![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Itse ajelin joitakin vuosia ylipitkällä liikevaralla, eikä Jeepistä tietääkseni muuta hajonnut tuosta syystä kuin ehkä nievelet kului nopeammin. Rajoittaminen on kuitenkin niin helppo tehdä että ei kannata ottaa ylimääräistä riskiä rikkoontumisesta. Minä otin pätkän nylon-tankoa ja porasin siihen reijän joka on tiukka männän varren päälle. Asensin sylinterin niin, että maksimipituudella liikevara on hyvä, ja mitoitin nylon-stopparin niin että se rajoittaa minimimitan sopivaksi. Edit: Paitsi että sinun sylkyssä on hitsattut nivelet? Noissa jenkkimalleissa on kierteillä kumpikin pää, joten stoppariholkki on helppo laittaa männänvarren päälle.
Viimeksi muokannut offroadjouni : 31.01.2022 08:22 |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
__________________
T: Harri |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Sisäinen holkki ehkä parempi, mut varmuudella työläämpi!
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
samalla saan tyydytettyä pohjatonta uteliaisuutta. Täytynee kattoo kumminpäin toteutan
__________________
T: Harri |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Itse leikkasin sylinteriputken pään irti ja sen jälkeen leikkasin sylinteriputken sen verran mitä halusin liikettä lyhentää, samalla lyhensin myös sylinterinvarren. Nopee oli noinkin muutos tehdä ja ei ees vaikea.
__________________
Hilux on luksus ja perse eellä puuhun, vaikka sitten projekteissa
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Tuo ois varmaan se paras tapa, mutta kuullostaa työläältä. Puran nyt ensin ton sylkän, ja katotaan sitten kuinka ratkaistaan.
__________________
T: Harri |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
__________________
T: Harri |
|
#9
|
|||
|
|||
Sovitus
Ensimmäinen sovitus. Tuolla murikan pohjassa on pari reikää joihin ajattelin suon sylkän toisen pään ankkuroida, meinasin tuossa kuvassa näkyvään lätkään hitsata holkin ja siitä läpipultilla murikkaan kiinni, tässä se etu että tuon lätkän voi kiinnittää myös toissellakin ruuvilla jolloin se tukisi tuota kiinnitystä. Toinen vaihtoehto olisi sorvata ruuvi jossa olisi 20 mm paksu kierteetön osa sylkyn kiinnitykselle ja tämän jatkona kierteytetty jatko jolla sen voisi kiinnittää murikkaan, mutta kestääkö m12 itsekseen
Toisen pään kiinnitin alkuperäisen ohjausiskunvaimentimen kiinnikkeeseen, tässäkin mietityttää kestävätkö noi 8 mm paksut lenkit. Mielipiteitä otan mielelläni vastaan
__________________
T: Harri |
|
#10
|
||||
|
||||
|
No itse ainakin laittaisin vahvemmat pultit 12.9 esim. ja 88:it unohtaisin.
Mitään enempi tietämättä mutta tässähän kysyttiinkin mielipidettä
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Ei mielellään sylinterin päähän "toispuoleista kiinnitystä, nitkuttelee pultin sököks. Eli tuplakorvakkeet oltava siellä akselin päässäkin. Mulla on muistaakseni 20mm pultit sylkyn päissä, sopivan mittaset pultit että on kierteetön osuus korvakkeita ja sylkyn laakeria vasten. Ei oo väljistynyt kevyessä ajossa.
Toi raidetankokiinnitys voi ruveta lipsumaan, mutta se ei tavallaan ole vaarallista. Siinähän vaan keskikohta katoaa ja ehkä se tehostaa sit "seinää päin" toisessa laidassa, mut eiköhän se vaan lipsu siinä vaiheessa uudestaan.. ![]() Joku tollanen kiinnitys voi pitää paremmin, mutta laittasin tohonkin kaksi korvaketta ja sylkky siihen väliin. https://www.amazon.com/PSC-Steering-.../dp/B01BQHQGNU Ja koita saada sylkky niin samansuuntaiseksi kuin mahdollista tuon raidetangon kanssa, ettei se yritä pyörittää tankoa kun käännät eestaas. .
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
|
#12
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
__________________
T: Harri |
|
#13
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
__________________
T: Harri |
|
#14
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Lainaus:
Sitten vielä pari juttua liittyen tuohon raidetangon panssariin. Sitä voisi hyödyntää tukevoittamaan tuota rakennetta. Mahtuisiko joku ylimääräinen kiinnitysrauta sieltä sylinterin korvakkeeseen? Minulla on saman tapainen kaukalo akselin etupuolella ja lumen ja jää pakkautuminen sylinterin alle on ihan oikea ongelma. Olen itse vääntänyt kahdesta sylinteristä varren mutkalle sen vuoksi että jäätä on pikkuhiljaa kasautunut panssarin ja sylinterin väliin. Eli kannattaa olla rengasrauta tms jolla käy välillä kopsuttelemassa jäitä pois lumioffin aikana/jälkeen. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Ostetaan Trialiin aihio tai valmis auto | Jeeep | O/M/V Ajoneuvot | 18 | 06.02.2012 13:31 |
| Myydään / Vaihdetaan valmis safarireki tai katumaasturi | Valko-bandiitti | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 07.04.2011 13:12 |
| Myydään valmis suunnistus läppäri | junnu78 | O/M/V Muut | 4 | 27.12.2010 19:12 |
| 0.VALMIS OFFIAUTO | methäman | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 16.07.2007 15:00 |
| OMEna VALMIS!! | Nalle | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 27.03.2004 13:27 |