![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Miltä vaikuttaa se mersun alipainekalvon jousi? Onko kannattava modaus? Nimim. yksi 3B tallin nurkassa joutavana turbotukseen.. ![]()
__________________
BJ75 SLCK #274 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Vähän hankala sanoa kun ei ole vertailukohtaa. Kyl toi ihan ok lähtee vetämään mitä tuossa kotiraitilla vähän rallattelin. 2 viikon päästä olis penkkiaika, sit nähään mitä se kehittää. Syöttöruuvi vielä nykäsemättä ja ahdot vain 0.5 bar luokkaa tuolla löysemmällä kellolla nykysäädöillä.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
No niin, loman alkajaisiks sain vesivälijäähdyttimen askarreltua sinnepäin, vähän viimeistelyä vailla vielä.
Pumpukshan tilasin jo viime kesänä huimat 2000 l/min tuuppaavan kiinalaisen, mut sehän oli ihan pikkunykerö, pumppaustehokin omissa kastelukannudemoissa aika heikonlainen, etenkin jos vastapainetta tekee. Sikspä nää vesikuuleripumput onkin aika järeitä, pitää pystyä pumppaamaan painettakin. 24V-malleja ei vaan oikein meinannut löytyä, mutta löytyipä sit kuitekin kohtuullinen Kormas-niminen turkkilainen pumppu. Eri järeä verrattuna tuohon kiinalaiseen. Tämä 1250 l/min ja 0.2 bariin. Boschin vesikuuleripumppu (12V) jota monessa autossa vakionakin on speksattu 1300 l/min ja 0.3 bar. Hyvin tää jaksaa nyt vettä siirtää. Sijoituspaikka löytyi helposti oikean akkutelineen alta: Ihan kun sille tehty kolokin valmiiksi tuossa etupuolella: Mukana tullut peltinen kiinnityslirpake ja klemmari veks ja 75 mm pakoputkipanta tilalle: Tuon näköinen 8x4” putkimallin kenno 2.5” lähdöillä: Rintapeltiin paisuntasäiliö, Aliexpressistä tuokin: Keulaan sommittelin ekaks Golfin alusyyläriä, mut ei mokoma ihan sopinut. Uus yritys ja tollanen 44-rivinen öljynjäähdytin oli melkoisen käypä kun askarteli korvakkeet sille, rosterista tottakai: Ja sit kokeilemaan mitä se kehittää: Syöttöruuvi kolmisen kiekkaa sinetöidystä asennosta auki ja ahdot 0.95 bariin säädetty, n. 70 kW/267 Nm navoilta (napadyno toi siis), siihen kuvitellut n. 10-12% häviötä päälle niin 77-78 kW ja vajaat 300 Nm. Vääntöä tuli vähän isompi piikki kuin kuvittelin, teho pitkälti oletettu. Tehtaan ilmoittamahan on 66 kW/210 Nm. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Nättihän se on tääkin rojekti!!!
__________________
-Tuppu- |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Hieno projekti! Tuliko tutkittua miten tehokkaasti tuo vesicooleri jäähdyttää ahtoilmaa?
