![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Jos kuvista ymmärsin oikein että vinssi on asennettu niin että veto tulee poispäin kiinnitys jaloista ni montaa vetoa ei vinssin runko tuu kestämään.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Hmm… Kerrohan lisää. Tuleeko pultit pohjasta läpi vai mikä antautuu?
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Joo, näin siinä varmaan käy. Vinssejä ei suositella asennettavaksi "feet backwards", mutta ei kyllä ole omakohtaista kokemusta kuinka helposti hajoaa. En lähtisi kokeilemaankaan kyllä.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Äkkiähän sen testaa piuhat kiiinni ja vetämään |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Minulla on takavinssi tuollai kyljellään ja hyvin on runko kestänyt. Kiinnitys vain riittävän jäykästi, että ei pääse taipumaan…
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Noniin auton rakennushan otti taas pienen askeleen etiäppäin.
Nyt takarunko ja -puskuri olisi täysin valmiit. Pikku sipaisut vain hammeria pintaan näkyville paikoille,jos ensi talvena sitten runkoon puhallus ja kunnon maalit. Panhardi löysi kiinnikkeensä ja paikkansa. Akselinpäästä kiinnike nousi n5cm ja korista laski sen parisenttiä. Uudet jarrulinjat ja panhardiin uretaani puslat. Tankkikin löysi lopullisen paikkansa. Alhaalle 4mm latasta kiinteät pannat ja kumit väliin. Paineilmalla koeponnistin tankin ja saippuaveden kanssa ei löytynyt kuin muutama hassu reikä ![]() Peräkontin korotuskin tuli valmiiksi. Alumiininen riisipelti vain pulteilla kiinni. Hyvin simppeli päästä vinssiin ja tankkiin käsiksi. Omasta mielestä autonrakenteluiden vittumaisimpia hommiakin tuli tehtyä. Pyöränkaaria. Pohjalle epoksit,saumoihin silikonit,toinen epoksi kerros,hammerit ja vielä päälle pohjamassat. Jospa ne menis edes yhden kymmenenvuotta. ![]() Sehän ei oikeastaan olisi enään kuin valoja ja takaoven entisöintiä vailla että voisi kokeilla leimalle ![]() Konehuoneeseen on asennettu joku kiinankopio jostain pienestä mitsun ahtimesta. Katsotaan joutuuko vielä käyttämään penkissäkin että saa kilpien väliin vai koitetaanko onnea ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ja mitä takavinssi asiaan tulee. Niin kokeillaan nyt uhalla pitää tuo vinssi kyljellään. Nuihin runvalaisiin näkyy aikahyvin saavan nuo pelkät jalatkin erikseen ja ei ole hinnan kiroissa.
Ainut muutos mitä asialle teen niin on isommat vastakappaleet kiinnityspulteille. Mitä mittailin niin sinne mahtuu pintaalaltaan ainakin tuplat isompi palikka mitä tuo alkuperäinen 10mm mutteri. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Aikaa tarinoida.
Viestiä tuli että viikonloppuna saattaisi olla ajopäivää tiedossa. Siitäpä sitten vahva kipinä ja niimpä tallissa tuli vietettyä useampi yö aivan aamutunneille asti että saadaan auto ”valmiiksi” . Tankki löysi maalia, täyttöputken, löpölinjat ja lopullisen paikkansa. Kesti tankatakkin täyteen ja ei kastunut mistään ![]() Auton alkuperäinen putsarikotelo oli jäänyt johonkin matkanvarrelle, joten taas pääsi käyttämään täysin omaa luovuutta. Peltiarkista ja ruuvipenkistä sattui löytymään sopivan kokoinen laatikko jollekkin bilteman vapariputsarille. Löysi paikkansa konehuoneesta. Samalla kun konehuoneessa tuli pyörittyä niin tuli koneeseen vaihdettua öljyt, hehkut ja jakopää niin sai niidenkin puolesta mielenrauhan. Ja pitihän kotelolle saada hieman jatkettakin ja autolle vähän katu-uskottavuutta ![]() Eikä imua ilman pakoa. Kiitokset vielä täälläkin tallikaverille kun värkkäsi putken kun ite olin omissa menoissa ![]() ![]() Turpon jälkeen on pitkä joustopätkä jonka jälkeen putki on visusti rungossa kiinni. Ei kilise eikä kolise turhia Ja niinhän se vain ajopäiville kerkesi. Auto pelasi mainiosti, makkara oli hyvää ja keli mitä parhain. Ja tosiaan takaovet tuli värkättyä valmiiksi että pysyy tavarat ja lämpö sisällä. Ajopäivillä sai hyviä vinkkejä mm vahvistuskohdista. Myös flektille pitää tehdä kunnon tunnelli. Lämmöt sai helposti liki punarajaa mutta sieltä laskeutuminen otti aikansa. Paikoillaan on nyt vain sähköflekti ilman minkäänlaista tunnellia ja muutenkin vähän niin ja näin. Ja eipä päivät kiinnostusta lajia kohtaan ainakaan laskeneet,päinvastoin ![]() Seuraavanapa auto on oikeastaan perusteellista sähköjen läpikäymistä vailla, josta voikin ruveta autoa tarjoamaan katastusinssille. Kaarien suunnittelu alkaisi olemaan aika ajankohtainen asia. Tästäpä on hyvä jatkaa rakentelua |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Huuto Projekti fj / bj / hj | eyeless | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 19.05.2017 22:48 |
projekti LJ | koovee | Maasturiprojektit | 48 | 03.02.2014 22:00 |
Suikka projekti ”taasen” *Toinen projekti tuli taloon* | jonetzu | Maasturiprojektit | 61 | 22.07.2011 20:51 |
LR:stä RR:ksi Projekti | RR82 | Maasturiprojektit | 38 | 25.06.2009 12:30 |
M/V LR -56 107" projekti | LRV8 | O/M/V Muut | 4 | 27.06.2005 09:31 |