![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tuli laiteltua auto kesämoodiin ja vähän nautiskeltua hyvästä ilmanvaihdosta kabiinissa hienossa kesäsäässä. Tallilta ei tosin päästy kuin kilometri tai kaks, niin niin joku arka kuljettaja lähti liikkeelle kolmion takaa, mutta pysähtyi yllättäen ilman syytä. No onneks ehdin huomata ajoissa ja blazeri pysähtyi ihan hyvin tehokkaiden jarrujen ansiosta... Mutta tojota ei ehtinyt jarruttaa kunnolla, kuski katteli vissiin vaan vasemmalle ja päksähti perään niin että meni vähä rikki. Blazerista ei kyllä löytynyt mitään vauriota etsimälläkään. ![]()
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Kolaripaikallehan jäi pieni glygolilammikko ja ensin toki oletin että se tuli jariksesta, sitten katottiin että se ei kyllä vuoda mitään, blazerista se tuli, syylärin pääty märkänä. Siitäkään en kehdannut inistä että syyläri hajoaa kun tommonen ilmapallo puksauttaa takapuskuriin..! ![]()
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Käytiin ajelee kulmakorven helteissä pari viikkoa takaperin ja
sen jälkeen käytiin vielä lahnajärven kokoontumisajoissa. Offailut sujui ilman suurempia kommelluksia, mutta loota alkoi lämpenemään maantieajossa. Tässähän on aika hyvä lootan jäähytys ollu ja lämmöt pyöriny öljypohjasta mitattuna siellä 65-70 nurkilla. Ja ollu silleen viimeset 10vuotta suunnilleen. Nyt nousi noin 85 ihan nätissä maantieajossa. No 85 ei oo sinänsä paha, mutta jotain oli muuttunut. Lootan jäähyä sormilla kokeiltaessa tulo oli kuuma ja paluu täysin kylmä. Eli öljy virtasi tosi hitaasti. Tämä varmistettiin ottamalla letku irti paluulinjsassa olevalta suodattimelta ja letkun pää 1,5l limupulloon. Suodattimen läpi tuli pikku noro, ilman suodatinta tuli letkun täydeltä. No suodatin vaihtaen alkoi taas pelaamaan normaalisti ja lämmöt tippui noin 20C! Paluulinjassa siis tälläinen wixin lisäsuodatin magneetilla. Hyvin oli mujua suodattimessa, eli tehnyt hommansa, kunhan mekaanikko muistaisi tehdä hommansa ja vaihtaa sen säännöllisesti.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tuo suodatin olisi hyvä olla. Mikä numero siinä om kun kuvasta ei oikein näe ja mistä hommasit sitä. Kiitos etukäteen
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
WIX 58964, ostin southwesttradesta, varmaan saa ainakin tilattua muistakin jenkkiosaputiikeista. Ja ehkä myös hydrauliikkakaupoista voi saada hankittua vastaavia. Sanoisin tällä kokemuksella että orkkis filsua ei tartte enää vaihdella jos on tollanen linjasuodatin käytössä. Eli jos öljypohjassa on poistoproppu niin homma on aika siistiä. Tai sitten letkusta pumppaa öljyt pihalle, ite huuhtelin lootaa noin 4l kerrallaan ja sitten aina lisäsin yhden kannun tilalle.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#7
|
||||
|
||||
![]()
kannattaa olla tarkkana näiden kanssa ettei turbiiniin tule liika painetta. saattaa tyontää kampuran päittäis laakerin silpuks. ja tietysti kun se on samalla voitelu piiri lootan sisä osille voi tulla tuhoa jos ei virtaa kunnolla......
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
blazer 6.2d | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 27.08.2007 20:24 | |
M/V: Blazer k5 | K5 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 16.06.2007 20:32 |
O: BLAZER | O/M/V Muut | 3 | 23.01.2005 14:19 | |
M:Blazer 6,2D | ari | O/M/V Muut | 0 | 16.02.2004 19:26 |
m blazer k5 | O/M/V Muut | 0 | 11.02.2003 16:37 |