Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O
Tuo lehden ongelma koskee käytännössä kaikkia Kian ja Hyundain automaatti nelivedolla olevia autoja. Ne boorit kuluu niistä kun ei niitä rasvata mitenkään. Ratkaisu asiaan on rasvaa ne niin ne ei kulu. Jos se hajoaa niin korjaus maksaa sellainen 4000e mitä tuosta on lukenut. Toki boorit voi sorvaa pidemmäksi, mutta miten mahtaa sitten toimia kun pieni osa enää ottaa booreihin kiinni..
Mutta tuo ongelma ei koske noita ihan vanhimpia pelejä. Eli 1-koppaista Santa Fe:tä, eikä tuota lisävarusteista Sorennon nelivetoa. Mahdollisesti ei myöskään ekoja sportageita tai tusconeita. Niissä on eri järjeselmät. Vuoden 2006 Santa Fe aloitti ainakin tuolla systeemillä missä boorit kuluu ja siitä eteenpäin kaikissa 4-vetoisissa kioissa ja hyundaissa on se sama systeemi missä boorit kuluu. Ilmeisesti se hajoaa 100-200tkm kilsoilla. Varmaan riippuu paljon se on voimaa käyttänyt nelivedolle?
|
Osaatko sanoa mikä tätä vaivaa jossa tuota automaatti systeemiä ei ole?
Mielestäni vika on nyt etuperässä. Kuulemma olis viimeksi korjaamolla ollut kaikki pyörät ilmassa ja etupyörät alkoi vetämään kun laitettiin itse pistoolilla hieman painetta sinne.
Tämän johdosta vaihdettiin uusi pumppu. Muttei muuttunut miksikään. Ite kokeilin niitä punppuja ja molemmat tuottaa saman tosi pienen paineen. Eikä siellä kyllä paljon voi ylipainetta ollakkaan kun letkuliitokset on kaikki ilman klemmareita vakiona.
Onko perän sisällä mekanismissa vuoto tai niin paljon skeidaa ettei toimi. Saako sinne varaosia?