![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Jollain skannerilla vissiin luettu tuo p1215 mutta olikohan siinä mitään kirjallista selitettä? Kun se ei välttämättä eri vuosimalleissa ja moottorivaihtoehdoissa meinaa samaa. Googlella yleisin vika ehdotus on EDU-boksi tai siihen liittyvät johdot/liittimet mutta löytyy myös vaihtoehtona ilmastointijärjestelmän vika mm. alhainen paine tai painekytkin vika ilmastoinnissa. Oikean ikäisen ja mallisen auton koodiselite olisi hyvä olla.
__________________
Toyota Crown MS41 Toyota Crown RS56 Oldsmobile Cutlass Cruiser Chevrolet Caprice STW Valmet 455 ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ei tullut muutakun toi koodi ja joku selite sähkökatkosta muistaakseni.
Pitää varmaan hommata parempi scanneei millä lukea noita koodeja |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tässä kohtaa voisi jopa olla järkevää tehdä sellanen pieni henkinen luovutus että maksaisi merkkihuollolle tuon vikakoodien luvun ja selvityksen. Viestien perusteella rupee oleen jo yli puolet mahdollisista vianaiheuttajista vaihdettu, ja loppupuolikaskin maksaa jonkin verran.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tätä veikkaisin minäkin.
Saat Tapsa ton läppärin lainaan jossa Toyotan Techstream, sillä pääsee ehkä paremmin kartalle. Ei toki tietenkään kerro että mistä se johto pätkii jos pätkii. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Suuttimet ollut testattava ja yks uusittu. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Niin tätä luettiin toyotan omalla vikakoodin lukulaitteella eikä siitä tullut mitään järkevää dataa ulos, johtosarja purettiin ja tutkitiin läpi ei vikoja löytynyt mittaamallakaan.
Johtosarja paikoilleen ja ei pelaa edelleenkään,sitten pohdittiin mitä ei olla vielä kokeiltu ja todettiin että ecua ei olla vaihdettu,tuurillaa hiace-pojilta löyty oikea ecu joka oli maannut varastossa vuosikymmenen ja siitä kaupat pilkkahinnalla(ecu oli samanlaisesta 2002 mallista ja purettu lapun mukaan 2006 hyllyyn niin kunto oli uutta vastaava tällä). "uudella" eculla auto läks käyntiin ja rupesi pelaamaan kohtuudella ja sen jälkeen saatiin vikakoodit ulos ja syy oli että egr kaikki alipaine letkut oli edelliseltä asentajalta päin helvettiä. Nyt cruiseri on ollut 4kk leimassa ja ajossa,jotain pieniä murheita on ollut(suutin vuoto vikaa) tosin kaikki on kyllä edellisen remonttimiehestä johtuvia ongelmia ollut. ainoa murhe on että ajoneston avain valo palaa ainakun auto on seis ja välillä vikuttaa sitä eikä sille löydy mitään syytä,vaikka toyotan ohjeen mukaan on pari kolme kertaa avainta paritettu autoon. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Merkkiliikkeen huoltoon soittelin ja kysyin mut ei oikeen vakuuttanut ja tunti hinta aikareipas,rupes ehdottelemaan et varmaan pitää hetivaihtaa sitä ja tätä osaa. No kohta vuoden ollut rikki ni ei oo merkitystä enään onko toisenkin vuoden. Viimeksi muokannut tapsa4x4 : 19.01.2023 05:30 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei sitä sinne korjaukseen tarvitse jättää, vain koodi selitteineen ulos. EDIT: omassa GM-kötöstyksessä syksyllä piti taistella kanssa vian kanssa, kun välillä pelasi, välillä ei. Vikakoodi antoi syttymoduulin vian mutta kolmella vai neljällä eri moduulilla testattiin, ihan sama oire. Piuhat oli moduulilla ja puolalla sekä siinä lähistöllä ihan ok. Toisella eculla ihan ok. No jostain, en nyt enää muista mistä, löytyi GM:n ohjeistusta eli tuo syttymoduulikoodi voi tulla myös MAP-anturista, kun moduulista tulee kierrostieto ja mapista ei tulisikaan alipainetietoa eli ristiriita ja siinä systeemissä logiikka on rakennettu niin, että silloin vika on todennäköisesti syttymoduulissa, tai siis koodi viittaa siihen. No ehdin jo riemastua, että nythän se varmaan pelaa, kun vaihdan toisesta autosta ehjän mapin. No ei, vaikka tuon vikalogiikan selviäminen olikin ihan hyvä tieto. Loppujen lopuksi syy oli poraruuvissa, jolla oli joskus maailmanaikaan ruuvattu kuraläpät kiinni ja ruuvi oli tietysti riittävän pitkä menemään peltien lisäksi ecun johtosarjasta läpi. Se ei siis aina ottanut kontaktia mutta välillä ja sitten sekosi käynti kokonaan. Mutta tarinan opetus siis se, että se koodi ei välttämättä kerro kaikkea vaan pitäisi jostain saada kaivettua se logiikka, miten diagnostiikan on ajateltu toimivan ja siihen tarvitaan perehtynyt harrastaja sopivalla kirjallisuudella tai sitten korjaamo, joka pääsee varmasti toyotan diagnostiikkaan kiinni ja on käytettävissä sen diagnostiikan selitykset. Ei omakohtaista kokemusta mutta ihan kuultujen/luettujen puolesta tuontiautoissa voi olla eri järjestelmäversiot mihin ei pääsekään sillä eurospeksatulla skannerilla tai vaikka olisi oikea, niin siltikään ei pääse lukemaan kaikkea dataa kuin sillä toyotan techstream vai mikä se oli.
__________________
Toyota Crown MS41 Toyota Crown RS56 Oldsmobile Cutlass Cruiser Chevrolet Caprice STW Valmet 455 ![]() Viimeksi muokannut toyopet : 19.01.2023 12:38 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
fh 120 kaivurin käynti ongelma | pimeämies | Chit-Chat | 42 | 30.04.2014 19:38 |
Jeepin käynti ongelma??? | hojose | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 15.12.2010 21:08 |
Hipon käýnti ongelma | pikku-pepe | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 29.03.2010 20:41 |
Range 88 käynti ongelma | secle1 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 23.11.2009 12:46 |
patrol käynti ongelma | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 25.01.2007 09:10 |