Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.11.2022, 09:55
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Kyllä se panta oli paikallan, löytyi sieltä rasvan seasta
Eli tuo "kumi" oli vain rikki.

En itse käyttänyt autoa leimalla, joten en vaakaa nähnyt. Eiköhän siihen hieman painoa ole tullut.

Mutta nyt on taas leima

__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.06.2023, 20:42
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Nyt se syksyllä vaihdettu kumi on taas rikki

- Alkuperäinen kumi voisi kestää 100e kpl

Toinen vaihtoehto olisi vaihtaa XJ:n vetarit? Ajan pääsääntöisesti metsäteitä yms, joten nuo varmasti toimisi..

http://www.fjdc.org/bbs/viewtopic.ph...p=44995#p44995

"onko ne nuo 4.0 koneella olevan XJ:n vetarit sitten sopivat?
Ja uudemmat kuin 1992 -> "

Auto on nyt "halvaantunut" kun kaukosäätimet mykistyy..
http://www.fjdc.org/bbs/viewtopic.ph...p=44996#p44996
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.08.2023, 11:42
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Uusi avain on jo odotellut hyllyssä, mutta maahantuojan komenttia odotellaan.
Ei kyllä etene tämä homma..

Epäselvää on että tarvitaanko ohjelmoinnissa PIN/turvakoodi? sellaista ei ainakaan auton papereista löydy, vaikka kaikki muu mahdollinen löytyykin.
Tälle viikolle on luvattu vastauksia.

Kunhan avaimen saisi toimimaan ja ei olisi ainaista pelkoa paristojen loppumisesta/auton halvaantumisesta niin voisi alkaa viemään projektia etiäpäin.

- vetarin kumi/kumit. Ainakin kuskin puoli laitettava taas ja nyt täytyy tilata alkuperäinen.
- vaihdetaatikon pantojen säätö ja öljyjen/suodattimen vaihto.
- jakolaatikon ketju ja visko vaihto (osat hyllyssä)
- ilmastoinnin ehjäys

Siinäpä sitä olisi hetkeksi askartelua
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.08.2023, 06:36
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Lähdetään nyt liikkeelle siitä, että auto pitäisi saada luotettavasti käyntiin.

Pientä tutkimustyötä ja ajoneston voisi ohittaa DEI 455T (Directed Electronics 455T) boksilla.
Sellainen löytyikin ebaysta ja nyt odotellaan paketin saapumista jenkeistä.

Jos tuo toimii, niin sitten loppuu tämä kaukosäätimien kanssa pelleily
Sitten voikin keskittyä muuhun rakenteluun taas välillä.
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.09.2023, 08:04
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Sehän saapui.. jos viikonloppuna saisi viriteltyä??



RED (+) constant power input: Connect to a fused source of constant 12V.
- Punaiseen virta akulta ja sulake väliin tietysti.

BLACK (-) chassis ground input: Connect this wire to a paint-free surface on the vehicle chassis. Use a factory bolt if
possible.
- Musta maadoitetaan koriin.

VIOLET/BROWN (+) CCD bus output: Connect this wire to the violet/brown (+) CCD bus signal wire in the vehicle.
- violetti/ruskea tulee odb portin johtoihin, josta pitäisi löytyä violetti/ruskea

WHITE/BLACK (-) CCD bus output: Connect this wire to the white/black (-) CCD bus signal wire in the vehicle.
- valkea/musta odb portille ja siellä on valkea/musta

BLUE/WHITE (-) disarm/driver’s unlock input: If the system is being wired to unlock the driver’s door only, connect this wire to the (-) unlock output from the DEI keyless or security system.
- Eli tuon kun maadoittaa, niin ajonesto lähtee pois? Eli nappi väliin ja johto runkoon?
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.09.2023, 07:11
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Talking

RED (+) constant power input: Connect to a fused source of constant 12V.
- Otin jatkuvan virran jarrupolkimen luota, sulkae olikin valmiiksi johtosarjassa.

BLACK (-) chassis ground input: Connect this wire to a paint-free surface on the vehicle chassis. Use a factory bolt if
possible.
- Musta maadoitetaan koriin. Löytyi valmis paikka/ruuvi tulipellistä

VIOLET/BROWN (+) CCD bus output: Connect this wire to the violet/brown (+) CCD bus signal wire in the vehicle.
- violetti/ruskea tulee odb portin johtoihin. Rosvosin tämän pistokkeen takaa

WHITE/BLACK (-) CCD bus output: Connect this wire to the white/black (-) CCD bus signal wire in the vehicle.
- valkea/musta odb portille, Rosvosin tämän pistokkeen takaa

BLUE/WHITE (-) disarm/driver’s unlock input: If the system is being wired to unlock the driver’s door only, connect this wire to the (-) unlock output from the DEI keyless or security system.
- Tämä maadoituspisteeseen ja laitoin painonapin väliin.

