Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 03.03.2023, 12:58
JasuT:n Avatar
JasuT JasuT ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.10.17
Sijainti: Korpilahti
Viestit: 553
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HJ60_Jussi Näytä viesti
Kävin lukemassa JasuT:n koko tekstin ja ymmärsin sisällön. Olen siis samaa mieltä että mukavuus syö tehoa akusta.
Näin kai pitäis ymmärtää. Mistä muualtakaan se lämmön vaatima energia otettaisi jos ei akusta? Pörisevässä sisätilan lämmitys ei syö loppumatkaa, kun hukkalämpöä tulee muutenkin. Teoriatasolla, loppumatka voi olla jopa pitempi kun jäähdytyksen tarve vähenee, tuskin kuitenkaan paljoa varsinkaan -28 kelissä..?

Pitäisikö siis polttomoottoriauton hyötysuhdetta pohtiessa laskea jotenkin hyöty- eikä hukkalämmöksi se mitä sisätiloihin käytetään? Se on pörisevässä mielestäni plussaa ettei mukavuudeksi mainittu sisälämmitys vaikuta matkaan. Kun vaan huolehtii että moottori on tarpeeksi (sopivasti) lämmin, niin siitä tykkää auto, ympäristö sekä kyytiläiset...

Meidän olosuhteissa ei oikein voi jättää huomiotta lämmityksen osuutta. Itseä ahdistaisi kovin, jos matkalla pitäisi pohtia kumman valitsee, paleltumisen vai matkan keskeytymisen...
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Aurinkosähkö tietäjiä? SptV Chit-Chat 45 28.08.2018 14:22
kellojen siirron ihanuus 0ltzi Chit-Chat 46 07.07.2018 12:51
Ulkona huoltamisen ihanuus GeneralJ Tekniikka & Jutustelu 31 07.12.2015 00:11
Forum-keskustelun ihanuus petris This And That 1 11.03.2003 15:27


Sivu luotu: 20:56 (GMT +2).