Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jli
Tuota suunniteltiin vuonna 1914. Silloin todettiin, että se olisi mahdollista vain suurimmissa kaupungeissa, koska muutoin akkujen määrä suhteessa autojen määrään kasvaisi kohtuuttoman suureksi.
Käytännössä Suomessa kolmea miljoonaa autoa varten pitäisi olla esim 6-7 miljoonaa akustoa, jotta "tankkauspisteissä" olisi aina ladattu akku valmiina kun sinne menisi. Koska akkujen valmistus tuottaa huomattavia päästöjä, tämä vesittäisi viimeisetkin hyödynrippeet, mitä päästöjen puolella sähköautoilla on saavutettavissa (tai olisi saavutettavissa, mikäli niihin siirtyminen olisi ilmaista eikä sen eteen tarvitsisi muutamaa vuotta tykittää turbo kuumana töissä).
|
Akku on aika kallis osa. Esim. 1000 watin sähköpyörässä toisen akun kaipaisi välillä, mutta ei niin usein, että olisi halukas ostamaan.
Jos akku kävisi kaikkiin autoihin, tuo voisi onnistua. Voi kuitenkin olla muita kulkuneuvoja kuten traktoreita, joissa tuo voisi toimia tyyliin akku on samalla lisäpaino, josta on hyötyä.