![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() nämä on ainakin monelaisissa vermeissä toimiviksi todettu, ainoa rajoite ti-hemmoilla on hinta joka kirpaisee. mutta saa kerralla luotettavan ja oikeasti toimivan jäähdytysjärjestelmän näiltä osin, tietenkin perusedellytykset eli ehjä ja riittävän kokoinen jäähdytin täytyy olla.... https://www.race.fi/fi/product/45246...ig-ewaterpumps, intterpentistä löytyy lisää vauhtikauppoja jotka myy.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
En usko, että vesipumppu on tässä combossa se ongelma. Syyläreitä on laitettu katolle ja takaikkunoihin kauan ja yleensä aina vakio vesipumppu on riittänyt. Drifterit on erikseen, joissa ajetaan pitkiä aikoja suurella lämpökuormalla. Minulla on 35mm vesilinjat ja loivat mutkat, joten virtausvastuksenkaan ei pitäisi olla kohtuuton. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Termostaatti pitää olla poistettu ja sen tilalle kuristin ettei virtaa vesi liian nopeasti. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Edistystä.
Sain pumpattua jäähdytysnesteet kotteroon. 12 litraa tuli järjestelmälle tilavuutta. Yllättäen järjestelmästä löytyi kaksi vuotoa. Yksi päälinjan ja yksi turbon jäähdytyslinjan klemmareista oli huonoja. Kyllä kannattaa käyttää "hyviä käytettyjä" klemmareita, kun uudet maksaa kuitenkin melkein euron kappale. Näistä selvisi klemmarin vaihdolla. Sitten kauhealla kiimalla pakolliset tilapäiset sähköt että pääsee starttaamaan. Tilapäisen starttinapin sijoitus niin, että yltää tukkimaan imuilman turbolta, jos kone päättää rynnätä. Polttoainelinjojen ilmaus onnistui hyvin alipainepumpulla imemällä syöttöpumpun paluulinjasta. Sitten suutinputket löysälle ja startilla pyörittämällä loput ilmat ulos. Samalla tarkistettiin, että koneeseen tuli öljynpainetta. Suutinputket kiinni, kaikki raajat ristiin ja sormi starttinapille. Tyhjäkäyntiruuvia pyöritin summassa 1,5 kierrosta pienemmälle kompensoimaan lisättyä syöttöä. Muutaman yskähdyksen jälkeen kone lähti käymään oikein hyvin. Ei draamaa tässä. Tyhjäkäyni oli korkealla, ehkä 1500rpm, mutta ei haitannut tässä vaiheessa. Kone kävi vähän aikaa ja sammui polttoaineen puutteeseen. Ilmeni, että KIAn pumppu ei jaksa imeä polttoainetta tankista asti suodattimen läpi. Tarvitsee erillisen siirtopumpun. Tämä oli jo vähän tiedossa, niin ei tullut yllätyksenä. Samalla tarkistin moottorin ja laatikon öljyn määrän. Molemmissa öljyn pinta oli laskenut nyt kun oli kiertänyt suodattimiin ja jäähdyttimiin. Öljyjen lisäys ja tilapäinen siirtopumppu polttoainelinjaan ja uutta yritystä. Kone hörähti nöyrästi käyntiin. Yllättävän hyvin lähtee käymään ilman hehkuja. Käyttelin moottorin lämpimäksi vaihtelevalla korkealla tyhjäkäynnillä (1500-2500rpm). Sai jonkinlaisen sisäänajon laakereihin. Samalla yleistä havainnointia. Jäähdytysneste kiertää, ei ylimääräistä kolinaa, kone käy siististi ja tasaisesti, ei nestevuotoja yms... Kyllä nyt hymyilyttää. Eiköhän nyt jaksa niputtaa loput kun on saanut maistiaisen. Suurimmat to-do jutut: -Moottorin, apulaitteiden ja flektien sähköt -Ilmavesi coolerin linjat moottoritilassa ja kiertovesipumppu sekä sähköt -Vesilinjojen kotelointi auton sisällä. -Kardaanien sovitus (jakolaatikkoa nostettu) (-polttoainetankkiin kolo, jos kardaani ei mahdu olemaan) -Loput miljoona pikkujuttua. Viimeksi muokannut Sumsar : 06.08.2021 07:55 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Whatsupilla välitetty video, niin resoluutio on huono, mutta kyllä siitä ajatus selviää.
Viimeksi muokannut Sumsar : 06.08.2021 08:46 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
ToyWagen special tool #54309
Suutinputket momenttiin. Netistä löytyi laskuri, jolla sai laskettua jatkovarren aiheuttaman muutoksen momenttiin. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Aina roiskuu kun rapataan.
Eilen rappasin autoa hullun kiilto silmissä. Ihan vähän polttelee saada auto kasaan. Tosin nyt taisi olla liikaa kiimaa ilmassa. Myöhemmin illalla totesin, että nyt ei mennyt niinkuin strömsössä. Päivällä tein ilma-vesi coolerin linjat valmiiksi. Ei siinä mitään, mutta jälkeenpäin hoksasin, että pumppu unohtui. Eli vesilinjat on valmiina ja paikalla, mutta pumppu on hyllyssä. Noh, eihöhän sen saa johonkin väliin saa puukotettua. Kovin on pomppivaa tekeminen tällä hetkellä. Kun jonkin kohdan toteutus ei ole selvänä mielikuvituksessa niin on suuri kiusaus siirtyä seuraavaan. Paljon on siin keskeneräisiä yksityiskohtia, jotka odottaa valaistumista. Toisinaan valaistuminen tapahtuu, toisinaan ei. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Laitappa linkki. Mä en oo törmänny muuta ku sellasiin laskureihin jotka laskee jatkon suorana, kulman huomioivan vois laittaa talteen.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Tämä ei kyllä taida toimia. Momentti avaimen saa "naksautettua" vaikkei mutteri kiristyisi lainkaan.
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Toimii tuo. Toki pitää vääntää oikeaoppisesti ja tuo avaimen ja jatkon kulma pitää olla laskuissa mukana.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Toyota Crawler (ToyWagen) | kippo86 | Maasturiprojektit | 497 | 25.12.2015 21:20 |
Myydään Toyota HJ61 taka ja HDJ etu murikat+muuta toyota akseli ryönää... | Maajussi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 6 | 23.04.2013 08:57 |
Myydään Toyota corona MKII,Toyota FJ,Toyota crown virranjakaja | Castrol | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 23.01.2013 21:48 |
Myydään / Vaihdetaan muutama ylimääräinen auto kaupan. toyota,toyota,renault ja taas toyota | Jumppis | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 29.06.2011 13:17 |
Myydään / Vaihdetaan Toyota Landcruiser HJ61 -88 (vaihto mahdollista Toyota 4Runneriin) | Jooseppi | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 11.03.2009 21:07 |