![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Kerkesinkin tänään vaihtelemaan kaasarin.. Välilaipan joutui laittamaan kun rokkiorkesteri väistyi edelbrockin tieltä.. Sekä uudet sytytyskynttilät. Huomenna olisi tarkoitus ruveta tankkia asentelemaan ja purkaa kaikki ylimääräset sähköviritykset pois.. katsotaan mitä kaikkea sitä päivän aikana saapi tehtyä. https://youtu.be/Xb2x0cRWzfs
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Tänään säädelty vähän kaasaria ja sytkää..
Samalla huomattu, että pakkasroput vuotaa kivasti koneen korvakkeiden takaa.. niitä onneks löytyypi kotoota varastosta. Purin joka nurkasta jarrut tänään, satulat on melkein yhtäpuuta joka nurkassa.. edessä on hojot ja takana pikku metsästämisen jälkeen ilmeisesti gen2 pajeron takasatulat. Eteen pitää myös jarrut letkuja vaihdella vähän lyhkäsemmäksi.. Histeer palikat lähti tilaukseen tänään. Vaihdellaan samalla putket ja isommat raidepäät joka reikään kestää sitten kioski ajoa tai safarointia. Vähän myös aloitettu leikkaamaan mätiä pois.. Huomenna olis tarkotus saada uutta peltiä .. Ne pakkaroput vaihdettua Ja tankki paikoilleen (pakoputket purettu pois tieltä) Kuvia piti otella enempi, mutta kaippa jokainen näitä nähny. viritysten aste vaan vaihtelee tietty.. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tänään sai yhden korikannakkeen korjailtua..
Vielä pitää takalattiaa laikata kun sinne on tehty muutoksia, jotta menee oma tankki omalle paikalle.. Vesiroput vaihtelin.. oli hieman ahdas väli.. Näiden kanssa menikin aikaa ja koneen juottamisessa.. Aloittelin myös vähän tukea tekemään tulle rattiakselille. Nyt pystyi jo vähän liikuttamaan omineen ja tästä taas jatketaan kun keretään. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tänään rupesin katselemaan sähköjä.. lopputuloksena on kaikki johdot pöydällä.. nyt pähkäillään tehdäänkö kokonaan omavalmiste sarja vai hommataanko ehyempi johtosarja tilalle.. ehkä tuo visio syntyy ensi yönä..
Eihän tuohon paljoa tarvihe sähköjä rämplätä tietty.. Valot, vilkut, puhallin , pyyhkijät ja moottorille oikeastaan onkin jo kaikki tarvittavat.. Takasatulat tilasin uudet. Etusista tulee vielä kalut kun tekee kolmesta satulasta kaksi ehyttä tiivisteiden kera.. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Tänään oli vuorossa hysteeri varret asennus joka alkoi ensin olkalaakereiden vaihdolla ja vetarin stefoilla
Sitten kun varret oli saatu paikoilleen alkoi ohjausvarsien teko hdj:n nivelillä Pitman armiin ei tietty toi Hodarin nivel sopinut, täytyy tehdä holkki sinne väliin tai keksiä jotain muuta. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Lehtijousen puslat tuli haettua naapurikunnan motonetistä eli laitellaan niitäkin vähän uusia.
Sähkösarjaksi tilasin tällaisen: https://www.tarvikemotti.com/tuote/r...-14-os-releet/ Lauantaina kerkesin saattamaan loppuun ohjausvarret ja sektori varren.. nyt on kaikissa paikoissa hdj nivelet. Jarrukamat saapui autodocilta. Etusatuloihihin riitti korjaussarjat ja taakse uudet satulat oli ~10e kalliimmat kun pelkkä mäntä.. Ainut tässä oli vaan sellanen harmaita hiuksia tuova, että toisessa satulassa oli liukutapille 12x1.25 kierre ja toisessa 12x1.5 .. Nyt olis siis jarrut ja ohjaus kondiksessa pois lukien rattiakselin tuki rattiputken alapäähän.. Tankin paikoilleen laitto olisi seuraava homma, sitä kerkesin vähän alottamaan Ihanaa kun on 4 peltiä päällekkäin parhamillaan..tuosta on hyvä sujauttaa tankki paikoilleen ja saa takalattian vähän paremmaksi samalla.. Todo listaan päivitystä. -kardaanien keskitykset (ovatten ainakin takana pelkkien pulttienvarassa) -Käsijarru satula paremmin. -sähköt -tankki -Ohjaus "laakeri" - jarruputket /letkut kiinnitys. -taka lattia ja runkoon paikka. -lehtijousen puslien vaihto. -taakse penkit leimalle. Sitten varmaan päästölappua hakemaan ja konttorille varailtava aikaa . Katsotaan kerkiikö tämän vuoden puolella vielä. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Päästötpä on mitattava joka tapauksessa konttorilla koska koneenvaihto, olipa valmis lippu tai ei.
|