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Yritetäämpä saada tämä valmiiksi. Ei ole oikein riittänyt paukut ja aika talvi-iltoinakaan puuhailla, mut pikkuhiljaa jotakin. Vapuks piti saada taas valmista, mut eipä onnistunut vielä tänäkään vuonna. 😔
Penkkeihin oli mulla jo päällisetkin, mutta tuttu verhoilija sai ylipuhuttua tekemään aidosta nahasta uusiks. Nyt on konjakinväristä nahkaa 👌: Takapenkkien kiinnityspä ei enää ihan osunutkaan, pieniä yksilökohtaisia eroja näköjään. Lisäks tässä uudessa takapulkassa on pyöränkotelot n. sentin ylempänä kuin alunperin. Alkuperäisistä takapenkeistä oli yks jalka pehmee, meinasin että lyhennän ne sopivaks ja teen uusiks, mutta enpä muistanut siinä vaiheessa kun nämä paremmat hommasin ja maalautin. Muutamat palikat kävi maalarilla kun ei ollut maalausilmoja/tiloja tässä keväällä: No rälläkällä korvakkeet irti ja hitsaillaan sopiviin kohtiin: Ajovaloumpioiden kehyksetpä ei ollutkaan samat tässä pyöreäsilmälasisessa vanhemman mallin maskissa, pulttijako heittää n. 3 cm yhdessä kohtaa ja säätöruuvitkin on M6 uudemman M5 sijaan. Onneks Hannulta löytyi jotkut semi-ok-hyvät possun kehykset. Ne hapottaen/rosterimaalilla maalaten ihan jees: Kaikki rosteriruuveilla kiinni, kuten muutkin nippelit tähän mennessä. Paitsi nuo säätöruuvit tuli nyt patentoitua sinkityistä ruuviankkureiden ruuveista kun oli koko ja muoto sopiva. M6 niittimutterit sai korvata alkuperäiset vastakappaleet naamapellistä. Nekin oli täysin erilaiset tässä vanhemmassa. Kesäovet (pystyrauta saranoiden väliin) tuli maalattua korinväriin ja paikoilleen: Nämä remmimallithan löytyy käyttöohjekirjastakin nimenomaan ”VEHICLES WITH STEEL DOORS”-malliin: Tuulilasin sain väännettyä paikoilleen ja keulan peltejä mallailtua. Eipähän ole mikään helppo homma saada istumaan lokasuojien, maskin ja konepellin saumat kohdalleen, vaikka kaikki onkin alkuperäistä. No, jatketaan taistelua. Ei nämä tehtaaltakaan aina tosin ihan millilleen ole ulos tullut. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Noniin, alkaa oleen BJ suunnilleen valmis, tai no ovet, sivuseinät ja katto jää vielä ens talvelle.
Hiukan vielä aiempia juttuja. Astinlaudathan tähän tekasin uudet 3 mm rosterikyynellevystä, nämä siis 5 cm alkuperäisiä leveämmät kuten etuloksutkin: Maalasin ne tolla samalla Trotonin Rangerilla, sekaan laitoin vielä Tikkurilan Liukuestettä. Tuli yllättävänkin hyvät, väri pitkälti sama mitä loppukottero, mukavan karhee, ei luista kenkä varmasti märkänäkään. Kuvaus näemmä unohtunut maalaussessiosta. Työvälineenä oli 14€ Lidlin ruisku, johon vaihdoin vanhan Bilteman ruiskun 2 mm suuttimen, mut en neulaa kun oli erilainen. Sai ihan nätin pinnan kun vähän ohensi. Sisustasta tuli mieluinen myös (karmista puuttuu vielä alasuulake): Sitten yleiskuvaa kun alkoi auto oleen nipussa avomallissa: Mutta kuinkas kävikään, ekan koeajon jälkeen alkoi vuotamaan vetarin stefa jarrurumpuun, ja remontiksihan se taas meni: No tuo olis ollut ihan helppo homma, mut sitten tämäkin öljyvuoto: Eli lootasta vuotaa pääakselin tiiviste. 🤦🏻 Voi morjens kun olis älynnyt vaihtaa ton 3€:n stefan silloin kun loota oli irti, nyt on melkonen työmaa nykiä loota irti ja alas. Mut on se tehtävä, sen verran ison lätäkön teki alle ajon jälkeen. Uus kytkin kohta entinen myös. Viimeksi muokannut -MaTTi- : 06.08.2025 22:03 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Laitoin tommosen 30°C termostaatin tohon, niin ei heti kylmänä pyörittele suotta pumppua. Tän näköinen systeemi siitä sit tuli. Tuo aiemmassa kuvassa näkynyt paisuntasäiliö oli liian korkea, ei sopinut pelti kiinni eikä sitä saanut alemmaks. Nyt on kiinalainen alumiininen Minin paisari. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Sinne ne sopii hienosti.
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
m:Elektroniikkaa kotiin | Joakim1 | O/M/V Muut | 1 | 04.04.2007 07:28 |
hj-60 hain naapuri kylästä nyt kuvat ja raportti 1 | ttapio | Chit-Chat | 9 | 02.02.2005 20:27 |
Hain vanhan ilmoitukseni nyysseistä: | mika | URL | 1 | 28.06.2003 09:33 |
Matti palasi kotiin! | tuska | Matti Nykänen | 0 | 09.01.2003 13:21 |
Terveisiä kotiin | Laskos | Jokes | 0 | 22.10.2002 14:35 |