![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Kiitos avusta.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Taas tuli tehtyä virhe, eli siis ostettua Mitsu.
![]() Ne ketkä on pajeroihin pakoputkia rakennellut, niin onko hyviä ehdotuksia vaimentajista? Kriteerit olis semmoset, että sais hiljentää ääntä aika tehokkaasti, ei ihan niin tukkoinen kun vakiot, mutta pitäs kuitenkin mahtua jotenkinpäin sinne Gen2 paheron rungon sisäpuolelle. Koppa toistaiseksi vakiokorkeudella, eli 2.5" taitaa olla jotakuinkin maximi. Muuten laittaisin motonetistä tämän, mutta saatavuus on ongelma, eikä noita ilmeisesti ole enään edes tulossa. Ko vaimentajasta on kuitenkin hyvät kokemukset aikaisemmista projekteista. Nyt on siis jotain vastaavaa hakusessa. Ei huvittaisi ostaa kaikkia mahdollisia vaimentimia "kokeeksi", kun suurin osa ainakin motonetin valikoimasta on ihan hanurista. Joko on ihan mahottoman ahtaita, tai sitten pelkkä läpireikä. Auto tulee pääasiassa elukkakärryn ja autotrailerin vetoon, eli suorat putket ei oikein kelepaa, ja toisaalta pitkiin ylämäkiin kaipais vähän jouheemmin virtaavaa henkireikää. Orggis tuntuis olevan nyt tiensä päässä ja jotain tarttis tehrä, mutta vakioputki ei välttämättä kannen keston kannalta ole kovin fiksu vaihtoehto, vaikka hiljainen onkin. Ainakin gen1 2.5 koneen kohdalla vakiorännin korvaaminen teki suorastasan ihmeitä. Nykyisesä moottori tosiaan 2.8. Tekis mieli tehdä kerrasta kunnolla. ![]() Myös kuvat toteutuksista kiinnostaa. ![]() Edit: Ei löytynyt mitään fiksua, niin pistin uutta vakioo vaan paikalleen. Viimeksi muokannut M4x4 : 18.07.2021 01:17 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Alatukivarren puslien vaihto on osoittautunut yllättävän työlääksi. Jousen pään pultti ei lähtenyt ilman rautasahaa, ja pienempi pää oli kalvanut jo pultin reiän soikeaksi.
Uretaanipuslia sovittelin, ja pienemmät puslat menivät nätisti. Jousen pään puslan reikä vaikutti noin 40 milliseltä, ja pusla noin 44. Reiässä oli kuitenkin joku holkin näköinen. Onko se jäämää alkuperäisestä kumipuslasta, vai joku muu sovitusjuttu. Eli onko pusla väärän kokoinen, vai murjonko holkin pois rungon reiästä. En onnistunut just löytämään kuvaa alkuperäisestä kumipuslasta, onko siinä ulkopuolinen metalliholkki? Sitten olisi enää toinen puoli jäljellä. Kammen etupään stefakin näyttää vuotavan, millainen jumppa vaihto on. Saako napamutterin kotikonstein auki? |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Naputteli vaan se "holkki" pois sieltä niin rupee uudet käymään paikoilleen.
__________________
M.O.C |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Näinpä täytyy varmaan tehdä. Ei taida naputtelemalla lähteä...
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Rautasahan terällä halki se holkki niin kylse antautuu.
__________________
M.O.C |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ja antautihan se. Sahaa ja vinkua tarjosin. Kiitoksia.
|
![]() |
Luokat |
pajero |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty mitsu pajero huoltoauto 5D PAJERO TURBO STW-L049GW-M-4X4/2700 | Hype | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 16.04.2013 22:45 |
Pajero miehille kysymyksiä | Pauli_Antero | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 05.11.2011 17:06 |
PAJERO V6 3.0 Aut.vm.1989 --> Kysymyksiä! | TOPPAHOUSU | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 31.07.2008 10:41 |
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 | Propulsion | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 22.04.2008 16:30 |
Pajero kysymyksiä | Juniori83 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 28.09.2005 11:20 |