa... Ja kyllä sekin aski tiiviinä pysyi, sen mitä muuten kesti, tuppasi siinä ajossa/olosuhteissa ZF:n aski haluamaan aukiottoa yleensä alle satkun välein... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
blazer 6.2d | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 27.08.2007 20:24 | |
M/V: Blazer k5 | K5 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 16.06.2007 20:32 |
O: BLAZER | O/M/V Muut | 3 | 23.01.2005 14:19 | |
M:Blazer 6,2D | ari | O/M/V Muut | 0 | 16.02.2004 19:26 |
m blazer k5 | O/M/V Muut | 0 | 11.02.2003 16:37 |