Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.06.2022, 22:47
knucklebone:n Avatar
knucklebone knucklebone ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.07
Sijainti: Hellsinki
Viestit: 475
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Joo toi olis oikea ketju mutta ei saatavilla, oon siis kysynyt tuolta jo. Tuolta mä kysyin sitä keskitasauspyörästöäkin muttei saanut, luulis poistavan sivuilta tuotteet joita ei ole eikä enää tule.
Okei, no voi perskeles, toivottavasti jostain vielä löytyy!
Ja joo, varsinkin pienemmillä firmoilla tuppaa usein jäämään noita tuotteita roikkumaan.
Ymmärtäähän sen joo, jos ei ole aikaa/jaksamista/osaamista päivitellä sivuja, mutta teettää usein turhaa hommaa sekä asiakkaalle että yritykselle.

__________________
[ ][ ]=TOYOTA=[ ][ ]
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.07.2022, 12:33
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.521
Perusasetus

Nyt on alkanut ajatus kirkastumaan tämän projektin osalta.

Jakolaatikon vaihto NP203 -> NP208 malliseen. Pari aihiota olis kiikarissa ihan sopuhintaan.

Koitan perustella ittelleni tämän urakan paremmilla välityksillä!
Eli NP208ssa olisi noin 30% tiuhempi alennusvaihde, eli vastaa samaa kuin kuin nykyiset 4.56 välit vaihtuis 5.88 väleihin. Paitsi että maantievälitykset pysyy samana, mitkä onkin aika passelit nyt.

lyhyt ykkönen on nyt 23:1, uudella lootalla olis 30:1.
Nopeudet suunnilleen:
NP203 ja lyhyt ykkönen 50, kakkonen 80
NP208 ja lyhyt ykkönen 40, kakkonen 60

Eli pitäis ryömiä paremmin ja kakkosella jaksaa paremmin kuraspoorissa tulittaa.

Lisäboonuksena tietty takavetosuditukset ois mahdollisia! Nyt siis voidaan ruveta haalimaan osia ja kruisaillaan elokuu hillitysti kadulla kesämoodissa jos on kelejä, syys sateiden alkaessa voi ruveta sitten pajottamaan ja jos talvella pääsis jo ajelee taas maaston puolelle? saapa nähä.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.07.2022, 14:13
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.521
Perusasetus

Nyt olis jo 208 saatu tallille asti. Oliskohan jollakin myydä adapteria th350/th700 ja np 208 väliin? semmonen puuttuu vielä.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.08.2022, 08:27
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.521
Perusasetus

Näyttää siltä että tähän tehdään ite toi laatikkoadapteri.





tossa nykyisessä th350 + np203 yhdistelmässä on automaatissa tosi lyhyt ulostuloakseli, jos haluais käyttää np208 vakio adapteria lootien välissä niin pitäis vaihtaa automaatin ulostuloakseli pidempään. Luulin että niitä on vain takaveto ja nelivetoversiot, mutta nelivetojakin on kaksi versiota.


Mutta kelit on ollu nyt niin hyvät että autolla on vaan kurvailtu, kadullahan tuo jakiskin toimii vielä ihan ok.

__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.08.2022, 13:02
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.521
Perusasetus

15mm alumiinista adapteri/kellostuslevy jota käytetään NP203 orkkis adapterin kanssa. Peltikauluksen on tarkoitus toimia ohjurina kun merkataan pultinreikiä.




Käytin lootan palasina enkä löytänyt varsinaisesti mitään kunnostettavaa tai rikkinäistä, eli kasaan vaan. Ketju vaikutti ainakin tosi hyväkuntoiselta ja venymättömältä. Ulostuloakseliin tein M10 jengat pitämään laippaa paikallaan, liuku tulee kardaaniin.


Jospa sitä pikkuhiljaa jaksais ryhtyä laatikonvaihtoon.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.09.2022, 12:32
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.521
Perusasetus

Vihdoin kerkesi tallille hieman puuhailemaan ja kaivamaan vanhan jakiksen irti. Käsittämätön möykky se on kyllä kooltaan ja painoltaan "uuteen" verrattuna.

Mutta silti uusi ei meinaa mahtua paikalleen, jakis ottaa lattiaan kiinni ellei etukardaanin lähtö roiku ihan hulluna. Etuvedon ketjukotelo on jotenkin korkea profiililtaan vs 203 vastaava kohta. No niinhän ne roikkuukin ihan hulluna vakio asennuksissa nuo 208 lootat.

Lähdin kuitenkin siitä että sen lootan sais vakion lootapalkin yläpuolelle, sit vois käyttää aikaisempaa pohjapanssaria. Jakiksen kellotusta ei kovin ylös voi tehdä pakosarjan takia ja toisaalta tämä mun adapterihässäkkä kun on aika korkea, eli vaikka lootan kellottais mihin, niin toi alkuperäinen kiinnikejalka tulee kiinni vaihteistopalkkiin ja määrää koko paketin korkeuden. Eli ei hyötyä kellottaa lootaa enempiä jos palkki roikkuu kuitenkin.

th350 -> NP203 adapteri ja kiinnitysjalka on tällänen valurautaköntsä.




Tota ei hirveästi pysty modailee, ellei sitten pyöräytä palikkaa 180 astetta ja tee kiinnityksen yläpuolelta "roikkuvana"..!

no seuraavaksi loota paikalleen ja hahmottelemaan mikä olisi lootan asento ylimmillään etukardaanin ja pakosarjan puolesta, kun toi lattia ei oo enää edessä.



__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.09.2022, 20:26
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.521
Perusasetus

Lootaa paikalleen että pääsee hahmottelemaan asentoa. Tässä loota on melko alhaalla.
Näyttää jäävän muuten vaihekeppi aika pirun eteen, mutta eiköhän siihen saa tehtyä jonkun hurjan mutkakepakon alumiinista että yltää paremmin.


Tästä näkee että lootien kiinnitys tavallaan määrää miten alas pohjapanssari tulee, ei taida tulla tasaista pohjaa vaikka aluksi siitä haaveilinkin.




Tästä näkee että koko pakettia ei paljoa saa ylöspäin, ellei avaa kardaanitunnelia enempi ja nosta koko pakettia perästäpäin ylöspäin.
Tässä olisi se hyöty, että pakosarja ja etukardaanin lähtö liikkuisi samaa tahtia, eli siinä ei tulisi ahtautta niinkuin nyt näyttäisi tulevan.


Pitänee siis kasata etukardaani paikalleen ja katsoa mikä on sen puolesta maksimi kellotus ja sitten ehkä nostaa koko pakettia perästä.
Tai sitten kasata se nykyisellä korkeudella, käyttää vanhaa panssaria ja unohtaa koko maavaran kasvatus. Eihän se varsinaisesti ole ollut mikään ongelma.
Kyllähän se panssari on naarmuilla ja joskus kolisee kiviin, muttei se ajoa oo haitannut ja varsin harvoin on jäänyt pohjasta kiinni.
Taisin vaan innostua parantelemaan ns samalla vaivalla!
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
blazer 6.2d Tekniikka & Jutustelu 6 27.08.2007 20:24
M/V: Blazer k5 K5 O/M/V Ajoneuvot 1 16.06.2007 20:32
O: BLAZER O/M/V Muut 3 23.01.2005 14:19
M:Blazer 6,2D ari O/M/V Muut 0 16.02.2004 19:26
m blazer k5 O/M/V Muut 0 11.02.2003 16:37


Sivu luotu: 20:06 (GMT +2).