![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
https://www.race.fi/fi/product/45000a/obp-biasvalve Lisäksi mukana oli tulostettuna nivaska trafin säädöksiä: https://www.finlex.fi/fi/viranomaise...i/454001/46612 Tosta näytin erityisesti tämän kohdan: 3.12 Jarrut Ajoneuvon nestetoimiset jarrut saa vaihtaa, jos: 1) jarrut ovat alkuperäisiä tehokkaammat ja peräisin ajoneuvosta tai tarkoitettu ajoneuvoon, jonka akselimassa tai valmistajan sallima akselimassa ja moottoriteho vastaavat vähintään muutettavaa ajoneuvoa; 2) jarrusatula tai -kilpi on kiinnitetty ruuviliitoksella suoraan tai soviteosaa käyttäen olka-akseliin tai vastaavaan taikka taka-akselistoon; omavalmisteisten soviteosien lujuudesta on esitettävä katsastajalle lujuuslaskelma; 3) jarrupääsylinteri on toiminnalliselta mitoitukseltaan jarrujärjestelmään sopiva; tarvittaessa on käytettävä tehostusta; 4) jarrupolkimen ja jarrupääsylinterin kiinnityksien on oltava vähintään alkuperäistä vastaavat; 5) jarruvoiman jakaantuminen akselien välillä ei muutoksen seurauksena muutu alkuperäistä huonommaksi; jarruvoiman oikean jakautumisen aikaansaamiseksi jarrujärjestelmästä saa poistaa tai siihen saa asentaa akselistokohtaisesti jarruihin vaikuttavan säätöventtiilin; asennettu säätöventtiili ei saa olla ajon aikana säädettävissä; 6) muuta kuin lisävarusteena olevaa jarrujen lukkiutumisenestojärjestelmää ei poisteta eikä levyjarruja vaihdeta ajoneuvon vertailuajoneuvoon kuulumattomiksi rumpujarruiksi. Ja tietenkin kannattaa jutella katsurille ensin asiasta ennen kuin tekee muutoksia. Toiset katsurit tuon hyväksyy mukisematta, toisille kaikki muutokset on saatanasta ja leimalle saisi tuoda vain uusia virheettömiä autoja...
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tällä pykälällä poistin itseltäni kuormaventtiilin takalinjasta ja korvasin säädettävällä paineenalentimella. Tämä ei onnistu jos ALB-venttiili on mainittu reksiteriotteessa.. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Latausongelmaa
No on kyllä v**tu surullinen kinkku tullu hommattua. Nyt loppu sitten lataus kun kaikki muu alko oleen hetkeks kunnossa. Uus laturi vaihdettu korjaamolla ja tien päälle jäätiin. Onko tossa -98 2.5l td25 dieselissä erillinen jännitteensäädin ja jos on niin missä se sijaitsee ja minkälainen sinne kannattas vaihtaa?
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
missä teil pyörii kulutukset? just laskin 2/3 matkaa ja 1/3 seka-ajossa 13,21litraa satkulle. 33" renkaat ja takavedolla ilman napalukkoja.. (manuaaliset).
ei mul muuta mut ihanku ois alkanu kulutus pikkuhiljaa nousee ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Tulipa hankittua kinkkukaappi. Vm. 1999, 2.5 TD, ajettu n. 400tkm. Teknisesti toimiva, ulkokuoressa laittoa, esim. etulokasuojat melko rapeat, joten ne nyt ainakin menee vaihtoon. Katsotaan vielä mitä katsastusmies meinaa.
Lavan asento kyllä ihmetyttää, se kun olisi vähän kuin taaksepäin notkahtanut. Mistähän se tuo johtuu ja onko normaalia? Lavan ja kabiinin välissä siis se rako ei ole tasainen ja muutenkin näyttää että kori ei ole linjassa. Lava muutoinkin ottanut melkoisesti osumaa, joten jos sattuisi löytymään suht ehjä lava edullisesti, niin voisi vaihtaa sen kokonaan. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Voisko olla kiinteistöhuollon entinen ja lavalla on ollut hiekoitusvehe ja keulassa puskulevy. Niillä sen saa helpolla banaanille
Tai olisko lavan ja rungon välissä olevat kummit menny kasaan. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ei ole historiasta kyllä tarkemmin tietoa. Voihan tuokin olla mahdollista. Ne kumit näyttää yhtä ohuilta lavan edessä ja takana. Mietinkin, jos tuonne virittelisi takapäähän paksummat kumit ja sillä saisi ryhdikkäämmän näköiseksi.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Nissan King KING CAP 4x4 WD | kona | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 03.09.2018 12:08 |
Nissan king cap | tomppaa | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 28.08.2011 10:04 |
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 29.01.2011 10:42 |
M:Nissan king cap | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 21.04.2007 11:31 | |
M. Nissan King Cap -91 | Heze.R | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 03.04.2007 23:22 |