Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.10.2016, 18:36
vinkkura vinkkura ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 21.10.16
Sijainti: 016
Viestit: 10
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vinkkura Näytä viesti
Kansi irti ja pahvihan sieltä oli menny.
Menee vähän yksin puheluksi, mutta kokeillaan vielä. Olisi ehjä samanikäinen takaveto pickup tiedossa, jossa on hyvä moottori/laatikko, suunillee samallarahalla, kun mitä tämän ehjäämiseen menee nyt töineen ja osineen.

Varmaa tietoa en nyt löytänyt meneekö tuo takavedon td25 pudottamalla tuohon nelivetomalliin. Öljypohja saattaisi olla erinlainen? Onko muuta?
Onko taka ja neliveto mallin vaihdelaatikko sama? (mietin että oisko niin yksinkertaista, että nelivedossa vaihelaatikon nokassa olis vain jakolaatikko ja takavedolla kardaani perään asti?)

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.10.2016, 23:07
Mr_Peace Mr_Peace ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.03.08
Sijainti: Nastola
Viestit: 235
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vinkkura Näytä viesti
Menee vähän yksin puheluksi, mutta kokeillaan vielä. Olisi ehjä samanikäinen takaveto pickup tiedossa, jossa on hyvä moottori/laatikko, suunillee samallarahalla, kun mitä tämän ehjäämiseen menee nyt töineen ja osineen.

Varmaa tietoa en nyt löytänyt meneekö tuo takavedon td25 pudottamalla tuohon nelivetomalliin. Öljypohja saattaisi olla erinlainen? Onko muuta?
Onko taka ja neliveto mallin vaihdelaatikko sama? (mietin että oisko niin yksinkertaista, että nelivedossa vaihelaatikon nokassa olis vain jakolaatikko ja takavedolla kardaani perään asti?)
Tuosta takaveto/nelikko kyssäristä ei niinkään tietoa muuta kun muistikuva että joku olisi jotain juurikin öljypohjasta maininnut (nelikossa etuperä tiellä).

Mutta ootko miettinyt tekniikan vaihtoa kokonaan, jos kerran mosan vaihtaa, niin eikö melkein samalla vaivalla ja rahalla sinne heittäis LD28:n tilalle?
Täällähän on aina välillä joku mainostellutkin tollasta konepakettia...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.10.2016, 06:05
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.910
Perusasetus

Mulla olis pihalla koko kinkäppi jossa paikallaan RD28, luvallisesti
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.10.2016, 07:27
vinkkura vinkkura ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 21.10.16
Sijainti: 016
Viestit: 10
Perusasetus

Joo. Mistä tuo ld moottori on peräisin? Enpä kyllä ajatellutkaan moista asiaa, mutta yhtäkkiä kuulostaa työläältä?

Toi auto pitäs kuitenki kohtuu aikataululla saada ajoon. Jos entinen kansi ei ole haljennut niin varmaan se höylän kautta täytyy puottaa takasin keulalle. Onko näissä sinkuvat kansipultit vai meneekö vanhoilla?

Tulevaisuutta ajatellen kyllä tekis mieli ostaa toi takaveto varaosiksi ja kyllä tuo isomman moottorin vaihtokin alkoi itämään mielessä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.10.2016, 12:46
Mr_Peace Mr_Peace ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.03.08
Sijainti: Nastola
Viestit: 235
Perusasetus

Listaa LD koneella olleista
https://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_L_engine#LD28
Listaa RD koneella olleista
https://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_RD_engine
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.10.2016, 13:29
vinkkura vinkkura ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 21.10.16
Sijainti: 016
Viestit: 10
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mr_Peace Näytä viesti
Ourait. Olishan tuommonen 6 mukinen hieman miehekkäämpi murikka keulilla, mutta nyt kyllä tilat ja aika pakottaa kasaamaan ihan tolla vanhalla kokoonpanolla tuon.

Olis kysymys kansipultteihin liittyen. Autodata antaa momentit ja lopuksi kaikki 90 astetta kiinni. Pulttien vaihdon kohdalla lukee kuitenkin: ei.

Eli eikö nuo asteet viittää vähän sinkuviin pultteihin? Tohtiiko kasata vanhoilla vielä? Sen verran uusien hintoja katoin, että motonetissäkin yli 70 euroa satsi.

Kiitos etukäteen!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.10.2016, 23:45
terppi terppi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.06
Sijainti: Parainen, Finland.
Viestit: 419
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vinkkura Näytä viesti
Ourait. Olishan tuommonen 6 mukinen hieman miehekkäämpi murikka keulilla, mutta nyt kyllä tilat ja aika pakottaa kasaamaan ihan tolla vanhalla kokoonpanolla tuon.

Olis kysymys kansipultteihin liittyen. Autodata antaa momentit ja lopuksi kaikki 90 astetta kiinni. Pulttien vaihdon kohdalla lukee kuitenkin: ei.

Eli eikö nuo asteet viittää vähän sinkuviin pultteihin? Tohtiiko kasata vanhoilla vielä? Sen verran uusien hintoja katoin, että motonetissäkin yli 70 euroa satsi.

Kiitos etukäteen!
En oo kuullu että astekiristys vaikuttais noiden venymiseen.. Yleensä jos vedellää pelkkiin momentteihin, ni sillo pitää jälkikiristää. Mut asteille ku vetää ni ei tarvi.
Torxit ja E-kantaiset yleensä on venyvii pulttei. Kun taas esim 6- ja 12-kulmaiset ei oo. (tai näin jostai lueskelin joskus... voi olla legendaakin..)
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Nissan king cap tomppaa Tekniikka & Jutustelu 1 28.08.2011 10:04
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 29.01.2011 10:42
M:Nissan king cap O/M/V Ajoneuvot 0 21.04.2007 11:31
M. Nissan King Cap -91 Heze.R O/M/V Ajoneuvot 0 03.04.2007 23:22


Sivu luotu: 07:41 (GMT +2).