![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Tosin tuo lämpötilan mittaus on tuolla konehuoneessa olevassa intercoolerissa? Siihen astihan vesi liikkuu vain painovoimaisesti?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Jep. Anturi on konehuoneen coolerissa. Pumppu käynnistyy, kun cooleri saavuttaa 17 asteen lämpötilan. Kesällä pumppu on siis käytännössä aina päällä.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Voi motivaation tappaja.
Harmittaa kuin hampaatonta oravaa kun kävyt jäätyi. Eli rupesin asentamaan kardaaneita. Ei pitäisi olla mitään yllätyksiä. Mutta. Nostin kardaanit pystyyn seinänviereen viime syksynä. Ovat siinä olleet kaikessa rauhassa. Nähtävästi säilytysasennosta johtuen liuku on painunut sisään ja ruostunut tms pohjaan. Liuku ei tule ulos sitten millään. Voi vidu. Sama juttu molemmissa kardaaneissa. Pitännee rakentaa joku ulosvedin. Yhden kuormaliinan vedin jo poikki. Tietääkö joku kertoa jonkun kikkakolmosen, jolla pohjaan juuttuneen kardaanin liu-un saa liikkeelle? |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Onhan kardaanissa rasvanippa liukua varten? Siitä prässillä rasvaa, irrottaisiko..?
Jos ei ole, niin taitaa mennä joko kemialliseksi suostutteluksi, tai väkivallaksi... Joskus tosiaan osaa kyllä yllättää miten äkkiä ja miten kovaan osaa metalli toiseen tarttua vain veden avulla... |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Ei se ollut kuin uskon puutetta. Rakensin ison ulosvetimen. Sopiva esijännitys ja sitten kuparivasaralla naputella kylkeen. Toinen irtosi hitaasti, toinen paukahtamalla. Liu-ut kärsi rasvan puutteesta. Ei varsinaisesti ruosteessa, mutta kuivannutta vasua tms mustaa mönjää…
Liu-un päässä on rasvanippa, mutta siinä on 5cm tilaa ennen liukua. Rasva oli väärässä paikassa. Pitää ruveta kerran kesässä käyttään kardaanit irti niin, että saa liukuihin rasvaa. Ja itselle muistiin. Liu-un saa ulos painamalla vain riittävästä rasvaa prässillä sisään… |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jakolaatikon nostamisen takia kardaanit jäi vähän lyhyeksi. Aluksi mietin speisereitä mutta päädyin jatkamaan kardaneja. 70/60mm sylinteriputki oli kooltaan riittävän sopivaa. Sisämitan pitää olla 62mm päästä noin 20mm matkalta, että menee sopivasti kauluksen päälle. Samalla kun on sorvissa niin ulkohalkaisijasta voi ottaa vähän pois. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Muuten on tehty näkymätöntä sähköjen virittelyä. Sähköjen tekeminen on kyllä yksi tympeimmistä vaiheista. Mitään näkyvää ei saa aikaiseksi. Aikaa vain palaa tolkuttomasti.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Toyota Crawler (ToyWagen) | kippo86 | Maasturiprojektit | 497 | 25.12.2015 21:20 |
Myydään Toyota HJ61 taka ja HDJ etu murikat+muuta toyota akseli ryönää... | Maajussi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 6 | 23.04.2013 08:57 |
Myydään Toyota corona MKII,Toyota FJ,Toyota crown virranjakaja | Castrol | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 23.01.2013 21:48 |
Myydään / Vaihdetaan muutama ylimääräinen auto kaupan. toyota,toyota,renault ja taas toyota | Jumppis | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 29.06.2011 13:17 |
Myydään / Vaihdetaan Toyota Landcruiser HJ61 -88 (vaihto mahdollista Toyota 4Runneriin) | Jooseppi | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 11.03.2009 21:07 |