Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O
Jos vakio hj on homman hoitanut niin silloin siihen kelpaa käytännössä mikä tahansa citykikotin, paitsi honda. Sit taas jos luotettavuutta ja vähän vikaisuutta kaipaa niin valinta on honda  Noihin citykikottimiin harvemmin saa kovin suuria renkaita alle. Yleensä tyyliin yhtä numeroa isommat ja se oli siinä. Noihin oikeisiin maastureihin taas saa yleensä isompaa rengasta alle. Yksi mielenkiintoinen kapistus voisi olla vw touareg. Kait niitä bensamallina edukkaasti saa? Tai porkken chayenne? Mitä noita netin videoita katsellut niin Touareg on yllättävän maastokykyinen menopeli. Mitä taas tulee land-cruiseriin niin itsellä kun oli sellainen niin se vasta olikin paska auto. Ihan jatkuvalla syötöllä ongelmia ja varsinkin sitä mätä ongelmaa. Taitaa joka autossa olla jotain tyyppivikaa? Eri asia on sitten miten kalliita ne tyyppiviat on korjata. Tämä nykyinen korean ihme on ainakin yllättänyt. Oletin sen olevan melko paska ostos. Onhan sillä jo yli 300tkm ajettu. Mut yllättävän toimiva. Nelivetojärjestelmä sais kyllä vähän paremmin toimia, mut eipä noita tosiaan maastoon ole tarkoitettu. Mihinkään en vielä ole onnistunut jumiin sillä jäädä vaikka yritys ollut kova. Varaosia näyttäisi myös hyvin löytyvän. Tosin suomesta en ole niitä edes pahemmin katsonut. Ihan vaan kun suomessa on reilusti ylihinnoiteltu kaikki varaosat. Virosta tullut osat parissa päivässä.
Mut jos menee esim. tuolla 98-05 mallisella gv:llä niin niissä usein iän myötä laukeaa se alipainepumppu hässäkkä sieltä etupuskurin sisältä. Mitä ei muuten taida saada yhtään mistään. Minkä myötä etuveto ei kytkeydy. Oireet paljastuu kun nelivedon merkkivalo välähtelee ajossa. Mulla yksi peli teki sitä, mut silti siinä neliveto toimi. Mut en tiedä miten pitkään se toimi. Toki tuon kiertää sillä kun laittaa manuaaliset napalukot. Sit voi ajaa vaikka kuusen latvaan. Napalukko on pelastus. Mutta ylipäätään aasialaisiin autoihin on iän myötä vähän haastavampaa saada osia kuin eurooppalaisiin. Toki malleissa on eroa. Esim. kun oli country golf niin siihen ei muuten löytynyt mistään peruutusvalon kytkintä. Edes vw ei myynyt sellaista. Sit piti vähän soveltaa. En tie miksi siihen oli joku täysin oma kytkin pitänyt keksiä, varsinkin kun se oli aika pieni tuotantoerä.
|
Itse kokeilin Kia Sorentoa autotrailerin hinaajana ja siinä oli 3500 kilon laillinen vetopaino. Se oli aika veltto alustaltaan ja renkaat ei ollut niitä isolla kantavuusindeksillä olevia mitä olen itse käyttänyt.
HJ on niin vanha, että se huonontaa sitä. Jos on tottunut ajelemaan takavetoisella japsi pickup hyvä kompromissi. Itse olen kaivannut takapäässä jäykkyyttä, muuten se on pilipalia hinauspuuhissa.