![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Vai onko vielä tälläkertaa mahdollista selittää todistuksilla 60 ja 61 olevan samoja alustaltaan? Asiahan on puitu kymmenet kerrat haun mukaan, mutta mites tämän muutoksen jälkeen? Onko toivoa saada hj60 35x12.5 tuumaisia renkaita? Tuntuu että tietämätön katsastaja monesti hylkää rengasehdotukset ihan vaan varmuudeksi.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tällainenkin "julkaisu" on aiheesta: https://www.slck.net/viewtopic.php?f=21&t=9591 Mutta kun on lyijykynää ja eri fontilla kirjotettu alalaitaan tuo "Koskee koko mallisarjaa, HJ60 jaHJ61, 1980-1990" ja muutenkin vain kuva todistuksesta, niin tuo ei ole kovin pätevä selvitys. Mutta lienee saatavilla parempikin todistus. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Puskurihommistakos ei kenelläkään ollut tietoa -98 mallista tuoreampaan?
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Jousitus muutos.
Jos otetaan 60-luvun auto, jossa ala ja ylä tukivarsi rakenteessa kolmiotuki varsi tyyppiset. Jouset on vääntösauvat. "Ajoneuvon alkuperäisen jousitus tyypin saa muuttaa muutossarjalla, jonka tulee olla kiinnikkeitä lukuun ottamatta tehdasvalmisteinen ja soveltua muutoksen kohteena olevaan ajoneuvoon." Jos vääntösauvat poistaa. Ja asentaa kolmio tukien sisään kierrejouset (esim. iskunvaimentimiin "coil over" tyyppiset). Millä tuo ajoneuvoon soveltuvuus todetaan? Ja akselisto muutoksissa. Siellä puhutaan mallisarjasta. Jne. Mutta myös teksti "tai akselistorakenteen muutos osiin". Niin tuo "TAI" ja sen jälkeen oleva lausunto, onko tulkittavissa, että akselisto rakenteen voisi mahdollisesti muuttaa myös mallisarjan ulkopuolisiin, jos muutoksessa käytettävät osat kokonais massaltaan, jne. soveltuu kohteeseen (kiinnikkeet itse tehtynä). Edessä kolmio tukivarret vaihtaa macpherson tyyppisiin tolppiin. Takana jäykkä akseli erillisjousitettuun.
__________________
http://s1269.photobucket.com/user/Je...?sort=2&page=0 Viimeksi muokannut Jeep-Ukko : 31.01.2021 21:39 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Mitä jos vanhassa otteessa lukee ainoastaan huomautuksissa renkaat 205R16 tai 10.5R15 LT
Viimeksi muokannut kesis : 31.01.2021 10:42 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Matti ja kumppanit ohoi. Miten tämä nyt tulkitaan uusi lakiteksti kun koitan tässä pähkäillä ikkunoiden korvaamista esim polykarbonaatilla. Vanhasta laissa luki selvästi että tietystä vuosimallista vanhemmissa saa tuulilasia lukuunottamatta korvata muulla. En nyt muista mikä se vuosimalli oli. Oisko ollu joku 70 luvun loppupuolen luku. Mutta tässä uudessa ei puhuta kuin vain lasien sävystä aj heijastuksesta ja tämänkaltaisesta. Joka tapauksessa vanha laki kielsi esim patrollin ikkunan korvaamisen polykarbonaatilla mutta saiskohan nyt tulevaisuudessa tehdä vaikka kaikki uusiksi??
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Pakettiautoluokassa on se joku 500kg kantavuusraja. Mitä tapahtuu jos maasturia on rakenneltu niin että kantavuus jääkin tuon alle ja sen joku mittaa katsastuksessa tai ratsiassa?
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Rengas- ja moottorimuutoksien rajat muuttumassa! | -MaTTi- | Tekniikka & Jutustelu | 839 | 19.11.2021 10:25 |
Rajat kiinni ja äkkiä!! | Lars | Society | 3 | 09.02.2016 19:31 |
Gen2 pajeron moottorimuutosten leimaus | Dectane | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.01.2013 14:29 |
Kylla ne kohta autoihinkin tarkat rajat... | Korpikumpu | Chit-Chat | 16 | 19.12.2009 20:38 |
Onko pykälät lavan pituudesta muuttumassa? | _Metal_ | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 09.07.2007 10:34 |