![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Ja mitä takavinssi asiaan tulee. Niin kokeillaan nyt uhalla pitää tuo vinssi kyljellään. Nuihin runvalaisiin näkyy aikahyvin saavan nuo pelkät jalatkin erikseen ja ei ole hinnan kiroissa. Ainut muutos mitä asialle teen niin on isommat vastakappaleet kiinnityspulteille. Mitä mittailin niin sinne mahtuu pintaalaltaan ainakin tuplat isompi palikka mitä tuo alkuperäinen 10mm mutteri.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Aikaa tarinoida.
Viestiä tuli että viikonloppuna saattaisi olla ajopäivää tiedossa. Siitäpä sitten vahva kipinä ja niimpä tallissa tuli vietettyä useampi yö aivan aamutunneille asti että saadaan auto ”valmiiksi” . Tankki löysi maalia, täyttöputken, löpölinjat ja lopullisen paikkansa. Kesti tankatakkin täyteen ja ei kastunut mistään ![]() Auton alkuperäinen putsarikotelo oli jäänyt johonkin matkanvarrelle, joten taas pääsi käyttämään täysin omaa luovuutta. Peltiarkista ja ruuvipenkistä sattui löytymään sopivan kokoinen laatikko jollekkin bilteman vapariputsarille. Löysi paikkansa konehuoneesta. Samalla kun konehuoneessa tuli pyörittyä niin tuli koneeseen vaihdettua öljyt, hehkut ja jakopää niin sai niidenkin puolesta mielenrauhan. Ja pitihän kotelolle saada hieman jatkettakin ja autolle vähän katu-uskottavuutta Eikä imua ilman pakoa. Kiitokset vielä täälläkin tallikaverille kun värkkäsi putken kun ite olin omissa menoissa (Taisi motivaattorina toimia vahvasti vänkärin jalosista sisälle tulevat pakokaasut ja tulevat ajopäivät vänkärinä) ![]() Turpon jälkeen on pitkä joustopätkä jonka jälkeen putki on visusti rungossa kiinni. Ei kilise eikä kolise turhia Ja niinhän se vain ajopäiville kerkesi. Auto pelasi mainiosti, makkara oli hyvää ja keli mitä parhain. Ja tosiaan takaovet tuli värkättyä valmiiksi että pysyy tavarat ja lämpö sisällä. Ajopäivillä sai hyviä vinkkejä mm vahvistuskohdista. Myös flektille pitää tehdä kunnon tunnelli. Lämmöt sai helposti liki punarajaa mutta sieltä laskeutuminen otti aikansa. Paikoillaan on nyt vain sähköflekti ilman minkäänlaista tunnellia ja muutenkin vähän niin ja näin. Ja eipä päivät kiinnostusta lajia kohtaan ainakaan laskeneet,päinvastoin ![]() Seuraavanapa auto on oikeastaan perusteellista sähköjen läpikäymistä vailla, josta voikin ruveta autoa tarjoamaan katastusinssille. Kaarien suunnittelu alkaisi olemaan aika ajankohtainen asia. Tästäpä on hyvä jatkaa rakentelua |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Ja laitetaanhan nyt vielä eestäpäinkin kuva kun auton sai kasaan. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Hienoa jälkeä 👍
__________________
PäHäMa MMC Slck |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Nuo renkaat vaatii jo vahvistusta kyllä akseliputken sisälle, että kärsii edes hieman ruovittaa...
__________________
NIIN OONKIN RYYPÄNNYT, MITÄ SITTE!!! ![]() EN SE MINÄ OLLUT, SE OLI PIRKKA... ![]() https://instagram.com/offroadteamruu...d=ZDdkNTZiNTM= http://www.slck.net http://www.mansenmaasturiclub.com http://forums.offipalsta.com/group.php?groupid=32 |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Noniin. Paljon on vettä virrannut Kalajoessa ja Tojotaa on rakennettu ja särettykkin välissä. Kerrotaas jotain tässä.
Tosijaan suurimpia ongelmia autonkanssa metsässä ryvetessä oli lämpöjen kurissa pitäminen. Tälle lääkkeeksi,ja toimivaksi havaituksikkin, tuli hyvin simppeli tuulitunneli alumiinista. Jossa kiinni 16” 120w ropelli. Hyvin tuntuu ilma liikkuvan ja lämmöt laskee nopeasti. Tällähetkellä ohjaus releen kautta napilla hytistä mutta pitääpi värkätä sopiva anturi termarikoteloon niin ei flekti ole täysin oman muistin ja harkinnan varassa. Äkkiä tiukassa paikassa unohtuupi. Myöskin takavinssille on nyt vedetty johdotukset, keulalta 50mm2 virtapiuha, releboksi hieman korkeammalle sisätiloihin,releen ja vinssin väliin kaikki piuhat uusiksi 50mm2 kaapelilla ja maadoitus suoraan auton runkoon. Vinssi koeajettu ja hyvin pysyi kiinni suhkot tiukoissakin paikoissa. Mutta ennenkuin narua kerkesi kunnolla vinssiin kelata niin alkuperäisen laturin tunnit tuli täyteen. Siinäpä asiaa ja tojotan alkuperäistä virtapuolta tutkien tulin siihen tulokseen että kaikkein järkevin päivittää kerralla hieman parempaan. Niimpä tilaukseen lähti 940 volvon keulalta tuttu 100amppeerinen laturi. Keulalta tojotan alkuperäinen jännitteensäädin löysi tiensä enään raudankeräykseen. Laturin perseestä 30mm2 kaapeli suoraan akkuun ja herätepiuha sisälle polttimolle. Ja kaikki kiinnikkeetkin piti tietenkin tehdä uusiksi. 100a laturi ja 2x vartan 85ah akku compolla auto siis nyt ja melko vinssaussessiot pitää olla että joutuisi latausta odottelemaan. Hyvin piisaa virta. Äkkiseltään en löytänyt mistään yli 70a laturia alipainepumpun kera kohtuuhinnalla ,joten alipainepumppu jäi autosta pois. Sen korvikkeesta sitten lisää kun saan sen järjestelmän pelaamaan kunnolla. Ja ainiin, pitihän sitä käyttää konttorilla. Tarkoituksena oli hakea seuraavalle viikonlopulle tekemistä vikalistan muodossa. Mutta mitäh. Nyt niin sanotusti taikuri yllättyi itsekkin tempustansa. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Nissan vaneten laturi olis ollu alipainepumpullinen 95A.
__________________
Toyota Hilux LN65 -87 VW passat 3C -09 |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Huuto Projekti fj / bj / hj | eyeless | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 19.05.2017 22:48 |
| projekti LJ | koovee | Maasturiprojektit | 48 | 03.02.2014 22:00 |
| Suikka projekti ”taasen” *Toinen projekti tuli taloon* | jonetzu | Maasturiprojektit | 61 | 22.07.2011 20:51 |
| LR:stä RR:ksi Projekti | RR82 | Maasturiprojektit | 38 | 25.06.2009 12:30 |
| M/V LR -56 107" projekti | LRV8 | O/M/V Muut | 4 | 27.06.2005 09:31 |