Nyt kun nappia painaa, niin kuskin oven lukko surahtaa ja ajonesto on pois.
Ai että
Ei enää tappelua kaukosäätimien kanssa..
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.10.2023, 07:36
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Projektina vaihdelaatikko + jakis..

Läjä osia ja öljyä.. voi että kun on halpaa taas



Tuli paja siivottua ja etenkin tuo monttu oli aivan kauhea.. nyt sinne on melkein mukava mennä.



Laatikon säätöä (42RE) tuli jo käytyä läpi täällä: http://www.fjdc.org/bbs/viewtopic.php?f=11&t=8255

Huomasin heti, että säätöruuvi ei olekkaan torksi, vaan tuollainen nelikulmainen


No ei sinne mikään hylsy käynyt.. ei 6 tai 12 kulmainen..
Lähiliikkeistä ei mitään sopivaa löytynyt tai jos olisi ollut, niin 1/2 vääntimelle.
Tuo työkalu kun on 3/8" ja muunnoskappale ei sovi väliin.
Lopulta keksin sitten että minulla on alumiinisia muttereita ja 7,5mm neliöviila, jolla syntyi äkkiä sopiva mutteri. Nyt sitten voi väännellä normaalilla 17mm hylsyllä.



Näillä työkaluilla sain sen etupannan säädettyä.
19mm lenkki, viilattu mutteri, Jamantin erikoistyökalu, momenttiavain ja 8mm kiinto.



Eli Avataan 19mm lukkomutteri ja kiristerään ruuvia 72 lbs (8,1Nm)? Säätötuökalulla 8.1/1.5=5,4Nm
Sitten löysätään ruuvia 2 ja 1/2 kierrosta.
Tämän jälkeen kiristetään lukkomutteri.

Sitten öljyt pois laatikosta ja eipä sieltä mitään suurempaa metallimoskaa onneksi paljastunut.





Jätin öljyt valumaan, niin on hieman mukavampi sitten työskennellä.
Varmaan menee ensi viikolle, että kerkeää jatkaa.

__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.10.2023, 07:45
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Projektina vaihdelaatikko + jakis..

Läjä osia ja öljyä.. voi että kun on halpaa taas



Tuli paja siivottua ja etenkin tuo monttu oli aivan kauhea.. nyt sinne on melkein mukava mennä.



Laatikon säätöä (42RE) tuli jo käytyä läpi täällä: http://www.fjdc.org/bbs/viewtopic.php?f=11&t=8255

Huomasin heti, että säätöruuvi ei olekkaan torksi, vaan tuollainen nelikulmainen


No ei sinne mikään hylsy käynyt.. ei 6 tai 12 kulmainen..
Lähiliikkeistä ei mitään sopivaa löytynyt tai jos olisi ollut, niin 1/2 vääntimelle.
Tuo työkalu kun on 3/8" ja muunnoskappale ei sovi väliin.
Lopulta keksin sitten että minulla on alumiinisia muttereita ja 7,5mm neliöviila, jolla syntyi äkkiä sopiva mutteri. Nyt sitten voi väännellä normaalilla 17mm hylsyllä.



Näillä työkaluilla sain sen etupannan säädettyä.
19mm lenkki, viilattu mutteri, Jamantin erikoistyökalu, momenttiavain ja 8mm kiinto.



Eli Avataan 19mm lukkomutteri ja kiristerään ruuvia 72 lbs (8,1Nm)? Säätötuökalulla 8.1/1.5=5,4Nm
Sitten löysätään ruuvia 2 ja 1/2 kierrosta.
Tämän jälkeen kiristetään lukkomutteri.

Sitten öljyt pois laatikosta ja eipä sieltä mitään suurempaa metallimoskaa onneksi paljastunut.





Jätin öljyt valumaan, niin on hieman mukavampi sitten työskennellä.
Varmaan menee ensi viikolle, että kerkeää jatkaa.

__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Jeep Grand Cherokee Alabamajamppi O/M/V Ajoneuvot 4 03.12.2016 23:08
Ostetaan Jeep grand cherokee Venom O/M/V Ajoneuvot 0 23.09.2016 16:50
Ostettu Bensa Jeep. Cherokee/Grand cherokee vturpeinen O/M/V Ajoneuvot 5 29.07.2016 06:42
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
M: Jeep Grand Cherokee O/M/V Muut 1 01.11.2005 19:27


Sivu luotu: 07:49 (GMT +2).