![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
No lähtihän tuo oma kikotinkin käyntiin ja toimivalta laitteelta tuntuu. Pumpusta oli nestepään männän palautusjousi poikki.
__________________
-1996 T4 -1987 LJ70 |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Onko tosiaan niin että 1koppasessa pitkässä pajerossa olisi kaikki 4 kaiutinta kytketty yhteen - piuhaan radion taakse?
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Ohessa 1 koppane 3l bensan kajarikytkentä. Eli ei oo samassa nipussa. Toivottavasti liitteet toimii.
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Vaan varaosa-autosta kaivoin koko johtosarjan auki ja katselin niin, siellä oli haarotettu kaikki kaiuttimet yhteen johtoon, varaosaromu oli -89 ja siinä kyseinen johto oli sinimusta ja tämä käyttöpeli taas -91 ja siinä oli väriltään punamusta. En yhtään tiedä kaiuttimen toimintaperiaatteesta, mutta yleensä niille on kyllä ollu jokasessa omat miinuksensa? Voiko tommonen kytkentä edes toimia nykyradioilla? Pitäskö sitä vaan ruveta vetelee uudet piuhat kaiuttimille suoraan? |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Helppo tapa kajarin piuhojen selvittelyyn on neuvottu tossa manuaalissa sivu 13/30. Siinä oleva yleismittari voidaan korvata ihan vaan patterilla. Eli kun kajarin kalvo pomppaa ulospäin niin patterin plussan piuha on kajarin plussa. Eiku lukemaan, oppimaan ja kokeilemaan. Tai vetää vaan uudet johdot.
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Kiitos avusta. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Taas tuli tehtyä virhe, eli siis ostettua Mitsu.
![]() Ne ketkä on pajeroihin pakoputkia rakennellut, niin onko hyviä ehdotuksia vaimentajista? Kriteerit olis semmoset, että sais hiljentää ääntä aika tehokkaasti, ei ihan niin tukkoinen kun vakiot, mutta pitäs kuitenkin mahtua jotenkinpäin sinne Gen2 paheron rungon sisäpuolelle. Koppa toistaiseksi vakiokorkeudella, eli 2.5" taitaa olla jotakuinkin maximi. Muuten laittaisin motonetistä tämän, mutta saatavuus on ongelma, eikä noita ilmeisesti ole enään edes tulossa. Ko vaimentajasta on kuitenkin hyvät kokemukset aikaisemmista projekteista. Nyt on siis jotain vastaavaa hakusessa. Ei huvittaisi ostaa kaikkia mahdollisia vaimentimia "kokeeksi", kun suurin osa ainakin motonetin valikoimasta on ihan hanurista. Joko on ihan mahottoman ahtaita, tai sitten pelkkä läpireikä. Auto tulee pääasiassa elukkakärryn ja autotrailerin vetoon, eli suorat putket ei oikein kelepaa, ja toisaalta pitkiin ylämäkiin kaipais vähän jouheemmin virtaavaa henkireikää. Orggis tuntuis olevan nyt tiensä päässä ja jotain tarttis tehrä, mutta vakioputki ei välttämättä kannen keston kannalta ole kovin fiksu vaihtoehto, vaikka hiljainen onkin. Ainakin gen1 2.5 koneen kohdalla vakiorännin korvaaminen teki suorastasan ihmeitä. Nykyisesä moottori tosiaan 2.8. Tekis mieli tehdä kerrasta kunnolla. ![]() Myös kuvat toteutuksista kiinnostaa. ![]() Edit: Ei löytynyt mitään fiksua, niin pistin uutta vakioo vaan paikalleen. Viimeksi muokannut M4x4 : 18.07.2021 01:17 |
![]() |
| Luokat |
| pajero |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty mitsu pajero huoltoauto 5D PAJERO TURBO STW-L049GW-M-4X4/2700 | Hype | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 16.04.2013 22:45 |
| Pajero miehille kysymyksiä | Pauli_Antero | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 05.11.2011 17:06 |
| PAJERO V6 3.0 Aut.vm.1989 --> Kysymyksiä! | TOPPAHOUSU | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 31.07.2008 10:41 |
| "Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 | Propulsion | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 22.04.2008 16:30 |
| Pajero kysymyksiä | Juniori83 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 28.09.2005 11:20 |