Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.09.2022, 21:01
Juha1 Juha1 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.06.22
Sijainti: Kemistä 11km etelään..
Viestit: 30
Perusasetus

Öljynpaineanturi vaihdettu uuteen alkuperäiseen. Vanhassa näytti olevan jokin metalliroska reiässä kun tutkin. Auto seisonut neljä tuntia. Käyntiin ja 6 sekuntia suunnilleen paloi valo kun kylmänä käyntiin. Paineet vielä mittaamatta, ei oikein ole paikkaa löytynyt missä tehdä.. edelleen epäilen, että se alkuperäinen suodatin tyhjentyy ajon jälkeen. Vaan mikä suodatin olisi sellainen, joka varmasti pitää öljyn sisällään.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.10.2022, 14:05
Juha1 Juha1 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.06.22
Sijainti: Kemistä 11km etelään..
Viestit: 30
Perusasetus

sen verran testiä nyt tehty että alkuperäinen tojotan suodatin 90915-30002-8T heitetty kuikkaan ja laitettu mannfiltteri tilalle, WP928/80.

alkuperäinen oli oikeastaan aivan tyhjä vaikka siinäkin pitäisi olla se takaiskuventtiili. mannissakin pitäisi olla mutta ei ainakaan vielä viikossa ole tullut mittatikun ylämerkin yli öljy, että kaipa se sitten on suodattimen sisällä pysynyt.

aiemmin öljynpainevalo pailoi 5-18 sekuntia, lämpimänä sammui heti. nyt mannilla ollut valo päällä 5-9 sekuntia. hieman parempi siis toistaiseksi ainakin. kuumana ja vasta käytettynä sammuu valo edelleen heti.

eli siellä on nyt jokin kanava ilmeisesti tyhjenee, jos suodattimessa pysyy öljy? en jaksaisi millää uskoa, että öljypumppu menisi alla 400 ajettuna..

alkuperäistä suodatinta en kyllä enää aio hankkia.

niin mobilin 5-30 esp olen siihen sisään työntänyt, sitä aiemminkin ovat laittaneet ja tojollakin sitä siihen suositeltiin, ettei nyt kovin paksuakaan tuo öljy sinänsä olis..

Viimeksi muokannut Juha1 : 14.10.2022 14:50
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.10.2022, 07:30
Juha1 Juha1 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.06.22
Sijainti: Kemistä 11km etelään..
Viestit: 30
Perusasetus

Eipä se öljy pysy mannin suodattimessakaan. Täydellä öljymäärällä sentin yli tikun maksimin kun yön valunut.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.10.2022, 21:19
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Vaikuttaa, että öljypuolella joku vika


Mittaa ne paineet, vaikka T-haara siihen uusittuun äljynpaineanturiin; paikallisesta hydrauliikkaliikkeestä saat T-haaran, pari metriä letkua ja nestevaimennetun mittarin muutamalla kympillä.
(Tarkista sopiiko sinne anturin paikkaan t-haara, ja jos tilaa on, niin vanha anturi malliiksi kierteen takia)
Minkä ikäinen auto on, ja paljonko ajettu?(löytyy aikaisemmasta viestistä, en jaksa hakea) Oliko tässä autossa aikaisemmin jotain muuta häikkää?
Onko tehty mitään omia virityksiä, esim. vaihdettu suodattimen jalka tms.
Noin uusista? ei kokemusta, mutta vois olla että esim. ylipaine venttiili vuotaa/on jäänyt auki. (eihän tässä ole säätyvätilavuuksinen pumppu?)
Voihan se olla, että öljypumppukin on vaurioitunut jonkun epäpuhtauden takia?
Muistaakseni siellä (pumpun ja suodattimen välissä) ei ole mitään takaiskua (siis ainakaan vanhemmissa) ja kun on kampiakselin päässä(siis ainakin 2L-moottorissa) niin jos vuotaa pumpun tyhjäksi, niin lähtee huonosti nostamaan, vaikka imukorkeus ei ole kuin muutama sentti.
Ja Vanhoissa 2L yms. on vapaastihengittävissäkin mäntien öljyjäähdytys, ja kun öljysuihkun kiinnityspultin sisältä katkeaa jousi, niin öljynpaineet tippuu, varsinkin pienillä kierroksilla ja kuumilla öljyillä. Muistaakseni samaa venttiiliä on käytetty D4D-moottoreissakin????
ja öljyt valuu nopeammin sammuksissaolessa, ainakin öljynpaineen merkkivalo palaa pitempään.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.10.2022, 14:52
Mogi Mogi ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 02.10.22
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 1
Perusasetus

Tässäkö syys huoltoa suorittelee niin pari kyssäriä tuli mieleen. Syyläri on laitettu taakse niin onko sillä väliä miten päin se on, nyt siis samoin päin kuin autossa normaalisti pitkittäin mutta mietin että voisiko kääntää pystykkäin vaimeneekä kierto vituiksi syylärissä ja tietenkin pitää olla syyläri missä on ristiin lähdöt että toinen pysyy alhaalla ja toinen ylhäällä.
Ja toisena kysymyksenä nuita yleis mallin ilmansuodatinkoteloita onko semmosista kokemuksia/mistä olette hankkinut
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.10.2022, 23:08
Juppis Juppis ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 24.10.22
Sijainti: Joensuu
Viestit: 1
Perusasetus

Tunkkailusta


Talvirenkaiden vaihto lähenee ja ensimmäinen hilux talossa, tunkkauspaikat löytyykin ohjekirjasta, mutta mitenkäs jos haluaa vaikkapa tuon etupään nostaa niin että saa molemmat tassut kerralla ilmaan, onko tähän mitään oikeata kohtaa mistä hallitunkilla kärsii nostaa?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.10.2022, 17:16
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.771
Perusasetus

