Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 08.07.2021, 08:00
Sumsar Sumsar ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.16
Sijainti: Kempele, Suomi
Viestit: 727
Perusasetus

Sen verran usein on ollut lämpöongelmia jäähdyttäjän tukkeutumisen takia, että olin jo päättänyt siirtää jäähdyttäjät taakse ennen kuin aloitin tekniikan vaihdon. Jäähdyttimien paikaksi tuli kuskin puolen takaikkuna. Siinä ne haittaavat näkyvyyttä vähiten. Katolle olisi voinut myös laittaa, mutta tallissa sen verran matalat ovet, että tämä ei ollut mahdollista. Sivuikkunassa jäähdyttimet sai myös hyvin suojattua oksilta yms.
Tälle se näyttää ulkoapäin. Suojauksen toteutin 1,2mm karkaistulla pellillä. Vähempikin olisi riittänyt.

Tuon karkaistun pellin rei-ittäminen oli tympeä homma rasiaporalla. Olisipa ollut edes plasma tai laser. Tuli siitä kuitenkin siisti. Käsiplasmalla olisi ollut aika karkean näköinen. Nyt tyytyväinen, mutta silloin harmitti

Ilman suojapeltiä näyttää suunnilleen tälle. Eli ensin on 8” spallin flekti. Tätä ohjataan ilma-vesicoolerin veden lämpötilalla. Eli jos ahtoilman coolerin lämpö nousee yli 35 asteen niin flekti lähtee päälle. Flektille tulee myös pakko-ohjaus. Tämä toimii varaflektinä moottorin jäähdytykselle. Flektin alla ilma-vesi coolerin kenno. Vettä kierrättää mersun taukolämpöpumppu (boschin kiertovesipumppu). Vesipumpulle tulee ohjaus 17 asteen anturin kautta. Eli pumppu käynnistyy kun coolerissa veden lämpö saavuttaa 17 astetta.

Moottorin jäähdytyksestä vastaa Transporter T4 jäähdytin. Suunnilleen sopivan kokoinen ja ovat halpoja. Auton sisälle tuli suurehko kotelo jolla kuuma ilma ohjataan katon läpi ulos. Katolle tulee skuuppi. Moottoria jäähdyttää 12” spallin flekti. Kuutioita tälle flektille luvattiin paljon. Iso flekti=iso ääni niin tuohon halusin jotain pehmeyttä. Eli flektin on/off ohjaus olisi ollut aika karkea. Nyt alavesiletkussa on 35 asteen anturi, josta virta menee säätimen kautta flektille. Flekti käynnistyy kun vesi saavuttaa 35 astetta. Säätimellä (40A) voidaan säätää sopiva, hiljainen, peruspuhallus. Alavesiletkussa on toinen, 65 astetta, anturi, jolla flekti ohjataan täydelle teholle. Toiveessa olisi, että hiljainen peruspuhallus riittäisi pitämään lämmön pääosin kurissa. Täyttä puhallusta tarvisi vain sitten kovemmalla hapetuksella.

Paisuntasäiliöt on VW:n tuotantoa (=halpoja). Koska ne jäävät kotelon sisään piiloon laitoin pintavahdilliset mallit. Kojelautaan syttyy merkkivalo jos pinta laskee liikaa. Kotelon lämpöeristin 13mm armaflexillä. Jäähdytinlinjat vedin 35mm kupariputkella.

Viimeksi muokannut Sumsar : 08.07.2021 08:30
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Toyota Crawler (ToyWagen) kippo86 Maasturiprojektit 497 25.12.2015 21:20
Myydään Toyota HJ61 taka ja HDJ etu murikat+muuta toyota akseli ryönää... Maajussi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 23.04.2013 08:57
Myydään Toyota corona MKII,Toyota FJ,Toyota crown virranjakaja Castrol O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 23.01.2013 21:48
Myydään / Vaihdetaan muutama ylimääräinen auto kaupan. toyota,toyota,renault ja taas toyota Jumppis O/M/V Ajoneuvot 1 29.06.2011 13:17
Myydään / Vaihdetaan Toyota Landcruiser HJ61 -88 (vaihto mahdollista Toyota 4Runneriin) Jooseppi O/M/V Ajoneuvot 0 11.03.2009 21:07


Sivu luotu: 17:18 (GMT +2).