![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Pientä valopäivitystä. Kytkin päiväajovalot käyttöön, eli tuo valkoinen puolikaari valon yläpuolella. Alapuolinen kaari toimii oranssina vilkkuna, mut siitä ei oo kuvaa: Sitten lisäsin sumuvalot, oli vähän vaikea löytää mieleistä paikkaa, mutta tonne ne asettui.Ehkä aavistuksen voisi pudottaa telinettä alaspäin vielä. Tälleen se sohottaa valoa joka suuntaan! ![]() Sumarit: Sumarit + lyhyet ajovalot Kaikki valot päällä paitsi pitkät puuttuu. Vähän vaikea saada kännykällä kuvattua noita, kun automaattinen valotus saa parkitkin näyttämään tehokkailta ja kunnon valot taas himmenee, mutta kyllä noihin saa olla nyt ihan tyytyväinen. Äsken oli paha sumukeli, oli hyvä ajella sumareilla ja laittaa ajovalot pois.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Teinpäs tällekkin vähän huoltoa, öljynvaihto ja rasvailuja. Siinä olikin iloa tuosta huoltoluukusta, vaan olis sekin saanu ehkä olla isompi, eteenpäin jos olis 10 reilumpi tuo aukko niin mahtuis paremmin rasvaamaan etummaista niveltä.
Toinen ongelma oli eestaas poukkoilevat öljynpaineet. Oli piuhat rikki ja osittain maissa, hieman kuvan ulkopuolella oli jäänyt korin ja iskaritornin väliin litistyksiin. Sit pakkivalot sekoili, ei palanut aina silloin kun pitää ja välillä syttyi pakkoykkösellä. Pakkivalokatkaisijan käyttötanko hieman kulunut vuosien varrella. Uusia osia saa vain kokonaisuutena, mut suomihinta varmaan satasen. Pikkusen shimmiä käyttötangon alle että jaksaa painella mikrokytkimiä taas oikein ja mennään ehkä muutama vuos. Käyttötangon vois ehkä tehdä sitten esim rosterista niin olis ikuinen.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Oli vähän hyötyajoa blazerilla, toki lähinnä kerhon ajopaikkojen kunnostamiseen mutta kuitenki!
Eli lähinnä hinailtiin sillanrakennusmateriaalia työmaalle jossa sitten ahkerat rakenti siltoja. Pokarat kulki kätevästi beadlokissa ja oli hyvin käden ulottuvilla. Tää oli aika tiukka nousu, ei montaa tukkia olis tarvittu lisää niin olis ehkä jäänyt nousematta. (vaikka kamera onkin kuvaajalla hieman kallistunut) Uusi silta koeajossa. Hyvä olla talkoissa mukana niin tulee tarpeeksi leveitä siltoja jenkillekkin. Tuossa vielä pikku video hinailuista ja vähä offia. https://youtu.be/gKNv0Jwn56s
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Nyt tarttis vinkkejä tommosen ohuen, taipuisan, kalvomaisen "piirilevyn" korjaamiseen.
Maapiuha on tuosta kohtaa poikki ja aiheuttaa mittariston ja ajovalojen täydellisen sekoilun. Jotain korjauslakkaa on olemassa vissiin, mutta kestääkö autokäytön lämmönvaihtelut ja tärinät yms. Ja kun tää piirilevy ei oo levy vaan tollanen ihme taipuisa kalvo, niin sais olla hieman joustava se korjauskin. Tosin tossa ei oo käytössä enää kuin polttoainemittari, vilkkujen ja pitkien merkkivalot ja mittariston taustavalo. Että voishan sen johdottaa kokonaan uusiksikin, mutta tulee siinäkin toistakymmentä piuhaa ja sitäkin enempi kirosanoja. Tollasia on lampunkannat, jos niihin sais askarreltua piuhat niin ehkä sen sais nakerrettua ilman tota piirilevyä.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Tossa on folio ton johtimen päällä, jos paikallisesti korjaa niin se on poistettava ensin siitä kohtaa. Nämä "liimat" jotka tarkoitettu lämmitettävän lasin vastusraitojen korjaukseen saattaisi olla vaihtoehto. Joskus korjannut vastaavia juottamalla hyppylangan alku ja loppupisteen välillä, joissa kupari näkyy selkeästi. Lämpöähän toi ei kauheasti kestä, joten juottamisen kanssa saa olla tarkkana eikä millään peltisepän kolvilla.
__________________
T: Harri |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Tuommoisia on tullut korjattua, onnistuu kun rapsuttelee yllämainitun folion pois, vaikka katkoteräveitsen kyljellä. Sitten onnistuu juottaminen, elektroniikkaan soveltuvalla kolvilla. Nopeasti kun juottaa, ei ehdi sulaa muovikalvo alta pois. Äkkiä oppii tekniikan, jos on yhtään kokemusta piirilevyjen kanssa tinailusta...
Yllätys tuossa on se, että Jenkitkin ovat sortuneet tuommoseen rakenteeseen, eikä vain Britit ja Ranskikset joiden mittaristoista on tuommoisia tullut vastaan, ja korjattavaksi... |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Ei mitään johtavia liimoja kuten Jasu jo ehdottikin. Pintakerros/lakka raaputtamalla pois ja juotos. Jos on hiuskatkos niin tinapallo katkoksen yli riittää. jos pidempi tai useampi katkos niin johdonpätkä yli. Alla pari linkkiä Juuson ja Maken Suzuki mittaristojen modifioinnista. Niistä saa käsityksen "työmenetelmästä".
http://www.johannesniinikoski.com/SJ...ion/index.html http://www.johannesniinikoski.com/Me...ion/index.html Kattelin vielä kuvia. Lampun kantojen alta irronneita folioita voi koittaa kiinnittää pikaliimalla jos folio ehjä. Jos folio hävinny niin helpoin korjaus lienee juottaa lampunkantaan ohuet taiouisat johdot, lamppu paikoilleen ja johtojen päät sopiviin paikkoihin piirilevylle juottamalla kiinni. Viimeksi muokannut Säätäjä_setä : 10.05.2023 23:12 |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| blazer 6.2d | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 27.08.2007 20:24 | |
| M/V: Blazer k5 | K5 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 16.06.2007 20:32 |
| O: BLAZER | O/M/V Muut | 3 | 23.01.2005 14:19 | |
| M:Blazer 6,2D | ari | O/M/V Muut | 0 | 16.02.2004 19:26 |
| m blazer k5 | O/M/V Muut | 0 | 11.02.2003 16:37 | |