Etupalkista, eli etuakseli linjassa olevasta palkista johon tukivarret kiinnittyvät. Jos jäykkäakselinen niin sitten itse akselista.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.01.2023, 02:28
Juha1 Juha1 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.06.22
Sijainti: Kemistä 11km etelään..
Viestit: 30
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Mittaa ne paineet, vaikka T-haara siihen uusittuun äljynpaineanturiin; paikallisesta hydrauliikkaliikkeestä saat T-haaran, pari metriä letkua ja nestevaimennetun mittarin muutamalla kympillä.
(Tarkista sopiiko sinne anturin paikkaan t-haara, ja jos tilaa on, niin vanha anturi malliiksi kierteen takia)
Minkä ikäinen auto on, ja paljonko ajettu?(löytyy aikaisemmasta viestistä, en jaksa hakea) Oliko tässä autossa aikaisemmin jotain muuta häikkää?
Onko tehty mitään omia virityksiä, esim. vaihdettu suodattimen jalka tms.
Noin uusista? ei kokemusta, mutta vois olla että esim. ylipaine venttiili vuotaa/on jäänyt auki. (eihän tässä ole säätyvätilavuuksinen pumppu?)
Voihan se olla, että öljypumppukin on vaurioitunut jonkun epäpuhtauden takia?
Muistaakseni siellä (pumpun ja suodattimen välissä) ei ole mitään takaiskua (siis ainakaan vanhemmissa) ja kun on kampiakselin päässä(siis ainakin 2L-moottorissa) niin jos vuotaa pumpun tyhjäksi, niin lähtee huonosti nostamaan, vaikka imukorkeus ei ole kuin muutama sentti.
Ja Vanhoissa 2L yms. on vapaastihengittävissäkin mäntien öljyjäähdytys, ja kun öljysuihkun kiinnityspultin sisältä katkeaa jousi, niin öljynpaineet tippuu, varsinkin pienillä kierroksilla ja kuumilla öljyillä. Muistaakseni samaa venttiiliä on käytetty D4D-moottoreissakin????
ja öljyt valuu nopeammin sammuksissaolessa, ainakin öljynpaineen merkkivalo palaa pitempään.
vasta nyt ehtii vastaamaan, pahoittelut.

1998 se on, ajettu 380. en jaksa uskoa että kone nyt muuten olisi lopun edessä vielä. yksi tojotamies kyllä kovaan ääneen sanoi, että kuolema sille on tulossa...

ei pitäis olla mitään ylimääräisiä virityksiä eikä asennuksia.

ylipaineventtiili ja sille uusi jousi hankittuna valmiiksi, onkohan kuinka pirullinen homma vaihtaa? sen mitä tutkinut niin suodatin ainakin irti edestä ja turbokin haittana siinä, alhaaltakin ahdas paikka. kokonaista 18e maksoi osat.

no leimaa ei saanut ilman työstöä, nyt takana uudet jarrut ja on aika ikävä homma vaihtaa se käsijarrun vaijeri eteen kun menee poikki. ei ainakaan sitä laatikon päällä olevaa vaijerin kiinnitysruuvia saatu paikoilleen kun paikallisella ihmeteltiin että miten perhana tuo on kiinni laitettu. eli tehtaalla varmaan ennen moottorin asennusta, kun ei se muuten onnistu alhaalta ku loota edessä ja päältä ei käsi mahu millään.. runkoakin piti perhana hitsata hieman. perinteinen kohta taka-akselin edestä. nyt on isommat reiät pohjassa että vesi tulee paremmin ulos. sivuillekin tehtiin reiät niin sieltäkin paremmin lika tulee pihalle.

paineita ei vielä ole päästy mittaamaan, jossain vaiheessa sekin ottaa työn alle. jos se öljysuihkun jousi olisi kyseessä, niin sitte taitaa mennä jo niin monimutkaiseksi että varmaa saa sitte olla tyyppivikana..
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.08.2023, 20:01
Juha1 Juha1 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.06.22
Sijainti: Kemistä 11km etelään..
Viestit: 30
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Ja Vanhoissa 2L yms. on vapaastihengittävissäkin mäntien öljyjäähdytys, ja kun öljysuihkun kiinnityspultin sisältä katkeaa jousi, niin öljynpaineet tippuu, varsinkin pienillä kierroksilla ja kuumilla öljyillä. Muistaakseni samaa venttiiliä on käytetty D4D-moottoreissakin????
ja öljyt valuu nopeammin sammuksissaolessa, ainakin öljynpaineen merkkivalo palaa pitempään.
löytyisikö tuolle osanumeroa jostain? löytyi yksi vanha keskustelu, jossa oli numero, mutten ole varma onko sama osa kun ebayta tutkailin.. japanpartsilta en ole tuota venttiiliä suoraan löytänyt taikka sitte ei ole osunut silmään vaikka siellä olisi..

E: taisipa vihdoin löytyä. 15605-54010 ja se ruutta pohjassa on 15708-54060. ruutta tuskin on miksikään mennyt.. ei nuo venttiilitkään kovin kalliita tunnut olevan.

Viimeksi muokannut Juha1 : 18.08.2023 19:27
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 29.08.2023, 18:40
VW Taro:n Avatar
VW Taro VW Taro ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 29.09.09
Sijainti: Sastamala "Äetsä"
Viestit: 782
Perusasetus

Mistä Hilux ln110 lämmityslaitteen vastus ja lämmityslaitteen moottori.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 30.08.2023, 20:25
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VW Taro Näytä viesti
Mistä Hilux ln110 lämmityslaitteen vastus ja lämmityslaitteen moottori.
Mulla pitäis olla uus tarvikemoottori ... saat jos haet raumalta
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 12:38 (GMT +2).