![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Autotallin rakennus taas jättänyt tämän laahaamaan. Mut jotain pientä edistystä... Loksut maalattu ja paikoillaan: Kummatko vilkut sitä laittais...? Pakosarjan sudin hammasharjalla tollasella Liberonin grafiittivoiteella, äkkiseltään tykkään kovastikin. Silenee hyvin kun antaa vähän kuumailmapuhallinta, pintaan ei sormi tartu jahka kuivaa. Turbon sutasin samalla. Pakosarjaan tuli vielä pakolämpömittarin anturille nippa: Paikoilleen lämpöpelti putsattuna: Pumpun paineletkun väliin laitoin tollasen 0.1-1 bar säädettävän ylipaineventtiilin, katotaan onko mitään hyötyä: Turbossa kiinniollutta alkuperäistä hukkaporttin kelloa demosin ja totesin ettei ala aukeamaan kun vasta joskus 1.2 bar paikkeilla, joten rennompi kello (6-20 PSI) Aliexpressistä tilalle. Kompurapesäähän pyörittelin jo aiemmin, sattui onneks suunnilleen kohdalleen toinenkin tasopinta johon sai kierteytettyä paikan itetehdylle hukkiksen korvakkeelle. Säätötanko vielä poikki ja loppupäähän sama M8x1 jenga mikä tos Holsetin tangossa oli. Pakoputken (läpeensä rosteria) alkukäyrään eristenauhaa päälle: Tein tollasen tukiraudan ton alkuperäisen hukkaportin paikan ja lohkon välille. Samalla sai tuettua pakoputken ”downpipen”: Liekö kukaan näin päin ”takaperin” laitellut turboa BJ:hin, en oo kuvaakaan nähnyt/löytänyt...
Viimeksi muokannut -MaTTi- : 10.07.2022 11:25 |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Oliko sulla muuten suihkut tarkistettu/säädetty tuossa? Ite aikanaan vaihdatin kärjet ja säädätin avautumispaineet ja vaikutuksen kyllä huomasi esim. kylmäkäynnistyksissä ja vetojen lisääntymisenä. Nythän se kannattas tuossa turbotuksen yhteydessä senkin hoitaa, tulee hukassa olleet hevoset sitäkin kautta käyttöön👍 Muutamalla kympillä/kpl taitaa saada ihan laatukärkiä noihin suuttimiin.
__________________
BJ75 SLCK #274 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ei oo varmaan irtikäyneet kuin viimeks tehtaalla 40 vuotta sitten.
Luulen et on ihan ok kun lähtee nollasäälläkin hehkuttamatta helposti käyntiin eikä katkuta. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Eikös tässä oo määränsäätö toteutettu alipaineella . Eli putket menee pumpulta kaasuläpän molemmille puolille.?? Silloin se menee sekaisin kun putkiin tuleekin paine eli läppä on turbon jälkeen??
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Toisessa letkussa alipaine, toisessa patopaine=ylipaine eli syötön säätö tapahtuu paine-erolla. Kyl nää toimii turbotettuna ok ihan pumppuun koskematta, halutessa perussyöttöö vaan lisää.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Pikku välipäivitys. Autotallin teossa mennyt kaikki vapaa-aika, joten BJ ei ole edistynyt mihkään. Kävin pikkusen pihalla pyörittämässä hetken mielijohteesta. Jospa tuossa vuodenvaihteen paikkeilla sais sen tonne uuteen talliin sisään pressutallista.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ja ei vieläkään mihinkään, pikkusenko syyhyttäis jo ajella. 🤓 Talvi ja kevät jo hujahti, tallikin edelleen kesken ja pihahommiin pitänyt keskittyä.
Hyvä oli tällä tamppailla pihaa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
m:Elektroniikkaa kotiin | Joakim1 | O/M/V Muut | 1 | 04.04.2007 07:28 |
hj-60 hain naapuri kylästä nyt kuvat ja raportti 1 | ttapio | Chit-Chat | 9 | 02.02.2005 20:27 |
Hain vanhan ilmoitukseni nyysseistä: | mika | URL | 1 | 28.06.2003 09:33 |
Matti palasi kotiin! | tuska | Matti Nykänen | 0 | 09.01.2003 13:21 |
Terveisiä kotiin | Laskos | Jokes | 0 | 22.10.2002 14:35 |